Ms.Smith Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Jeg fant nettopp ut at jeg er gravid, og har siden torsdag gått på penicillinet Trimetoprim for UVI. Der står det i pakningsvedlegget at dette er skadelig for fosteret, og skal ikke brukes under graviditet. Hjelp??
Tuddeli Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Ring legen din du. Vil tro han velger å sette deg på et annet antibiotika.
Ms.Smith Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2011 Ringer han i morgen tidlig! Bekymra nå... Har jo tatt 9 piller med et skadelig stoff
Tuddeli Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 Ikke bekymre deg, det går nok helt fint!
miepia30 Skrevet 1. mars 2011 #5 Skrevet 1. mars 2011 i dyreforsøk med høye doser har man sett mulig økt risiko for ryggmargsbrokk. Det er ikke grunn til å anbefale abort pga de tbl du har tatt, men du kan få henvisning til tidlig ultralyd uke 11-13. Hvis du ikke har tatt folsyre/folat, bør du begynne nå. Lykke til, det går som oftest veldig bra
Ms.Smith Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 1. mars 2011 Da har jeg vært hos legen. Han sa sannsynligheten for skade var SVÆRT små og at jeg bare skulle slappe av og kose meg... Så jeg håper det stemmer Mulig jeg ber om tidlig ul
*Mammsen Skrevet 1. mars 2011 #7 Skrevet 1. mars 2011 Sirkulasjonen fra deg til fosteret er i starten ikke eksisterende og etter uker svært liten - så skadelige stoffer når ikke alltid til bebisen tidlig i svangerskapet Så du trenger ikke bekymre deg unødig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå