Gå til innhold

Hæh?! Stemmer dette? Ang Nav.

Anbefalte innlegg

Jeg fikk sparken (grunnet konkurs, så er ikke meg det går på) i permisjonen min. Nå må jeg søke dagpenger,og sitter å ser på dette nå. Og der står det noe om at man må oppgi kurs man går på, og da kanskje ikke får dagpenger.. Stemmer dette? Noen som vet litt mer rundt dette? I permisjonen min har jeg tatt ett par kurs gjennom NKI. Betalt av egen lomme, er innen det jeg vil og har jobbet med. Dette begynte jeg på før jeg fikk sparken Er ferdig i mai.

Og må man virkelig takke ja til en jobb hvor som helst i landet? Jeg er egnetlig ikke villig til å flytte på meg, men er villig til å ta de fleste jobber i en overgangsperiode.. Får liksom ikke det frem i søknaden.Hvrfor må det være såå tungvindt å skjønne seg på nav.. :s

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142966470-h%C3%A6h-stemmer-dette-ang-nav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en telefon til NAV, da får du klarhet i dette :)

Jeg fikk dagpenger selv om jeg ikke var villig til å flytte. Jeg grunnet det med at jeg har barnehageplass i byen jeg bor i, og kommer til å slite med å finne ny plass i ny by på kort varsel, særlig hvis det var utenom opptakstid. Ikke noe problem :)

Skal ta turen til nav imorra, men er greit å vite litt før man står der.. :)

Jeg er samboer med bf, så vi står uten noen rettigheter sånn sett. Og skal ikke ha barnehage før august. Så da sitter vi fint i det.

HI

Annonse

Du må ha barnepass for å være reell jobbsøker og skal kunne stille på intervju og kurs på kort varsel.

Går du skole/kurs kan det godt være at du ikke får dagpenger.

Blir du sagt opp mens du er i permisjon skal oppsigelsestiden tas etter at permisjonen er over.

Om du ikke har barnepass tilgjengelig er du ikke reell arbeidssøker og kan dermed ikke få dagpenger.. Det trenger ikke bety barnehageplass men dagmamma eller f.eks noen i familien som kan passe om du får tilbud om jobb/kurs.

Man kan ikke være student og motta dagpenger samtidig men hvorvidt et nettkurs diskvalifiserer deg til dagpenger er jeg ikke sikker på...

Du må ikke gå på kurs men takke ja til kurs Nav vil ha deg på for å få dagpenger. Det kan ta månedsvis før Nav innkaller deg til noe kurs. Å du trenger ikke gi noen grunn til at du ikke vil flytte på deg, du får dagpenger for det. Om de spør hvorfor (noe de aldri gjør), sier du bare at du har familie/barnepass nært og mann med jobb evt. skole der og liten unge. det holder i massevis.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...