Gå til innhold

Hva gjør jeg nå? Må jeg i fengsel, hjelp..

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker bare seriøse svar, bare så det er sagt.. dette er en alvorlig situasjon for meg og det føles ikke godt..

Jeg er helt alene med en liten gutt, han har ikke far, da han døde for et år siden. Jeg gjorde noe veldig dumt en gang, for 3 år siden. Jeg og en venninne var på byen og drakk oss litt for fulle og vi kjørte hjem igjen.. Ble stoppet av politiet og jeg fikk 50 timer samfunnstraff.

JA, jeg angrer, og ja, jeg var altfor, altfor dum.

Men nå sitter jeg her, med en syk unge, 40 i feber på kveldene, våkner mange ganger om nettene, gråter, hoster og er veldig hes. Var hos legen, men da hadde han bare 38 i feber, hadde da gitt han paracet et par timer før.. Legen ville ikke skrive bekreftelse på at ungen måtte være hjemme noe lenger enn i dag, da feberen ikke var høyere.. CRP var bare på 15..

Men nå i kveld før han la seg, så hadde han igjen 39,8 i feber..

Jeg vil ikke sende en syk unge i bhg, men jeg har absolutt ingen til å passe han for meg.. Saksbehandleren min sier hun forstår, men at hun selvfølgelig må følge reglene sine (og det skjønner jeg selvfølgelig).. dvs. at hun må ha en legeerklæring på at han må være hjemme.. Hva gjør jeg da? Når legen har sagt nei?

Fortsetter under...

Sier du at jeg skal tvinge et sykt barn i barnehagen? Som da eventuelt gråter fordi han må gå? (Vanligvis så reiser han dit med et smil)

en som er så trøtt at han ikke orker å sitte oppreist engang?

hilsen hi

Da må du jo ta ham med tilbake til legen i morgen,eventuellt ta ham med til en annen lege?

Hva med å ta med et skriv fra bhg hvor det står beskrevet reglene rundt feber og bhg. Altså at man må være feberfri en hel dag før man kan gå i bhg igjen. Vise denne erklæringen til legen din så kanskje han eller hun går med på å skrive ut en ny sykemelding?

Annonse

ring legen igjen og forklar situasjonen!!! kanskje han/hun ombestemmer seg. men er det ikke regler når det gjelder dette. selv om du holder på med samfunsstraffen din, kan jo barnet bli sykt......

om legen nekter å "sykemelde" barnet, må du jo bare sende han i bhg...

Du har vel ikke så mange valg, så sant du ikke kan få noen andre til å passe han mens du utfører samfunnstjenesten din. Evt så får du prøve deg på legevakten og forklare de situasjonen og hvorfor du trenger den bekreftelsen. Merkelig at den legen ikke ville skrive ut en slik attest. De fleste vet jo at barnehagen ikke vil ha barn med feber..

Du skal jo ikke ha sykemelding, men en erklæring på at ungen er for syk til å være i barnehagen. Får du det ikke, må du bare levere ungen i barnehagen i morgen for så å hente ham når de ringer. Det er ikke verdt å gå i fengsel for at ungen skal slippe noen timer som syk i barnehagen.

Annonse

Jo de kan - ikke vær dum. Om nødvendig - ring de først. Ellers er det også en del legekontorer - du vet, en sted der det jobber leger - som har åpent til sent, i hvert fall hvis du bor i en større by.

Eller ta med ditt syke barn og vis h*n og tilstanden hans frem og spør om du kan få utsettelse.

Hvor tiltaksløs går det an å være??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...