Gå til innhold

Klage på lærer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er lærer selv.

Hvis det er noe du lurer på eller du ikke er fornøyd med, så skriv en ydmyk mail til læreren.

Jeg vet med meg selv at det hadde jeg satt stor pris på. Jeg som lærer har det samme ønske som foreldrene, nemlig barnets beste.

Forskjellen er at jeg ser det fra et pedagogisk ståsted.

Som oftest løser vi utfordringene over mail og telefon.

Er det en litt større sak så kaller vi inn til møte samme dag eller dagen etter.

Vi strekker oss så langt vi kan for barna og foreldrene.

Skolegangen er foreldrenes ansvar. Nedfeldt i loven.

Mange foreldre er ikke klar over dette.

Jeg skrev melding i meldingsboka, ble derretter innkalt av rektor til samtale. Rektor beklaget det inntrufne.

Forsøkte å ta opp episoden med læreren på en konferansetime, men møtte ikke særlig gehør.

Har et greit forhold til denne læreren nå da hun i mine øyne fungerer fint i forholdt til aldersgruppen hun nå har med å gjøre (6- åringer).

Hun fungerte imidlertid ikke som erstatter for en super lærer til 4. klassinger for noen år siden.

HI her.

Jeg er faktisk lærer selv, og hun her gjør alt motsatt av det jeg selv gjør i min jobb. Jeg føler at hun egentlig er møkk lei av yrket sitt og i tillegg har lagt min sønn for hat. På foreldresamtalen nå sist sa hun ikke et eneste positivt ord om ham, tvert i mot fortalte hun om alt som var galt rett foran ham, og da vi gikk ut kjente jeg tårene svi bak øyelokkene og sønnen min spurte om han var helt fæl. Og jeg er ikke en som lett lar seg vippe av pinnen. Det er alltid noe, og kun negativt. Jeg har snakket med andre foreldre og jeg vet at mange flere heller ikke liker denne læreren. Som en ytterlige bekreftelse på at det er noe med henne viser det seg at en kollega av meg har jobbet med henne tidligere, og det han fortalte støtter veldig opp om mitt inntrykk av henne. Hun har tidligere blitt tatt av klasser fordi hun er blitt klaget på. Jeg er redd for at gutten min skal begynne å hate skolen pga henne, hun har tatt fram ham nesten all lærelyst. Men vi har ikke noe veldig konkret å sette fingeren på heller. Det er mer holdningen hun har, vår magefølelse, vår opplevelse av vår sønn og alt det negative hele tiden. Jeg synes dette er kjempevanskelig rett og slett.

Annonse

Jeg har klaget mye på læreren til barnet mitt... og var rett som det var på rektors kontor... Læreren manglet all form for normal pedagogikk og etiske verdier.. til slutt var jeg lei av at de beklaget, og det ikke skjedde noe mer. Vi flyttet og barna skiftet skole... og nå er vi veldig fornøyd.

Læreren det er snakk om omtalte elevene sine som bikkjer... sendte de på rektorskontor for å stå på ett bein, vifte med armene og si klukk klukk klukk... når de ikke leste fort nok.... han ba elevene om å ikke fortelle flere hendelser til foreldrene (slike som at de får kakao, sjokolade, lager vafler av skolemelken osv) heldigvis hold ikke min sønn det for seg selv... Listen er LANG:...... han har fortsatt jobben... =( desverre, men nå går det ikke utover mitt barn. Dette er på en osloskole med flest fremmedspråklige, så det er ikke så lett for de å vite hva som er normalt osv... dermed kun klager av de få norske... og det er tydeligvis ikke nok for å få sparket læreren.

Jeg har ikke klaget på barnas lærere, men jeg har klaget på to av mine egne.

Den første var særdeles uretferdig og da jeg ba om en privat samtale for å greie ut om problemene skjellte han meg ut ettertrykkelig. Desverre for han befant både rektor og en annen lærer seg i naborommet. De hørte det hele. Da jeg klaget var det derfor enkelt å få medhold. Ettersom det var under et år til læreren skulle gå av med pensjon endte det med at han fikk en kraftig advarsel og at han ikke fikk høre meg i klassen eller sette karakter på meg. (i praksis fikk jeg bestemme karakter selv)

Den andre gangen klaget jeg på en lærer som var meget fagig svak. Jeg var tillitsvalgt i klassen så det var min jobb å ta opp slike ting. Læreren valgte å si opp stillingen sin, men jeg fikk masse problemer med mannen hennes som jobbet på samme skole. Det var beintøft en lang periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...