lykkeliten1 Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Har fått brev fra dem og nå sjelver jeg. Ble glad og nervøs på samme tid. Står bare at det er en innkalling og en rekvisisjon for ta blodprøve på min hjemplass. Er det slik at dette her er slik en forsamtale som jeg har hørt dere her inne snakke om tidligere? Forsamtale med lege og litt felles informasjon med anre par? Står liksom ikke hva vi skal den dagen vi skal dit, så blir jo så spent! Ble glad for brev, jeg var egentlig så trist og sint i dag pga tanta som kom tross dobbel pergokur. Håper noen kan fortelle meg litt.
lykkeliten1 Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #2 Skrevet 28. februar 2011 Håper noen kan fortelle meg litt og gi meg noen gode råd og/elller litt info.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 Det er nok time til forsamtale ja. Deilig å være i systemet tenker jeg:-) Føles som en evighet siden vi var der, men så er det jo 6 år siden også. Etter en del forsøk og mange turer til Riksen er jeg nå gravid med vårt 2. ivf barn. Håper dere får oppleve det snart også. Jeg føler at det ble så mye god info denne dagen at jeg hadde få spørsmål i ettertid. Og det meste får man svar på her;-) Lykke til!!
min tur snart? Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 Hei. Det praktiseres sikkert litt forskjellig rundt omkring, men når vi fikk brev så var det til samtale med lege og sykepleier om hva og hvordan type behandling. Det gikk ikke så langt tid etter det før vi var igang:-) Masse lykke til:-)
TanteTroll Skrevet 28. februar 2011 #5 Skrevet 28. februar 2011 Vi hadde heller ikke forsamtale første gang jeg/vi fikk innkalling. Første time kunne jeg komme alene, og fikk da beskjed om at neste skritt var en laparoskopi. (var ferdig utredet med blodprøver fra gynekolog). Så hadde vi samtale der de anbefalte oss aih-behandling først da det ikke er noe galt med oss - uforklarlig barnløse. Da vi ikke lykkedes med aih, fikk vi time til info-møte (sammen med andre par) og startet med ivf. Så det kommer sikkert litt an på hvor langt dere har kommet i utredningen og evt årsak til barnløsheten? Lykke til!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 28. februar 2011 #6 Skrevet 28. februar 2011 Jeg hadde allerede vært til Lap da vi fikk brev fra Riksen. Gyn ville ikke henvise oss dit før alle undersøkelser var unnagjort.
Live72 Skrevet 1. mars 2011 #7 Skrevet 1. mars 2011 Når vi ble henvist til Riksen hadde jeg tatt nesten alle prøver som skulle til uten 1 som jeg måtte ta og en henvisning på en sædprøve sambo måtte ta der inne. Bestilte time til den og for 3 uker siden fikk jeg et nytt brev med time til samtale den 4 mars:) En forsamtale som er felles info med andre par og en legetime for å diskutere IVF og startpunkt..Sambo skal også da levere en færsk sædprøve. Så vi håper at vi er igang iløpet av April:)
lykkeliten1 Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 3. mars 2011 Takk for svarene deres. Mannen min hadde litt problemer med å ta fri til den timen vi fikk. Så jeg spurte riksen hva vi skulle der. De sa jeg kun skal til vurdering aom jeg skal til lap, så det blir nok til at jeg drar alene denne gang....men det går fint. Gleder meg nesten. Nå er vi endelig i gang! Ble visst ikke noen 2011-baby på oss...
TanteTroll Skrevet 3. mars 2011 #9 Skrevet 3. mars 2011 Hei igjen! Det høres veldig likt ut som da jeg hadde første time. Time i mai, lap i juni, ny time i august og start på aih behandling allerede første mens etter augusttimen. Vi ble anbefalt aih-behandling først, og dette var det ikke ventetid på. Så hvis du trekker fra litt "kroppslig venting" ( måtte utsette lap et par uker da jeg fikk småblødninger) og 3 uker sommerstengt, så synes jeg det gikk ganske radig. Dette var i -09, men krysser fingrene for at det er like lite venting nå:-) Lykke til!
lykkeliten1 Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #10 Skrevet 3. mars 2011 ok, så fint. Høres jo ut som om det kan gå litt radig ja... Det liker vi! Er så lei nå. Etter 2 år prøving. Er så glad for å være i et system. aih-behandling har jeg ikke hørt om før. Det må jeg lese meg opp på. Det er ikke noe feil med oss heller, ikke nå føre lap ihvertfall. Så kanskje det blir aktuelt her også..... Kanskje, men bare kanskje kan vi får til behandling føre sommeren. Nei, det var vel litt vel optimistisk. Vet ikke....
lykkeliten1 Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #11 Skrevet 3. mars 2011 Lurte på en ting til... Har lest litt om aih-bahandlingen. Hvis det blir aktuelt. Bruker man da av de 3 offentlige forsøkene man har? eller kommer det litt utenom? Er redd for at de 3 forsøkenen bare forsvinner ut i det blå, hvis ikke aih er "nok" liksom...
TanteTroll Skrevet 3. mars 2011 #12 Skrevet 3. mars 2011 AIH kommer utenom de 3 offentlige ivf forsøkene. Vi hadde 4 aih-forsøk (3 med medisiner, 1 i naturlig syklus) før vi gikk over på ivf.
Stjernemagnolia Skrevet 3. mars 2011 #13 Skrevet 3. mars 2011 Hei, så flott med innkallelse du er snart igang skal du se. Var til forsamtale i august og startet opp i desember, dvs fire måneders ventetid for oss. Det står en teknisk ventetid på hjemmesidene deres på 20 uker for IVF behandling. Min samboer kunne ikke komme til oppsatt time. Ga Riksen beskjed om at jeg skulle komme alene til timen og fikk til svar fra sykepleierne han måtte møtte sammen med meg til oppstartstimen. På første møte hos Riksen ble vi henvist inn til legen på eget kontor og hun pratet med oss om våre forventninger, sykdommer, historikk, behandling etc. Deretter hadde jeg en gynekologisk undersøkelse med ultralyd for å sjekke tilstanden. Litt senere var vi inne på et kontoret til sykepleier som fortalte om medisiner, bivirkninger, behandling, resultater etc. Av sykepleieren fikk vi også oppstartstidspunkt, papirer og resepter til behandlingen. Etter det gikk vi inn på "medisinrommet". Hun lærte oss her hvordan vi skulle sette sprøytene og vi fikk grundig informasjon om hvordan alt skulle gjøres. Alt i alt brukte vi en time til forsamtalene på Riksen.
Stjernemagnolia Skrevet 3. mars 2011 #14 Skrevet 3. mars 2011 I tillegg måtte samboer levere en ny sædprøve samme dag som oppstartssamtalen
lykkeliten1 Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #15 Skrevet 4. mars 2011 Så fint da! Sjekket om mannen min måtte være med. Skal kun til vurdering av lap, så han slipper unna denne gang. Hvordan går det med dere da? Oppstarti desember var jo ikke så lang tid etter det da... Håper det kan skje noe føre sommeren, men er vel redd at ferien på riksen kommer, og at vi må vente til etter sommerferien...Kanskje. Veldig spennende det her. Gleder oss og gruer oss.
twentysomething Skrevet 7. mars 2011 #16 Skrevet 7. mars 2011 Hei lykkeliten1 Vi har nettopp vært gjennom dette. Hadde forsamtale den 14. feb, både meg og mannen. Der ble det besluttet at vi skulle gå rett på AIH og ikke lap først. Oppstart fra første syklus etter møtet, som var 27.feb. Så jeg må virkelig si at det gikk fort - er så glad for det! Så jeg vil tippe at dere kommer i gang med noe før sommeren, ja. Lykke til!
lykkeliten1 Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #17 Skrevet 8. mars 2011 Så fint! Så det betyr at du ruger om dagen? Heldig du er. Håper det går bra! Kan se ut til at vi går samme vei som dere. Har vært til innvendig UL med kontrast for å sjekke egglederne. Kan ikke finne noe galt med noen av oss. Håper jeg slipper lap. Tenk om kanskje vi også kunne fått begynt ganske snart. Å, gru/gleder meg til timen. Før helgen kommer, er den gjennomført.
Ella35 Skrevet 8. mars 2011 #18 Skrevet 8. mars 2011 Vi var til forsamtale i slutten av september, og satte i gang med første ivf i november. Vi var ferdig utredet på Aleris først. I januar hadde vi fryseforsøk, og i morgen starter vi på forsøk nr to med ivf, uttak om et par uker. Så det kan gå ganske radig, ja. Men det kan bli mye venting, også, bare så dere er litt forberedt på det. Vi skulle nå egentlig ha ventet helt til juni pga fulle lister og påske, men så fant de brått en plass likevel. Masse lykke til, pust med magen.
lykkeliten1 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #19 Skrevet 9. mars 2011 Så bra at man ser at man kan komme inn fort også. Håper 2. gang blir siste for deg denne runden! Så du har begynt på medisiner nå og skal ha uttak om et par måneder. Lykke til! Kankskje du var heldig at noen hadde avbestilt likevel, siden det var snakk om juni, mener jeg. Det er ingen lett situasjon, men gleder meg til å komme igang. Tror nesten mannen min synes det er værre enn meg.
lykkeliten1 Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #20 Skrevet 11. mars 2011 Da er det gjort! Nå er det bestemt at jeg skal til lap. og at vi går for aih etter det. Får 4 ganger, og evt ivf etter det! Er så godt å være i gang i et system
twentysomething Skrevet 11. mars 2011 #21 Skrevet 11. mars 2011 Så kjekt at dere er i gang :) Fikk du vite noe om hvor lang tid det tar før du bir satt opp til lap.? Jeg hadde første inseminasjon på onsdag, så er veldig spent nå... Håper selvfølgelig at det klaffer på første aih, men vet jo at det er langt fra sikkert.... Fungerte hvertfall bra på medisinene, det ble to store og en som var litt mindre. Det kan likevel være en bitteliten risiko for at tre kan bli befruktet, som var årsaken at de ville utføre en inseminasjon, ikke to. Så nå har vi sexforbud...hehe... Litt av en måte å lage bebis på.. Håper, håper...
lykkeliten1 Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #22 Skrevet 12. mars 2011 Litt av et oplegg ja, det er helt sikkert! He he... Så bra, blir gøy å se om det kan bli noe da! Har 25% sjanse pr aih sa han jeg var hos. Vet ikke hvor lang tid det tar før jeg får lap, men tenkte jeg skulle ringe å forhøre meg om ca 1 uke. Spøre litt om forventet ventetid evt om en jeg får en dato. Vi får se daom det blir klaff for din del! Spennennde! Skal krysse fingrene jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå