Gå til innhold

Dagsoving... Dere med baby rundt 4 mnd (men alle kan svare altså;))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange ganger sover din baby og hvor lenge? Her er det ca 3 sovinger med veeeeeldig varierene lende. Idag sov hun 2 timer første lur, 1 time neste og skal straks legges for siste som sikkert ikke blir mer enn 30 min tenker jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 4 mnd og sover toppen en time om dagen. Dette fordelt på 2-3 små lurer. Skulle ønske jeg hadde en slik baby som sov flere timer, men det har jeg altså ikke!

Skrevet

Han spiser frokost 07.00 og deretter sover mini på 4 mnd og en uke ca 4 eller 5 ganger før legging rundt 21.00

Han har ganske nøyaktig 30 minutters lurer.

Skrevet

Mini her gjør akkurat som minin til Novadona, 4-5 smålurer på 30 min, første lur innen en time etter oppvåkning.

Skulle helst ha sett at de var litt lengre de lurene så mamman fikk gjort noe og mini våknet i strålende humør :)

Skrevet

Min lille på 4 og en halv mnd sover ca 3 ganger om dagen.. Eller det kommer an på når vi står opp. han er våken max to timer mellom hver lur og legger seg for kvelden ca kl 7. Noen ganger sover han 2-3 timer(sjelden) og andre ganger er det 20 min.. Han sover som regel ikke lenger enn 20 min når mamma skulle ha gjort noe ;)

Skrevet

Mini sover 3 lurer i löpet av dagen. Alt fra 40 min til 3 timer. Men stort sett 1 time per lur.

Skrevet

Her sover snuppa 3 ganger om dagen.. første duppen er lengst..i 10-11 tia fra 1,5-2,5 timer.. pleier å våkne etter 45 min, men sovner til igjen etter en liten stund. Neste dupp tar hun 1,5-2 timer etter hun våknet fra den forrige.. varer i 1-1,5 timer.. så sover hun en til på ettermiddagen.. på 1-2 timer.. så legger hun seg klpokka 21. Ikke helt slavisk når hun tar lurene, men dagene går så og si opp uansett.. om hun sover lite på en, sover hun mer på neste etc..På et døgn, inkl natt, sover hun vel i 14-17 timer.. alt ettersom :) Er veldig "slavisk på å la henne ligge etter hun er våknet.. og tar henne ikke opp før hun "ber" om det.. samtidig som jeg ikke venter til hun er stuptrøtt med å legge henne.. men lar henne finne roen selv når hun er passe trøtt. Er hun overtrøtt blir det baaare rot ;)

Skrevet

Lillegutt på nesten 5 mnd har følgende rutine (hvis vi er bare er hjemme og ikke er ute på noe): morgen ca kl 07, vil ha en liten lur i 9-10 tiden på ca 30 min. Sover ca (2-)3 timer ute i vogna i 12 tiden. Noen dager vil ha sove litt i 11 tiden (rundt 15-20 min) da er formiddagsluren i 13 tiden. Våkner altså rundt 15-16. En liten power-nap i 17 tiden (ca 20-30 min) og legges for kvelden ca 19/19.30. Noen dager trenger han ikke lur i 17 tiden, da legges han 18.30/19 i stedet. :)

Skrevet

Her sover snuppa ca.3 ganger om dagen (hvis vi ikke er ute å farter, da blir det flere smådupper). Den første duppen er på 2-3 timer, neste dupp er på 1,5-2 timer, også en ettermiddagsdupp på 30-40 min. Legges kl.19. Morgenen starter kl.07. Ser jeg er heldig som har ei flink sovepie på dagen, slik at jeg får gjort mye på dagtid når hun sover. Storebror var likedan, arvelig? :)

Skrevet

Min blir 5 mnd om en uke.

Vi står opp rundt sju og hun sovner i vogna i ni-tida når vi følger storesøster i bhg, og sover da alt fra 45 min til 3 timer!

Tar neste lur i vogna i to-tida når vi først lufter hunden og deretter henter storesøster i bhg igjen, og sover da gjerne 1-2 timer.

Tar så en liten 30 minutters powernap ca i femtida, før hun igjen er stuptrøtt og klar for senga sju-halv åtte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...