Tabitha Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Hos dem hun ikke kjenner så godt ligger hun ganske rolig på fanget så de får skiftet bleia, men hos meg som er mora skal hun stadig prøve og stikke seg vekk. Er vi på badegulvet med bæsjebleie, vil hun sette seg opp straks jeg har tatt av bleia og det betyr at bæsjen havner på gulvet eller klærne. Stellebord har jeg selvsagt gitt opp for lenge siden. Leste i en annen tråd at man kan sitte med barnet på fanget og holde det fast med høyre hånd og skifte bleie med venstre. Men det virker litt vanskelig. Noen som gjør det slik?
MissVaiper Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Riktig nok er tulla mi en del mindre enn din, men hun ligger ikke i ro når jeg skal skifte bleie. Har funnet ut å ha en leke som hun bare får når hun er på stellebordet. Da ligger hun lenge på ryggen mens hun leker med den. Har du prøvd med noe som kan distrahere henne, som en leke, en bok eller lignende? Gruer meg til den ikke lengre underholder henne. Er ikke så gøy når bæsjen havner overalt nei!
Karma! Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 en leke som hun ikke "ser" til vanlig. hehe Et bind, en paracet eske, en hårbørste o.l
Gjest Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 Om hun liker å stå kan det være greit å skifte da også altså. Jeg jobber på småbarn i barnehage, og mange barn liker å stå når man skifter. I alle fall tissebleie. Bæsjebleie er det jo litt værre med siden man gjerne må se litt mer for å få vasket bort alt. Men verdt et forsøk er det. Når barnet står kan det holde på med noe som ligge rpå en stol feks. Leke av noe slag.
Tabitha Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2011 Hun er ikke riktig ett år ennå, men hadde tenkt å legge denne på Småtroll 1-2 år. Så havnet den her av gammel vane :-) Det med å stå er absolutt et tips, så snart hun har lært å stå alene.
Gjest Skrevet 28. februar 2011 #6 Skrevet 28. februar 2011 Når ungen står og du skal skifte bæsjebleie kan du prøve å få ungen til å ta hendene i gulvet og rompa opp i været.. Det gjør jeg når jeg skifter på enkelte i bhg..
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 1. mars 2011 #7 Skrevet 1. mars 2011 Ta henne i dusjen og skyll stumpen der, eller gi henne en leke som hun ikke ser så ofte Det funker her i huset ivarfall! Ellers så må jeg bruke "makt" for å få han til å ligge i ro, de 15 sekundene det tar
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. mars 2011 #8 Skrevet 1. mars 2011 En morsom sang med bevegelser pleide å funke bra her husker jeg- å distrahere på et eller annet vis er vel stikkordet;)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 1. mars 2011 #9 Skrevet 1. mars 2011 Når jenta vår bæsja og var helt umulig måtte vi bøye beina hennes så mye at hun ikke klarte å røre seg. Så da fikk vi holdt henne i ro med en hånd. Ellers er trusebleier genialt når de bare har tissa. bare få den av og la ungen stå med ansiktet mot deg og holde seg fast. Leker på badet var også med på å hjelpe.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 1. mars 2011 #10 Skrevet 1. mars 2011 Guttungen på 8 mnd er helt hyper på stellebordet om dagen. Jeg har forsøkt å synge, gi nye leker med lyd, gi han ting som kniter osv... Men det eneste som har fungert her er en lommelykt! Så nå får sønnen min en liten lommelykt (med lyset på) i hånden mens jeg skifter bleie.. Så får vi se hvor lenge den er intr....
Snuppa! Skrevet 1. mars 2011 #11 Skrevet 1. mars 2011 Her synger vi og han får ha en ting i handa han ikke har studert før,haha.. Ellers har jeg begynt å kopiere 5 åringen min for å distrahere han på 11 mnd. Må være kreativ her gitt, bytte bleie er IKKE gøy..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå