Oliva Skrevet 28. februar 2011 #1 Del Skrevet 28. februar 2011 Jeg hadde småblødninger flere dager i uke 5 og fikk en kjempestor styrtblødning med veldig mye friskt blod og mange håndfuller med koagulerte klumper forrige torsdag (da var jeg 6+1, på min egen 32 årsdag...). Jeg hadde ingen smerter, men det kom så mye blod at jeg var helt sikker på at jeg hadde spontanabortert. På legevakten ble jeg undersøkt med utvendig ul og fikk beskjed om at livmoren så tom ut og at det var en sannsynlig total abort. Etter dette har jeg hatt lignende styrtblødninger omtrent en gang om dagen, men kanskje litt mindre mengder enn første blødning. Blødningene er så kraftige at jeg må sitte på do, det bare renner ut og kommer håndfuller med koagulerte klumper. I dag var jeg hos gynekolog for å sjekke om alt var kommet ut. Og hva får vi se? Der inne befinner det seg TO embryo, tilsynelatende i beste velgående. Jeg er helt i sjokk og skjønner ikke at det kan gå an! Gyn mente hun så hjerteblink, selv så jeg det ikke. Jeg er i så fall 6+5 i dag. Etter at jeg kom hjem fra legen har jeg hatt enda en slik styrtblødning, og jeg kjenner at jeg ikke klarer å slappe av og tro på at det er liv i magen min så lenge det blør. Gyn mente at blødningene kommer av en sprukket blodåre i livmoren og at klumpene er blod som har blitt liggende og levre før det kommer ut (jeg trodde faktisk at det var store biter av livmorslimhinnen...) Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget - tror jeg bare prøver å skrive bekymringen og sjokket av meg... Bør jeg være redd for at jeg blør så mye at det kan være farlig for meg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142966051-kjempebl%C3%B8dninger-men-liv-i-magen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
MK73 Skrevet 28. februar 2011 #2 Del Skrevet 28. februar 2011 Hei, du! Gratulerer så mye med tvillinger i magen :-) Hvis legen så hjerteaksjon, så gjorde hun nok det... Samboeren min syntes det var vanskelig å se på UL idag, det er ikke alltid helt enkelt å tolke bildet. Vi er to som har lignende problemer.. Jeg har blødd jevnlig hver dag, hele dagen, siden før innsetting, mer etter at jeg testet positivt (jeg er 7+4 idag). På tross av det og en stor styrtblødning har jeg idag for andre gang sett hjertet banke hos spiren. (Jeg har også hatt mye slim, koagulert blod, friskt blod og brunt om hverandre.) Hos meg kommer det av et hematom (blodansamling), men den er blitt mye mindre enn den var for 10 dager siden. Jeg regner med du skal tilbake for oppfølgingskontroll? Vi får begge to bare ta det en dag om gangen, og så er det jo slik at merkverdigere ting har gått bra! Jeg tror ikke du trenger bekymre deg for blodtapet nå, men for sikkerhets skyld kan du jo ta litt ekstra jerntilskudd, og pass på å få i deg nok væske. Hold oss oppdatert! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142966051-kjempebl%C3%B8dninger-men-liv-i-magen/#findComment-142966365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå