Gå til innhold

Kynnere uke 36.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har ikke hatt/kjent noe til kynnere før de siste ukene. Er førstegangs så det hele er ganske ukjent for meg.

Hvordan opplever dere kynnere? Mine varer i noen minutter før det gir seg.

Jeg har nå begynnt å få ganske ofte og med menssmerter/stikninger i magen. Våkner også av de på natta... Er dette hode som fester seg kanskje? Er det normalt? Var hos jordmor forrige uke og hodet hadde enda ikke festet seg....

Noen som har peil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ikke si at jeg har så "peil"..hehe, men basert på egne erfaringer så høres dette helt normalt ut. Jeg kan ha dager med masse kynnere, altså maven blir hard og det er litt ubehagelig. Men setter jeg meg ned og slapper av så gir de seg rimelig raskt som regel. Har også hatt perioder med minimalt med kynnere, nesten så jeg har blitt bekymret for at jeg aldri skulle modnes....

Menssmerter eller stikninger kan være en del av modningen, har hatt mye av dette rundt den tiden du er nå. Men har ikke kjent det på noen uker nå (er i uke 39). Jeg har og har hatt mye stikninger i underlivet da (kanskje det er det du egentlig mener?), vanskelig å forklare men nesten som en kniv i skrittet. Dette har jeg blitt fortalt kan være barnet som enten fester seg, eller hodet har festet seg og "borer" seg lenger ned....

Tja håper dette hjalp deg noe i hvertfall:)

Uansett, lykke til med forestående fødsel:)))

Skrevet

Vil ikke si at jeg har så "peil"..hehe, men basert på egne erfaringer så høres dette helt normalt ut. Jeg kan ha dager med masse kynnere, altså maven blir hard og det er litt ubehagelig. Men setter jeg meg ned og slapper av så gir de seg rimelig raskt som regel. Har også hatt perioder med minimalt med kynnere, nesten så jeg har blitt bekymret for at jeg aldri skulle modnes....

Menssmerter eller stikninger kan være en del av modningen, har hatt mye av dette rundt den tiden du er nå. Men har ikke kjent det på noen uker nå (er i uke 39). Jeg har og har hatt mye stikninger i underlivet da (kanskje det er det du egentlig mener?), vanskelig å forklare men nesten som en kniv i skrittet. Dette har jeg blitt fortalt kan være barnet som enten fester seg, eller hodet har festet seg og "borer" seg lenger ned....

Tja håper dette hjalp deg noe i hvertfall:)

Uansett, lykke til med forestående fødsel:)))

Skrevet

Jeg har hatt kynnere siden kanskje uke 24 eller noe. Eller.. det var da jeg begynte å kjenne de. Kynnere har man jo hele tiden. Uansett fikk jeg det bare da jeg gikk rundt, og noen ganger ble de så sterke at jeg måtte stoppe. Da sluttet de.

Nå er jeg i uke 38 og har hatt ganske kraftige kynnere i over en måned. Merker det spesielt siden de kommer når jeg bare sitter i sofaen. Tror man skal kunne få dem til å gå over raskere ved å reise seg eller skifte stilling da. De er uansett helt normale og kan vare fra noen sekunder til noen minutter. Jeg har ikke opplevd noen menssmerter som jeg kan huske, men jeg kjenner mest bekkenplagene mine i nedre del av magen og bena så hvem vet hva som egentlig skjer der.. hehe. Noen ganger får jeg også en rar smak i munnen av kynnerne..

Skrevet

Godt å høre. Ble litt bekymmret om dette kunne vere litt tidlig å kjenne. Men er jo bare bra visst det klargjøres. Var litt redd for at det skulle starte om kort tid, siden jeg ikke har kjent noe særlig til dette tidligere.

Vond smak i munnen ja, rare greier som skjer med kroppen våres i denne tida.

Jeg har hatt mærkelig smak i munnen helt siden jeg blei gravid, blir deilig å få vanlig smak i munnen igjen.

Lykke til begge to:)

Skrevet

Vær lykkelig for hver minste lille kynner og overbevis deg selv om at den er til god hjelp for den forestående fødselen. Det prøver jeg hvertfall å gjøre og det gjør kynnerne og maseriene mye mer overkommelige..:P

Høres forøvrig normalt ut det du beskriver (men nå er jeg heller ingen ekspert)..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...