Gå til innhold

4,5 mnd, hva er det ok å gjøre med dem nå? sitte? stå? babybjørn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt grønn, så jeg må bare spørre om disse dumme tingene.

Jeg har pleid å ha henne i bæresjal, men er så mye dill med det, har lyst til å prøve babybjørn sin bæresele. Er det ok at hun sitter i den nå og hvor lenge av gangen?

Er det ok at hun sitter på fanget nå med vekten på rumpen?

Ok å la henne stå i fanget?

Og vippestolen, hvor mange hakk kan jeg ha den opp nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter denne opp igjen jeg

Skrevet

Det eneste rådet jeg kan gi er, la henne styre tempoet!

Vesla mi er like gammel som di, og hun har stått på fanget siden hun var en mnd gammel ca... Det høres ikke sant ut, klar over det, men hun har aldri likt å ligge i armkroken eller sitte på fanget. Hun har alltid insistert på å stå :P

Ellers kan hun sitte på fanget ditt, men det er ikke anbefalt at hun f.eks sitter mellom masse puter.. Hendene dine støtter masse ;)

Skrevet

Er grønn jeg også, så sier bare min erfaring, ingen fasit altså ;)

Vi har brukt babybjørn hele tiden, i korte perioder selvfølgelig. Var eneste plassen gutten sovnet i verste kolikktiden. Nå synes jeg det er for tungt å bære han i babybjørn, men så er han en stor gutt også da, på nærmere 9 kg. Bekkenet mitt har ikke godt av det. Men, pappaen syns den er ok, og gutten syns det er spennende. Tror det har komt nyere babybjørner som avlaster bekken bedre også, men ser ikke noe vits i å kjøpe det for vårt bruk, er vel opp til 12 kg eller noe de anbefales..

Fysio på helsestasjon sa at de nå kunne sitte 1-2 timer i babybjørn hvis ungen liker det. Men hvor lenge de skal sitte er det mange meninger om, så du må kanskje bare bruke sunn fornuft og følge med på hvilke signaler barnet gir.

Ellers både står og sitte gutten min, passer bare på å avlaste mye, at vi holder den meste av tyngden hans når han står feks..

Vippestol (babybjørn) har vi på hakk 2. Tror det står på babybjørn sine hjemmesider hvor mange kg en skal være på de ulike hakkene..

Skrevet

gutten min på 4 mnd klarer å sette seg opp dersom han halvsitter/ligger i fanger,. han skal ikke ligge som en baby for å si det sånn.. han får stå å sitte i fanget litt å løfter han opp å herjer "kaster" han i lufta, (ikke kaster men litt på en liten måte) bærer han på armen på samme måte som om jeg skulle bære 2åringen på armen :)

du ser det litt ann egentli, la babyen styre når osv :) alt skjer i forskjellig tempo :)

Skrevet

Heihei! Her er mini blitt 4 1/2 måned, og det er så mye morsommere nå som vi kan "herje" litt :)

Her bruker vi babybjørn bæresele daglig, men bare når hun er våken! Da tar vi på masse klær, også går vi tur med vofsen (ikke når det er mer enn -3). Går ikke noe særlig mer enn 30 minutter. hvis hun skal bæres i søvn bruker vi manduca-sele.

Det kommer litt an på hvor sterk baby er om h*n kan sitte, men her sittes det med god støtte av mamma eller pappas hender. Tror det er det å sette baby med støtte av puter etc som ikke er anbefalt! Mini her nekter å ligge hvis hun er våken, så her blir det litt sitting. Ellers hopper hun mer enn hun står ;) "kasting" i været er supermorro!!!!!

Vippestolen er også poppis, bruker den på andre hakket nå. På nederste hakket blir det bare situps, og det er fryktelig slitsomt i lengden ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...