Gå til innhold

Dere som eier bolig, hva betalte dere da dere kjøpte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor er det et mål å bli gjeldfri? Jeg anser oss som gjeldfrie fordi vi kan selge boligen når som helst og sitte igjen med en pen sum penger. Å være forholdsvis langt unna pensjonsalder og ha 0 i lån, er bare tull i mine øyne. Med mindre man har tenkt å starte kjeramikkverksted som levevei, da ;-)

23:23

Annonse

Vel, det er vel ikke egentlig et mål, men vi gleder oss til å eie huset helt selv. Dessuten tror jeg ikke den skattemessige fordelen gjør at man tjener på å betale renter, i alle fall ikke så lenge de er så lave som nå.. Bedre å betale litt mer til staten enn renter til banken..

Feil regnestykke av deg, men jeg gidder ikke å gå inn på det. Jeg skjønner at folk ønsker å betale ned hvis det er for å kjøpe en større eller nyere bolig, ellers holder det å ha kontroll på avdragene inntil man blir 60.

Annonse

Hvorfor skulle det være synd på deg Hi? Forsto ikke helt den.

Vi kjøpte for 5 mill i 2006

Er det mer eller mindre synd på meg da? Hmm, jeg forsto ikke den.

Kan man finne ut ett sted hvor mye huset i snitt har økt/sunket i verdi siden 2006? Det hadde vært morsomt å sett, det har jo vært en finanskrise i mellom samtidig som det vel har vært litt mer økning de siste, så kanskje jeg kan regne med å få det samme nå som jeg ga i 2006? Vi bor i Asker utenfor Oslo

Bygde for 5 200 000 2010.

Gjeldfri om 20 år...

Men min kjære har ikke som mål å bli gjeldfri. Bare negativt, må betale for å ha ting enn å få goder av lån ;-)

startet med hus til 1 500 000 i 2003, og da hadde vi vært gjeldfrie snart... men det gikk ikke, dermed bygde vi...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...