Gå til innhold

Så sinnsykt sint nå. Angående abort!

Anbefalte innlegg

Min bror klarte kunsten å gjøre ei jente gravid etter at de hadde kjent hverandre i kun alvorlig kort tid. De bestemte seg for å beholde desverre. Og skal liksom satse. Begge er i det vi kan kalle tvilsomme livssituasjoner (uten at jeg orker å si noe mer om det) og bor ganske langt fra hverandre (hun skal flytte til han er meningen). De har visst om denne graviditeten siden uke 3 eller noe. Bekreftet ved ultralyd. Og nå, 14 uker på vei, har de plutselig begynt å vurdere abort?!?! Vet de må søke, men uannsett. Hvor dum er det mulig å bli? Hvorfor la dette barnet bli så "ferdig" før man begynner å tenke på det? Jeg er rystet og kvalm, selv om det var dette jeg håpet ble å skje i utgangspunktet.

Uff, skulle ønske man kunne riste vett i skallen på folk av og til. De er på ingen måte i stand hverken økonomisk eller på noen andre måter i stand til å ta vare på et barn. Og det har de visst hele tiden.

(Skulle gjerne utbrodert om både det ene og det andre som gjør dette til en FORFERDELIG situasjon, men kan ikke det med hensyn på anonymiteten deres)

Fortsetter under...

De kan jo adoptere bort ungen? Abort er ikke eneste utvei..

Skjønner at du er sur for dette. Har ei venninne som tok abort i uke 16 samtidig som jeg var gravid. Har ikke så gode følelser for det der den dag i dag...

22:47

Hva?? Like greit..? Nå er det et foster det er snakk om, ikke "bare" et embryo!!! Blir sjokkert over å høre hvor lett folk tar på abort!

HI : Må man ikke ha "en god grunn" for å få innvilget abort etter uke 12?? De skulle hatt seg en smekk begge to spør du meg!

Annonse

er ikke dere som står der og tar abort. for de som venter så lenge er det like ille i uke 5 som i uke 15. er dems barn uansett. så ikke tro de tar lett på det. ahdde de tatt lett på det hadde de gjort kort prosess tidlig i svangerskapet. de er vel i en så bedriten situasjon at selvom de egentlig ikke klarer abort så "må" de ta det. og da er det irrelevant om det er uke 5 eller 15. og syns faktisk synd på dem som må føde et barn de tar abort med. huff, tenk å være i en så ille situasjon. stakkar folk.

(jeg har forresten aldri tatt abort, men mistet i dødfødsel, noe som jeg er helt knust for, så forsvarer ikke mine handlinger med dette svaret om noen skulle tro det.)

Jeg tar ikke lett på abort, men når jeg hører om "foreldre" som i uke 14 vurderer abort så tenker jeg at disse menneskene burde ikke bære frem et barn og bli foreldre. Og for barnet sin del så er kanskje alternativet bedre når ting er som det er?

Mener så absolutt ikke å høres hjerterå ut. Det var ikke meningen.

22:47

Ja, jeg er helt enig i at de skulle ha hatt en smekk! Minst! Gjerne noe litt verre egentlig. Det er heeelt forferdelig. Men hva kan jeg gjøre? Han er en godt voksen mann nå, broren min.

Jo, men må ha god grunn, så jeg er "spent" på om de får abort- Men jeg vil tro det, hvis de er ærlige om hvor de er i livet og hvilke "tilstander" de er i..

Selv om det er min egen bror, synes jeg OVERHODET ikke synd i dem. De har visst om graviditeten siden de bare var en fostersekk med en prikk i.

De visste da akkurat like mye som de vet nå, men istedet for å ta abort da, har de latt denne lille saken vokse seg til en mini-baby med fingrer og tær... Nei nå begynner jeg å gråte igjen.

Det er kun mitt mini-tantebarn jeg føler meg i denne saken!

Mener heller ikke være hjerterå, men sånn er det faktisk.

HI

foreslå at du kan adoptere barnet da om du virkelig bryr deg så mye.. kanskje de har innsett at de ikke klarer å ta vare på barnet allikevel og velger abort. klarer du å ta vare på det så spør om å adoptere det eller la de ta abort...

Har faktisk vært innom tanken, men etter å ha bært et barn frem selv vet jeg at hun/han aldri kommer til å klare å gi det fra seg om det skulle bli født. Jeg er bare redd at han ikke bli å få ha kontakt med det uannsett da et brudd mellom de to er uungåelig.

HI

Annonse

Så fryktelig! Får virkelig håpe at de "vokser opp" i svangerskapet (hvis de ikke får ta abort) og at de ser hvor vakkert barnet er! Sender deg en klem jeg HI! Barnet vil iallefall få en god tante hvis det blir bært frem ;)

hvordan kan du si det NN 23:36? Det finnes tusenvis av barn her i landet som har fullstendig ubrukelige foreldre. Og HI kjenner nok sin bror ganske godt, det er en grunn til at hun i utgangspunktet ønsket at de hadde tatt abort... Dummeste jeg hører er at ungen sikkert vil få det bra, når så mange barn vokser opp i fosterhjem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...