Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Min datter gråter stort sett under hver amming på dagtid. Skriker, spenner seg eller er bare uinteressert. Om natten går det greit, får ca 2 måltider da, og da er hun rolig (men ganske fjern pga trøtt). Hun er også urolig på dagen, og sliter med å sovne på dagtid. Om hun sovner, våkner hun ofte og får ikke noe ordentlig søvn. Noen erfaringer? Hva han dette være og hva kan hjelpe?
Puppen og lillemor Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Hei Jeg har desverre ikke noe svar på spm ditt eller råd å komme med - men jeg ville bare si at dette høres ut som om noe jeg kunne ha skrevet selv. Snuppa her er 4 måneder og er enten sinna på puppen eller bare uinteressert.. Men ikke på natta! Noen dager får jeg nesten ikke i henne mat.. Bortsett fra grøt på kvelden! Utrolig frustrerende og slitsomt.. Jeg skal til helsesøster i morgen for å snakke med henne om situasjonen.. Det er et siste tappert forsøk på å finne ut hva som foregår før jeg rett og slett gir opp ammingen! Vil ikke, men føler jeg har strevd med dette lenge nok nå :/ Tar jenta di flaske? har du begynt å gi grøt? Og hvor lenge har hun holdt på sånn?
Gjest Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 Sånn er mini her om han plages med luft, suger to ganger og skriker, så suger han to ganger og skriker. Eneste som hjelper da er å få han til å rape så roer han seg og spiser seg mett.
Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2011 Hun har fått flaske noen ganger, noen ganger har det gått bra og noen ganger ikke! Grøt venter jeg med til hun er 4 måneder, men begynner nok da! Sliter med å sove noen lengre dupp på dagtid og, så tenker at hun kan være en del trøtt også! Hvordan er det hos dere? Si fra hva din helsesøster sier i dag da, vår har egentlig ikke hatt noen særlige råd. Har prøvd manuell terapeut og fysio og, uten at jeg ser noen effekter enda!
*LillaMeg* Skrevet 1. mars 2011 #5 Skrevet 1. mars 2011 Min drev og på slik.. Da var han 3-7uker, og her var grunnen at han ikke ble mett av melken, eller fikk sugd ordentlig. Hadde for mye tørstemelk tror jeg. Her så orket jeg ikke å amme mer, (andre grunner i tillegg) og gav flaske istede. Det var som å få en ny unge. Så har egentlig ingen tips til hva du kan gjøre for at det skal bli bedre, som sagt så hjalp det mye å gå over til mme her, men det er kanskje ikke ett alternativ?
siz85 Skrevet 1. mars 2011 #6 Skrevet 1. mars 2011 Sånn er det her også. Er så slitsomt. Nekter flaske og har nå begynt med litt grøt. Nettopp blitt 4 mnd. Prøver å ta henne opp for å rape, men det er sjeldent hun raper likevel. Dårlig vektoppgang og jeg synes hun har få tissevåte bleier. Synes det er vanskelig å vite hva som regnes som en tissevåt bleie også. Hadde aldri trodd det skulle være vanskelig å få i en baby nok mat! Ikke mye råd å få av helsesøster her dessvere.
mamman til to gutter Skrevet 1. mars 2011 #7 Skrevet 1. mars 2011 Jeg ville fått en time hos en manuellterapeut og sjekket for låsninger i nakke/rygg. Det er ikke sikkert det er det, men det er så veldig enkelt å gjøre noe med hvis det er det, så det er dumt å ikke sjekke det ut.
Puppen og lillemor Skrevet 1. mars 2011 #8 Skrevet 1. mars 2011 Hei, Har nå akkurat hatt en lang prat med helsesøster om dette - jenta mi har holdt på slik i 6 uker nå og jeg orker rett og slett ikke mer!! Har prøvd alt, og det er tydelig at hun er sulten.. for hun kan drikke en hel flaske eller spise en hel porsjon grøt rett etter hun har nektet å amme.. I tillegg har hun begynt å spise oftere på natta - sikkert for å veie opp for at hun spiser så lite på dagtid. Så i samråd med helsesøster kommer jeg til å gjøre følgende: tilby pupp til hvert måltid og la henne drikke det hun event vil ha. så gi henne MME på flaske fortsette med grøt til kvelds introdusere grøt på formiddagen starte opp med litt smaksprøver på frukt/moste grønnsaker rundt middagstider bruke MME eller pumpet MM i grøten i stedet for vann Helsesøster hadde ikke noen god forklaring på hva det kan skyldes.. for det er helt tydelig ingen av "standard" forklaringene (treg utdrivningsrefleks, for mye melk, for lite melk, vondt i nakke, øre osv..) - men noen ganger er de bare ikke interessert i puppen, og etter å ha prøvd i 6 uker så mente hun at det var like greit å bare gi henne litt MME.. Ikke så mye hjelp dette egentlig da.. men jeg er i hvert fall veldig lettet nå over å endelig ha klart å bestemme meg for at å gi henne litt MME ikke er verdens undergang (jeg er skuffet over å ikke kunne fullamme, men det viktigste er jo at vesla er fornøyd..)
Asalia Skrevet 1. mars 2011 #9 Skrevet 1. mars 2011 Har hvert ganske likt med vår lillegutt på 4mnd. Tilslutt tok jeg han vekk fra puppen hver gang han begynte å skrike, for så å prøve igjenn litt senere, virker som han ikke er intrisert i å spise med mindre han er ordntil sulten. Han kan skrike å vri seg unna for så å spise som bare det 10-15min etterpå, andre ganger kan det ta lengre tid. For oss fungerer det greit, vet ikke om noen annen måte å gjøre det på. håpe du finner noe som funger for dere!
Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #10 Skrevet 2. mars 2011 Problemene fortsetter! Nå vil hun ikke ta flaske heller! Gråter ved hvert måltid og ved flaska! Har ikke hatt noen effekt av manuell terapeut eller fysio, selv om de fant problemer. Er det verdt å prøve kiropraktor? Eller hva skal vi gjøre?
Puppen og lillemor Skrevet 2. mars 2011 #11 Skrevet 2. mars 2011 Huff, jeg føler virkelig med deg! Samme situasjon her - enkelte dager får jeg nesten ikke i henne mat bortsett fra grøt på kvelden. Det sliter på både mor og barn.. :/ Har du sjekket hvordan vektøkningen hennes har vært i det siste? Spiser hun fortsatt greit på natten? Andre ting jeg har vurdert og fått sjekket ut, som deg kan være verdt å tenke på er: - øreverk - tenner Har du prøvd å amme liggende? La det gå lengre tid mellom måltidene? Har du prøvd forskjellige flasketyper?
Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #12 Skrevet 4. mars 2011 Vektøkningen har heldigvis vært bra, i snitt 160 gram i uka, og ligger over gjennomsnittet vektmessig.. så hun får nok i seg litt mat mellom skrikingen... men amming skal liksom være koselig, og ikke bare skrik og stress... ikke morsomt å reise bort heller når det er sånn! Om natten spiser hun bedre, men nå er hun jo oftere våken om natta, siden hun ikke spiser så bra på dagen! SLITSOMT! Har prøvd å amme liggende ja, men er ganske likt det også! Flaske har hun også plutselig sluttet å ta!! Ganske rådvill her nå! Time hos kiropraktor til mandag, så får håpe på noen tips der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå