Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Dette er veldig individuelt! Jeg måtte bytte til mammabukser i uke 11/12 med nummer en, hadde tydelig liten babybumb nederst :)

Min venninnenfikk mage i uke 10 med nummer to, har hørt om mange som ikke klarer å holde nummer to hemmelogmtil uke 12 fordi de får mage så tidlig.

Det har jeg også lurt på, nå ser jeg bare halvfeit ut. Hadde litt mage fra før, men nå er den liksom i kveldsmage-modus fra morgen til kveld :P Ikke særlig pent ennå, spesielt etter lunsj. Kan ikke gå med stramme tights, dongerishorts eller lignende lengre, så nå håper jeg lønna kommer idag så jeg får løpt avgårde og kjøpt noen mamma-klær :P 11+1 idag og førstegangs, så må vel regne med noen uker til før magen har form..

Håper virkelig dette er individuelt, ja ;-)! Jeg er 6+0 i dag, og merker en tydelig bulk på magen når jeg ligger på ryggen. Bukser med strikk i livet er kjøpt inn! Kan være flere grunner til denne tidlige magen - vet fra før at jeg har noe forstørret livmor når jeg ikke er gravid, etter en operasjon (tilsvarende uke 8). I tillegg fikk jeg satt inn 2 egg ved ivf, så det kan faktisk være 2 der inne!

Litt for tidlig, kanskje emn magen er uansett velkommen!

Jeg er i uke 25 og bruker fortsatt mine vanlige bukser og gensere... har også 2 venninner som er gravide som er ca like langt, de bruker også sine vanlige klær... vi var alle 3 normalt slanke før vi ble gravide, og ingen av oss har serlig mage.. så tror de fleste strengt tatt ikke trenger mammabukser før nærmere uke 30... hehe.. i uke 11 er man vel gjerne bare litt oppblåst.. husk at embryoet er jo bare 3-4 cm langt og trenger ikke mye plass..

Du bruker enda vanlige klær? Jøss, hadde trodd baby magen hadde kommet til da. Like greit egentlig, magen blir stor og tung tidsnok likevel. De første månedene er det ikke stort nei, så det trenger ikke mye plassen. Rart å tenke på at det er så lite :-)

Annonse

Jeg skjønner ikke at noen kan vente til uke 20-30 med å bruke mammabukser. Jeg er 10+6, og har begynt allerede. Jeg har ikke stor mage, men jeg klarer ikke å ha press på magen. Da blir jeg kvalm, og jeg syns det er ubehagelig. Magen min har absolutt vokst, og den er sten hard. Det er ingen pløsete valk. Dette er så individuelt at det ikke finnes en fasit. De som ikke trenger mammabukser tidlig er like normale som de som trenger det tidlig.

Jeg fikk høre av min lege at det ikke er målet på fosteret som har noe å si, men størrelsen på livmora. Min er nå større enn en grapefrukt, mens baby kun er 6 cm.

Jeg er i uke 20 og har en liten kul. Er først nå magen har kommet litt, men den er fortsatt pitteliten:P Er førstegangsgravid, så det er vell derfor, håper den kommer litt mer snart så jeg kan føle meg ordentlig gravid, men på en annen side er det greit med en liten mage iforhold til jobbben!. Jeg byttet ut mine bukser med mammabukser for litt siden, er ikke noe behaglig å kjenne at det strammer.....

Hei :)

jeg er nå bare 5 uker på vei, men ser allerede at det er noe på gang.

ser nesten ut som at jeg har lagt på meg et par kilo valpefett nederst på magen .. hihi..

dette er mitt andre barn da :)

Jeg fikk mage i uke 6-7 jeg! Er andre gangs! 1 gangen fikk jeg mage i uke 10.

Det var faktisk noen som gjettet at jeg var gravid i uke 8 denne gangen! Og det var på grunn av magen.

Jeg er slank, og har ikke lagt på meg mer en 1-2 kg, men jeg er veldig oppblåst, og det blir gravidmage av det! Jeg har svai rygg, og timeglassfigur, så magen kan bare gå en vei, og det er rett ut ;)

Vet mamma også fikk mage tidlig, så det er kanskje arvelig!

I mitt første svangerskap fikk jeg ikke skikkelig mage før rundt 23, men er nå snart 11 uker, og ser at magen er godt på vei , og må snart finne frem mammabuksene!! *grøss* blir vel stoooor denne gang! Synes jeg ble stor nok sist jeg...

At "de fleste" ikke trenger mammabukse før uke 30 syns jeg var å ta litt hardt i... Tror det er et fåtall! Jeg syns også det var vondt med vanlige bukser veldig tidlig sist, spesielt når jeg satt og buksen staærammet over livmoren. Og en grapefrukt er jo tross alt litt størrelse på da, selv om baby bare er en reke ;)

Jeg er 8+3 i dag og har fått mage. Mulig det er pga at jeg er så oppblåst - magen står rett ut etter at jeg har spist! en kollega som sa at hun ikke trodde jeg fikk til å skjule det så mye lengre:P (måtte dra fra jobb forrige torsdag pga ekstrem kvalme, og da tippet hun det med en gang, klarte jo ikke å lyve).

he,he... bra det ikke er bare meg som sliter med å sjule det! :)

Til dere som er redde for å bli ekstremt store, - jeg ble ikke det forrige gang! Jeg hadde stooor mage i uke 30, men den var ikke enorm i uke 39 altså!

Veldig gøy når det vises også! Jeg trives godt med å være gravid jeg :)

Dette er 100% individuelt og bestemmes av kroppssammensetningen din. Og ikke om du er overvektig eller ikke... Det finnes jenter som er overvektig som kan skjule en graviditet kjempe lenge (fordi de ellers har mage), mens andre som får en veldig tydelig mage tidlig. Og noen tynne jenter får en bitteliten fotball på magen med en gang, mens andre ikke synes før langt ut i svangerskapet.

Det som avgjør er i størst grad hvordan fosteret ligger i kroppen din, hvor lang overkropp du har og graden av magemuskler. Har du lang overkropp og fosteret ligger utstrakt langs kroppen din og gjerne litt bak i kroppen, samt at du har sterke magemuskler trenger det ikke synes før du er langt ut i svangerskapet, og kanskje trenger du knapt bruke mammaklær. Jeg er nå i mitt tredje svangerskap og har i de to foregående ikke begynt med mammaklær før i ca uke 25 (heller ikke med nummer to). Magen min blir heller aldri spesielt stor, men så får jeg til gjengeld ikke den fantastiske kulemagen, men ser heller litt sånn kjukk ut over hele mageregionen... :(

Men har man lange ben og kort overkropp synes det vanligvis fortere, og man får kanskje mer "kulemage" som strutter ut av kroppen. Det samme skjer hvis fosteret ligger langt ute og sammenkrøllet. Magen vil også synes fortere dersom man har slappe magemuskler, noe man ofte har etter et ellere flere tidligere svangerskap.

Dette er altså helt individuelt, og alt er like naturlig og vanlig. Selv kan jeg skjule en graviditet i over 6 mnd, mens flere venninner har fått mage før de første 12 ukene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...