Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hun har gang på gang snakket stygt om meg bak min rygg. Ting jeg har betrodd henne, vet snart alle om. Har selvfølgelig lært av det, men nå har hun begynt å klage på til alle hvor dårlig jeg er på jobben. Sagt ting til sjefen som ikke er sant etc..

De fleste på jobben vet hvordan hun er, så de sier at jeg ikke skal bry meg. Men nå er jeg ganske lei av at hun er slik mot meg.

Hva kan jeg si til henne som stopper "kjeften!?

Fortsetter under...

Dette ville jeg tatt opp med sjefen om jeg var deg. Nå vet jo ikke jeg helt hva saken gjelder,- men det er jo vanlig at man har hvertfall en betrodd på jobben, som man kan snakke med ting om.

Så lenge du ikke har ett veldig dårlig forhold til sjefen din,- ville jeg tatt det opp med han/henne, eventuelt tillitsvalgt eller fagforening.

Har selv tidligere jobbet ett sted med svært dårlig arbeidsmiljø, og en dårlig leder, da valgte jeg å slutte, å gå videre til en tidligere arb plass, trives veldig godt der nå, har ett godt forhold til sjef/kollegaer, selvom det selvfølgelig er noen jeg og ikke har som favoritt-person, men har ansvar for lærlinger hos oss. og vi har som sagt ett veldig godt miljø, og kollegaer som kommer overens og trives :)

Sjefen er veldig grei. Snakket med henne om dette. Hun sa bare at jeg ikke skal bry meg for hun (sjefen altså) oppfatter meg ikke slikt som kolegaen sier i det hele tatt. Det samme sier de andre jeg jobber med. Så arbeidsmiljøet er bra, alle uten om henne ene går godt sammen.

Annonse

Sjefen din bør ikke godta mobbing av personer på arbeidsplass,- be henne eventuelt om ett møte med dere 3, eller skriv ett brev der du beskriver hva du føler, som sjefen din kan ta opp med vedkommende.

Hun det gjelder bør få en advarsel, om dette skaper en alvorlig dårlig arbeidssituasjon for deg.

"Nulltoleranse for mobbing på arbeidsplass"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...