Gå til innhold

Kan en ha fastlege og jordmor i forskjellige kommuner?

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg.

Må en ha fastlege og jordmor i samme kommune? Jeg har nettopp flyttet til nabo kommunen og jeg har fastlegen min i den gamle kommunen for det var like greit i forhold til hvor jeg arbeider. Men er det slik da at jeg også må ha jordmor i den kommunen som jeg har fastlege?

Vil dere anbefale meg å bytte til fastlege i min nåværende kommune? Jeg håper barnet kan ha fastlegen til far som er her i denne kommunen.

Hvem kan jeg ta kontakt med for å finne ut dette?

Fortsetter under...

Jeg har fastlege i en kommune og jordmor i den kommunen jeg bor i. Så det trenger du ikke :)

Hvis du vil bytte fastlege kan du finne ledig på nett, men er du fornøyd med den du har og det ikke er langt anbefaler jeg å beholde han/hun, for de beste er som regel fulle. Samboern min har kommet hit fra Sverige, og måtte få seg fastlege, ikke mye å velge i.. og han har foreløpig byttet 2 ganger på underkant av 1 år for det fungerte ikke.. det ene stedet fikk han aldri time før minst en uke etter uansett :P Og da er man jo ikke syk lenger som regel. Veldig bra.

Ble mye.. :P

Det er ikke noe i veien for å ha fastlege i en annen kommune. Du trenger ikke å ha jordmor i den kommunen, man har forresten ikke rett på jordmor i annen kommune heller. Man kan ha, men jordmoren må prioritere gravide som tilhører kommunen.

Så hvis det ikke er lang reisevei eller tungvint å komme seg til den fastlegen du allerede har, er det bare å fortsette å ha han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...