Gå til innhold

Hvordan underholde gutt 2,5 år i 25 timer på fly?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ville investert i noe de kunne se filmer på, jeg. Og hodetelefoner og et ekstra batteri eller to ;-)

Ellers hva med klistremerkebøker, noe småtteri å leke med som små dyr ( er det ikke noe som heter "in my pocket"?)

Haha been there done that:-p

Du kommer deg gjennom det. Ta med leker som du tror vil underholde ham en stund. Kjøp noen nye og festlige leker, det kommer til å være en god investering;) Ta med småpakker med kjeks, pastiller, rosiner or whatever, vi snakker bestikkelser;o)

Annonse

Ellers enig med vedkommende over. Invester penger i en slik bærbar dvd-spiller, så tar du filmene ut av coveret, og tar med en haug med filmer! Det kommer til å gjøre turen mye enklere. Og hodetelefoner selvsagt.

2,5-åringen vår er noe sær. Hun tar ikke imot bestikkelser (liker ikke knask eller søtt) OG ser ikke på film. En 2 timers biltur er et helvete, så no way skal hun til USA før hun forstår hva 20 timer er, evt begynner å se på TV/film ;-)

Unngå å gi han godteri, ihvertfall hvis han er typen som blir hyper... ;)

Ville også satset på tegnesaker, noen bøker han liker å se i, lekebiler. Forhåpentligvis sover han en god stund av de 25 timene også.

Går kjempefint dette!

Viktigste er i grunnen at mor og far ikke er stressa og hausser opp stemningen. Ungene er rolige hvis de voksne er rolige.

Jeg "nektet" å reise til usa igjen, etter flyturen til Norge igjen, da han var 2 år. Tok heller ikke imot bestikkelser;) Turen var et helvete for å si det mildt, og har du ikke opplevd det så skjønner du ikke bæret for å si det sånn:p Jeg reiste ikke før han nå var 4 år og da gikk det som en drøm.

Jo, hvis familien bor litt mer langt-vekkistan enn New York, så tar det tilsammen 20 timer med stopp en stopp i Europa og en stopp innad i USA. Hallo, jeg har vært der! Det er langt fra alle steder som er dekket av direkteruter, selv i USA.

Annonse

Vi har reist på mange turer opp gjennomårene og det har alltid gåttbra. Vi reiste til USA for noen år siden med 3 åring. Hadde med bærbar DVD spiller og mp3 spiller med lydbøker og barnemusikk. Det gikk kjempebra, deg skjer også mye på flyet og så sover de en del. Utrolig hvordan barn kan falle i søvn på de merkeligste steder.. Vi var også med i reisefølget med en 2 åring til USA året før vi fikk barn, det gikk utmerket. Et annettips kan jo også være reisesyke tabletter, da blir de søvnige slik at de sover storparten av turen, blir nok verre med mor og far... Dette går nok kjempefint- god tur!!!

Var i Thailand med min sønn når han nettopp hadde fyllt 3 og det gikk overraskende bra!

Jeg gav han småpakker med lego og "kalender gaver" som var pakket inn, sånn at han kunne få en pakke når han ble utålmodig. Bare sørg for at det er noe som underholder han en liten stund- en grei investering;-) Ta også med noe han kan spise på, kjeks ol uten noe særlig sukker, greit å ha noe du vet han liker raskt tilgjengelig.

Ellers så er jo flyturen en glimrende mulighet til å overraske han med en Nintendo DS, da blir han nok opptatt med den en del timer, spillene finnes jo fra 3 år og oppover, så da er han nok stor nok for de enkleste spillene!

God tur;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...