2010 Mammaen Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Gutten min har spist dårlig lenge nå og hvert eneste måltid er en kamp. Gruer meg til matnekten kommer. Føles som et nederlag hver gang han ikke spiser og det har blitt så ille at jeg noen ganger gråter når han ikke spiser. Får kanskje i en han 3 brødbiter eller 2-3 skjeer med grøt eller middag. Frukt kan jeg få i han noen ganger et beger av, eller jeg kan "lure" i han litt smoothie eller biter av bolle. Innimellom har han hatt en og annen dag med god apetitt og har spist godt, men det skal jo være omvendt - at det stort sett spiser greit mens noen ganger kan de ha dårlig matlyst. Enkelte dager har han bare spist 1 måltid. Vekten hadde stagnert også. Opp 600 gram forrige måned mot bare 150 gram denne mnd :-( Helsesøster synes det var ok, fordi det totalt sett var en fin stigning siden forrige kontroll (som var 2 mnd siden - og da er 750 gram på 2 mnd). Nå skal jeg ut i jobb igjen og slipper å gå hjemme og bekymre meg for det hver dag... Men har en dårlig følelse siden det nå har pågått over tid. Ville dere prøvd å snakke med HS igjen? Eventuelt tatt kontakt med lege? Eller bare se det an mot neste veiing?
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Jeg vet ikke akkurat om jeg har noen gode ord å komme med, annet enn at jeg føler veldig med deg. Jenta mi har hatt flere perioder der jeg har fått i henne lite mat, og tårene er ikke langt unna da.. Er så fortvilende når de ikke vil spise! Hovedproblemet mitt har vært/er at hun ikke drikker. Hender jeg klarer å lure i henne litt mme, men det blir sjeldnere og sjeldnere. Her om dagen var jeg faktisk hos legen pga. jeg blir så bekymret for at hun blir dehydrert når hun bare vil spise og ikke drikke. Han sa at så lenge hun er i fin form, er dette helt i orden, selv om hun har så og si tørre bleier døgnet rundt. Jeg skal bare fortsette p tilby henne drikke, og stole på at hun drikker når hun er tørst. Så da prøver jeg å roe meg med det, selv om det ikke er så lett. Men drikker gutten din noe når han ikke vil spise? Hvor lenge har det pågått? Du kan jo snakke med HS igjen, det kan jo være noe som er verdtå sjekke ut, en underliggende årsak til den dårlige matlysten. Det du beskriver høres jo ikke så bra ut.. Hvordan er allmenntilstanden og humøret hans? Og hvordan sover han? Alt dette er jo med på å fortelle om han har det bra. Men om han får i seg så lite som du beskriver over lengre tid, og heller ikke drikker særlig, så ville jeg heller sjekka med legen en gang for mye enn for lite. Man vet jo aldri! Masse lykke til, jeg føler som sagt veldig med deg.
2010 Mammaen Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2011 Hei og takk for hyggelig svar :-) Det har pågått i en måneds tid og inntil nylig har han drukket godt. Men i dag og i går har det forverret seg, men mindre drikke også så bleiene var tørre i går og den jeg skiftet i morges (etter natten) var som en litt tørr dagbleie. Han har sovet mer enn vanlig i går og i dag. Har fått time til fastlegen nå, pga han har nå hvit/grå avføring i tillegg. Håper det går bedre med din lille også og at hun begynner å drikke mer etterhvert. Tror det er et ganske vanlig problem og de får jo i seg ganske mye væske gjennom maten. Det ordner seg nok :-)
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 1. mars 2011 #4 Skrevet 1. mars 2011 Stakkars liten... Godt at du fikk time hos fastlegen! Håper det ordner seg:)takk for gode ord:)
2010 Mammaen Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2011 Legen regnet med det var et virus (adenovirus) av det langvarige slaget og at det vil trolig gå over om en ukes tid og at vi nå er over det verste. Fikk ny time for å kontrollere at det går bedre med mat og vekt om 10 dager. Var også innom helsestasjonen og gutten har gått ned 260 gram på 6 dager!!! Synes det var veldig mye.. Stakkars gutten min. Nå sover han igjen, helt utslitt stakkars.
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 1. mars 2011 #6 Skrevet 1. mars 2011 Så godt å høre at du fikk svar, men fælt når de er syke:( godt det går mot slutten og at gutten din forhåpentligvis kommer til hektene igjen snart! Og at matlysten også sakte men sikkert kommer tilbake også magesekken hans har sikkert krympet i denne perioden, så når han begynner å spise igjen, spiser han sikkert ikke så mye i starten for å gradvis øke kapasiteten til magen igjen:) masse god bedring til han!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå