Sessan <3 apriljente Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Hva kjøper dere av klær til barn som blir født i april?? Jeg har kjøpt 4 pysj med og uten føtter, bodyer, 3 stk sparkebukser, 2 strømpebukser, en kjole, en bukse og genser, 1 heldress til å bruke inne, 1 vogndress/kjøredress, votter, 2 tynne bomullsluer og 1 tykkere. Skal kjøpe litt til, og kanskje noe ull Er jo litt usikkert hvor mye de trenger av str 50, noen bruker det ei stund og på andre passer det bare litt. Syntes det er så vanskelig Jeg, for man vet jo aldri om det blir kjempekaldt el mildere i været på den tiden!
Babyønske �� Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Jeg har det samme nå som jeg hadde til januarbaby sist. I str 50: 6-8 bodyer i bomull(samt et par i ull), 4-5 sparkebukser/heldresser i velour, 2 hjemmestrikkede ulljakker og luer. 2 tynne bomullsluer. Har litt flere bodyer og 1-2 bukser flere denne gang. Gutten min var gulper og måtte skifte fra topp til tå 2-3 ganger for dag i begynnelsen, så ble mye klesvask. Måtte ta i bruk 56 tidligere enn det passet, og det var litt vel stort til å begynne med. Har omtrent det samme antallet klær i str 56. Gutten min brukte mye av klærne i 50 i 4-6 uker, og tenker nok det blir brukt omtrent like lenge denne gangen.
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 Hei Jeg lurer på akkurat det samme som deg. Vi venter vårt tredje barn nå i april, men har bare vinterbarn og sommerbarn fra før, så dette syns jeg er vanskelig. Av de klærne du lister opp, så mener du i str 50 eller? Jeg har endel tøy i str 56 fra storesøster, men lite i 50. Har en sparkebukse, 2 bomullsbodyer, 2 bomullsstrømpebukser, to bomullsluer, litt sokker...noen i bomull og noen i ull, 2 pysjamaser uten føtter, en passelig tykk dress, en kjørepose i fleece...er det jeg husker i farta, men jeg å lurte på å kjøpe et sett med ullbody og strømpebukse??? Jeg har ikke termin før 24. april...så hvor kaldt er det vanlig at det er da? Jeg har et deilig nøstebarn-ullpledd som mamma har strikka som jeg ser for meg at blir å bo rundt babyen den første tiden. Men jeg bør kanskje kjøpe mer i str 50? Man får jo endel også etter fødselen...tror kanskje jeg venter litt med kjoler og slikt tøy...vet liksom nå at både kjoler, todelte sett og jakker/gensere med hette, fort blir veldig klumpete og upraktisk...så denne gangen prøver jeg å tenke litt praktisk å midt oppi det hele Gleder meg til flere svarer hva de har kjøpt - sånn for å vite hvordan jeg ligger an Fin tråd
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 Denne gangen skal jeg kunn ha nok av basicklær som strømpebukser og body. Så bare 1 varmere "dress" over. Hittil har jeg bare: 3 bomulls bodyer 2 ull bodyer (tenkte å bruke dem i starten, frem til mai el noe) 1 sparkebukse i ull 4 strømpebukser 2 pysjer uten fot (hater fot, den sitter jo ikke på plass alikevel, enklere å ha på sokker). 1 vinterdress i str.50 1 vinterdress/pose i str.56 (denne vet jeg ikke om jeg for bruk for. 1 silkelue 1 tykk lue For bare se ann om denna søler mer enn sine brødre (de 2 jeg har fra før, sølte ingenting før de ble ca 3-4 mnd gamle). Ellers har vi jo noen smekker til å ha på han om det blir noe gulping.
Maewin Skrevet 28. februar 2011 #5 Skrevet 28. februar 2011 Jeg har fulgt den standardlisten som dere nevner, men det jeg har er en kombinasjon av 50 og 56, så vi får se hvordan det går. Har faktisk veldig veldig lite i størrelse 50, men noen 56-plagg ser jo nesten like store ut som de i 50! Sikker veldig forskjellig fra butikk til butikk da.. Jeg har termin 21 mars så hun er jo nesten aprilbarn, hehe. Tenker at den standard lista gjør at man har en basisgarderobe som kan bygges ganske lett på, så derfor stresser jeg ikke. Så lenge man har en god og varm pose og pledd til å bruke over en fin utedress i bilstol og vogn så tror jeg heller ikke babyen kommer til å fryse. Men.. dere.. trenger man virkelig ikke mer enn 3-4 par sokker? Synes det høres fryktelig lite ut altså!
Babyønske �� Skrevet 28. februar 2011 #6 Skrevet 28. februar 2011 De blir jo ikke akkurat skitten på beina, så 3-4 par sokker skulle holde. Ikke er det så praktisk heller har en tendens til å falle av. Jeg foretrekker sparkebukser med fot, så her blir sokker uansett lite brukt i begynnelsen. Har noen hjemmestrikkede ullsokker/labber og er nok de som blir brukt. De har knytting også, så sitter litt bedre på plass
Sessan <3 apriljente Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 28. februar 2011 Av de klærne jeg listet opp så var det i str 50 glemte å skrive det! Jeg har også kun erfaring med ett januarbarn fra før, så da syntes jeg det var lett å kjøpe klær! Men kjøper dere mye ull i str 50? De ligger jo så lunt nedi vogna, så tenker ikke å kjøpe noe vinterdress. Tenker at jeg får masse klær til baby også, men det er sikkert ikke i den minste str. Er det noe man mangler, så går det jo alltids å kjøpe etter baby har kommet ) interessant å se hva dere andre kjøper og har kjøpt )
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 28. februar 2011 #8 Skrevet 28. februar 2011 Jeg har vinterdress kunn fordi jeg har januar og november babyer fra før, så må se ann hvor varmt det er. Jeg tror det holder lenge med ull på ull, så ta av et lag når man kommer inn. Pakke inn babyen i teppe og legge under dyna igjen ;O) Åååå gleder meg...
Sessan <3 apriljente Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 28. februar 2011 Jaaa ) det skal bli så stas og gossint med babylukt og smått igjen )
sisten Skrevet 1. mars 2011 #10 Skrevet 1. mars 2011 Heisann :-) jeg har hatt mars og augustbarn så blir vel samme duren for aprilbarnet som jenta jeg fikk i mars. Jeg bruker ikke dress/ kjøredress da barnet blir klamt og varmt i soveposen, bruker tynne ullpledd rundt barnet og sovepose og dyne i begynnelsen. Sommerull er på vei inn i butikkene og er helt fantastisk :-) her er min liste : 6 body str 56 4 body str 62 4 body i sommerull 2 ullstrømpebukser og 4 vanlige 2 sparkebukser 2 hele dresser i tynn sommerull og ullpledd i samme ulltype :-) 8 par lubber og 2 par i strikk Hentesett i babyull hjemmestrikket 2 par tynne luer og 2 litt tykkere. Det er dette jeg kommer på i farten:-) kjøper inn godt med bodyer da jeg har til nå har fått gulpebabyer:-)) skal bli gøy å gå med høy vogn igjen, pynte med fine tepper:-)
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 1. mars 2011 #11 Skrevet 1. mars 2011 Vi har droppet str.50 og bare anskaffet i 56. Forrige gang fikk jeg et sett basisplagg i gave like før termin som var i 50 - vasket det og tok det med på sykehuset og fikk det ikke engang på gutten! Han var litt bollete allerede ved fødselen... Den desidert største på barsel de dagene vi var der selv om han veide 3955g! Heldigvis hadde vi bare kjøpt inn i str. 56 og gikk rett på det etter fødsel. Han brukte det bare i 4 uker så måtte vi igjen opp i str til 62! Han var aprilbarn (24.) og vi trengte ulltøy innerst og ullpose i vogn helt ut til slutten av mai. Det var fortsatt friskt og blåste mye i mai. I juni pakket vi vekk ullen og brukte bare bomull så kjøpte vi nytt i riktig str til høsten. Blir mars/april baby denne gangen også (1.april) men jente! Vi skal bruke ullen innerst (body og strømpebukse) som sist og ull pysj over om natten. Over ullen om dagen har vi ull brukte sparkebukse (3) eller bomulls tøy (bodyer, bukse, tights osv). Har for det meste kjøpt inn basics i bomull - masse bodyer (10-12 - noen i farger og noen hvite) da de blir både gulpet på og skitne hvis bleien lekker (noe den ofte gjør i starten med flytende morsmelkbæsj). Også har jeg ullgensere x flere fra forrige som ennå duger! En strikket ull lue og to i bomull. Luftig Nøstebarnteppe og lammeskinn brukte vi året rundt med første (han har sitt skinn enda og vi har kjøpt ny til baby). Stikkordet for vår del er romslig, komfortabelt og varmt nok uten å bli for varmt! Ull gjør susen da! Hvertfall frem til gradestokken nærmer seg 18-20 grader ute! Har også sydd kjoler til henne, men de er i 62 og blir mer sommerplagg og til besøk ol. Hjemme går det mest i det som er komfortabelt! Satser på at det funker like godt som sist! Av tøy denne gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå