hm hm Skrevet 28. februar 2011 #26 Del Skrevet 28. februar 2011 Vi fikk fra alle kanter med førstemann, og den gangen trengte vi det virkelig. Nå venter vi nr tre og må begynne å kjøpe inn nytt da mye er slitt. Får nok ingenting fra noen kanter nå, men nå er vi heldigvis litt bedre økonomisk stilt, så det skal gå greit. Ellers så er både foreldre og svigerforeldre skilte, noen er interesserte, mens andre ikke viser seg i det hele tatt. Folk er forskjellige! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142965814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petrine +spire=❤ Skrevet 28. februar 2011 #27 Del Skrevet 28. februar 2011 Nope. Ikke noe hjelp hverken på ene eller andre måten. Dette med økonomisk hjelp er forsåvidt greit at vi ikke får, men at de ikke bryr seg med å ring å høre hvordan ting går engang, den er værre å svelge Nå skal det være sagt at sv.foreldrene mine desverre ikke er blandt oss lenger, så dette er mine foreldre det er snakk om (de bor ikke sammen). De hjelper ikke som barnevakt heller så det har vi aldri. Nei jeg gleder meg over alle ting vi kjøper inn og tenker at det er deres tap! =) Og til dere som har foreldre/sv.foreldre som hjelper dere, Vit å sette pris på det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142965834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjærevene Skrevet 28. februar 2011 #28 Del Skrevet 28. februar 2011 Mitt første svangerskap fikk vi tvillinger,og min mann var student. Vi fikk enormt mye hos mine foreldre,båre klær og penger. Ingenting hos min manns foreldre. De har like god økonomi,og det var første barnebarna på begge sidene. Nå venter vi nr tre, og nå har mine svigerforeldre bedre råd enn mine,som har blitt pensjonister.Mine foreldre gleder seg,mamma strikker og pappa bygger vogge,som han har gjort til mine andre to også. Det som sårer mest med mine svigers er ikke at de ikke kan kjøpe noe,men at de gjør så stor forskjell på barnebarna sine.De har fått flere nå,og de fikk gaver ved fødsel,og mye barnepass og tid sammen med dem. Men så lenge min mann synes det er ok,prøver jeg å ikke tenke på det. Jeg skjønner at alle ikke har råd til de store gavene,men det er jo stort å bli besteforeldre, og engasjement kan vises på mange måter,så ikke gi opp håpet,kanskje de blir gode bidragsytere når den lille kommer ut! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142965889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trissa Skrevet 28. februar 2011 #29 Del Skrevet 28. februar 2011 Jeg kan vel med en gang innrømme at jeg er bortskjemt Jeg er attpåklatt og har alltid vœrt ganske bortskjemt, og ettersom at mine søsken er eldre og godt etablerte hjelper mine foreldre meg masse. Dette er mammas første barnebarn, men pappa har tre fra før. Så for mamma er dette STOOORT, for pappa var det nok litt rart at lille jenta hans skulle ha barn først, men nå er det stor stas!! (jeg er 27, så ikke så liten ) De kjøper vogn og seng, og vi arver vogge av søsteren min som pappa har lagd. De tok også opp ekstra lån på sitt hus, for å hjelpe oss å kjøpe ny leilighet og bil. Pluss at mamma har kjøpt sååå mye babyklœr +++ De har begge to godt betalte jobber, og de har absolutt alt de trenger, så de vil heller bruke penger på å hjelpe oss, som trenger det Og vi er jo selvsagt veldig veldig takknemlige jeg vet at jeg alltid kan gå til mamma og pappa hvis det er noe og at de støtter meg uansett.. og det er veldig godt å vite at vi har den tryggheten når vi går en veldig spennende og ny tid i vente Selvfølgelig vet jeg at ikke har muligheten til å hjelpe barna sine like mye, men all støtte er viktig, ikke bare den økonomiske Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142965922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperMaria Skrevet 28. februar 2011 #30 Del Skrevet 28. februar 2011 Nada nix! Har aldri forventet det heller, og blir ikke skuffet over at ting er som de er på den fronten. Jeg er jo voksen, og vant til å betale for meg selv og ordne for meg selv. :-) Har forresten tre barn, så begynner jo dessuten å innse at det er slik det kommer til å forbli.. hehe.. ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142966346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kokosyklus Skrevet 28. februar 2011 #31 Del Skrevet 28. februar 2011 Vi fikk ikke hjel da vi skulel ha førstemann. Kjøpte alt utstyret selv og tenkte egentlig ikek så mye over det. Nå er snuppa 3 år og jeg har ennå til gode å stå en vinter uten vinterklær, eller en vår uten jakke osv. Jeg tror de klærne jeg har kjøpt selv kan telles på en hånd og har for det meste vært "unødvendige" kjøp som en ekstra fin kjole etc... Jeg tror de har mye morsommere av å kunne gi litt nå og da enn at de punger ut med 6-8 000 for en vogn/seng/bilsete etc. Mamma strikket vognteppe og ullegensere, sokker mini-miniselbuvotter etc. Vi har og skilte foreldre på begge siden og man kan ikke forvente at de skal kunne punge ut store summer til de barna de har. Jeg vet at mamma har dårlig råd, og da hadde jeg blitt lei meg om hun hadde blakket seg fro å tilfredstille meg som har råd til å skaffe alt selv. Jeg tror at de kommer til å bry seg når tiden kommer, HI. Ikke sikkert de tenker at det er på tide å skaffe alle tingene ennå. Kanskje du har kommet de i forkjøpet? Og om de ikke ar tenkt til å kjøpe en vogn, så kan de bli verdens beste besteforeldre uansett:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142966367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerbebi Skrevet 28. februar 2011 #32 Del Skrevet 28. februar 2011 Jeg hadde også trodd at jeg foreldrene på begge sider ville bli helt tussete over å bli besteforeldre for første gang, men det ble (bortsett fra min far) ikke markert med store gaver eller noen form for økonomisk hjelp. Vi var studenter på siste året, så litt økonomisk hjelp hadde ikke vært å forakte, men på den andre siden ba vi heller aldri direkte om pengestønad. Det er noe med det å klare seg selv også, når vi først hadde planlagt å få et barn. Ved god hjelp av langsiktig planlegging (handle på salg!), ikea, og bruktbutikker hadde vi alt vi trengte før den lille verdernsborgeren ble tatt med hjem. Nå blir jeg mer glad hvis besteforeldrene har lyst til å bruke tid på barnebarnet sitt, heller enn å bare bruke penger på det.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142966500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fanten Skrevet 28. februar 2011 #33 Del Skrevet 28. februar 2011 Vi får ikke noe av våre foreldre og det synes jeg virkelig ikke er å forlange heller. Det er vi som skal ha baby, og det er vi som har valgt det. Jeg er student og samboer er sykepleier så vi tjener ikke særlig mye, men utstyr som barnevogn og bilsete må vi kjøre selv. Min mor strikker litt, og vi får mye klær og noe utstyr av mine søsken. Vet ikke om flere av dere har søsken, men mine foreldre har per i dag seks barnebarn, skulle tatt seg ut om de skulle måtte kjøpe vogn og bilsetet til alle førstefødte. Uansett, min samboer er enebarn, men har aldri falt meg inn at svigermor skulle diske opp med vogn osv til oss.. Dersom en har penger, og kan betale selv, så ser jeg ihvertfall ikke problemet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142966992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håpefull77 Skrevet 1. mars 2011 #34 Del Skrevet 1. mars 2011 Mamma ville gi oss barnevogn, så den fikk vi av henne. Hun vil også betale for vognposen når vi trenger dette. Jeg trodde mamma og pappa hadde felles økonomi, men hun er tydelig på at dette kommer fra henne!. Hun har også handlet noen få plagg, men vi har arvet mye, så hun mener at vi har nok til å begynne med. I tillegg strikker hun noen plagg. Pappa lurer fælt på hvor mye strikkeplagg denne babyen egentlig trenger, fordi jeg er sykmeldt og strikker en del selv også. Første barnebarn for mamma og pappa. Fra svigers kommer det ikke så mye. De har dårlig råd og dette er 5 barnebarn. Vet at barnet får 5000 kr til dåpen, det har de i hvertfall sagt. Så det synes jeg er mer enn nok. Svigemor er i tillegg syk og er ikke glad i å handle. Svigemor og svigefar er 72 og 82 år, så de er gamle i tillegg. Der handles det fordi de må. Så jeg tror ikke vi får noe mer. Men jeg synes at det kommende dåpsgaven er mer enn nok. De er veldig engasjert og spørr hvordan det går. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142967397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bebés'ilvousplâit Skrevet 1. mars 2011 #35 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg har 2 barn på 3 og 7 år og venter nr. 3. Jeg opplever at vi får mye hjelp av både foreldre og svigerforeldre. Særlig mamma er glad i å kjøpe klær og utstyr som barna trenger, enda de har 7 barnebarn. Hun kan plutselig dukke opp med nytt ullundertøy, ny vinterjakke, sokker eller truser til ungene, og det er selvfølgelig kjærkomne gaver. Vi får også nesten alltid hjelp med barnevakt når vi har bruk for det. Jeg kan ikke huske at interessen for å handle inn var så stor fra besteforeldrenes side for å handle inn babyutstyr da jeg gikk gravid med førstemann, men vi fikk da sponset halve barnevogna ved hjelp av foreldrene mine og svigers ++. Jeg tror ikke du, HI, skal gi opp foreldrene dine riktig enda. Det kan fort være at det vil hagle med gaver når barnet er født og at du generelt vil merke at interessen fra dem øker da. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142967556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
C.L.H85 Skrevet 1. mars 2011 #36 Del Skrevet 1. mars 2011 Tror ikke hi mente at foreldra skulle være sponsorer, men kanskje være noe mer entusiastisk over det kommende barnebarnet. Er selvfølgelig ingen regel at foreldra eller familie skal bidra. I mitt tilfelle var de ikke til å stoppe, da jeg sa at det ikke var nødvendig ble de super skuffa! He he så jeg lot de få lov og sa hele tiden at det ikke trengte å være nytt. Skjønner hi veldig godt, jeg ville blitt skuffa hvis de ikke hadde vist videre interesse- mener ikke på pengefronten, men til å bli besteforeldre. Få en litt koselig telefon, eller en cafe tur med mor er jo kjempe koselig. Syns ikke det er for mye å be om. Det hadde i hevrtfall jeg gjort for jenta mi:) Siden du mener hi er veldig ung er du kanskje fra min foreldre generasjon? For vet at da var det lite eller ingenting man ikke skaffet selv;) Men regner med at foreldrene dine viste noe glede over å bli besteforeldre for det? Prøver ikke være frekk her altså;O) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142967837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draumaren Skrevet 1. mars 2011 #37 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg vet virkelig ikke hva som er vanlig, men tror de fleste besteforeldre bidrar i løpet av oppveksten. Mange bidrar kanskje allerede før fødselen, mens andre heller ønsker å bidra underveis. Med førstemann spurte min mor hva jeg trengte. Jeg hadde allerede kjøpt inn det meste, men plutselig dukket hun opp med en flott sovepose (de som er foret med ull) til å ha i vogna, og det hadde jeg ikke. Samt en del andre ting og tang som er greit å ha. I oppveksten til poden har de bidratt med skiutstyr og litt andre ting, uten at det er noe jeg har bedt om. Jeg har egentlig aldri forventet noe, men de har selv hatt lyst. Synes ikke du er urimelig, men tenker at vi kanskje ikke bør forvente noe, men heller bli glad hvis vi får noe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142967876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
abella Skrevet 1. mars 2011 #38 Del Skrevet 1. mars 2011 Mine foreldre har ikke kjøpte noe særlig hverken til nr 1 eller nr 2. Men det må sies at vi er godt etablerte og har veldig god økonomi selv, så det ville nesten blitt litt rart om de skulle begynne å kjøpe ting for oss. Svigers kjøpte vogn til nr 1. Men dette var rett og slett for at det skulle bli likt med de andre barna/barnebarna de har fra før. Ellers har vi arvet omtrent alle klær tom 1 års-størrelser. Og så får vi jo mer klær til bursdag og jul, og da har vi i massevis. Hvis foreldrene dine har god økonomi synes jeg de burde bidra. I min familie har det alltid vært sånn at man hjelper de som er litt dårligere stilt enn en selv. Jeg er mer opptatt av å få barnevakt-hjelp, he, he! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142967987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 1. mars 2011 #39 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg skjønner godt hva du mener, men jeg og min samboer er vant med å stå på egne bein. Skulle mine foreldre eller svigerforeldre kjøpt ting til den nye babyen så hadde det bare vært bonus. Jeg vet de gleder seg utrolig mye til å bli besteforeldre og jeg mener det går fint ann for besteforeldre må vise sin glede på en annen måte enn å måtte kjøpe ting til babyen. Jeg setter større pris på oppmerksomhet enn penger og ting Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142968600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mossirose Skrevet 1. mars 2011 #40 Del Skrevet 1. mars 2011 Hei! Jeg skjønner godt at det er sårt å kjenne på følelsen av at det kommende barnebarnet ikke engasjerer de vordende besteforeldrene. Kanskje det vil snu når barnet er født og alt har gått bra? Jeg husker særlig min mor var nervøs før jeg fikk nummer en. Hun satte ikke ord på det da, men har i ettertid sagt at hun ikke turte å strikke til den lille eller noe som helst av frykt for at det skulle gå galt. Nesten litt overtroisk, enda hun ikke er det til vanlig. Selv har jeg savnet at foreldrene mine har hatt mulighet til å stille opp som barnevakter mer. Riktignok er ikke helsen det den en gang var, men de har nok mer "vondt i viljen" enn noe annet. Ikke vil de komme hit og overnatte ("det er så ubehagelig med fremmede senger") og de vil helst ikke ha barna på overnatting hos seg heller ("om morgenen får dere ta ungene selv"). Samtidig klager de på at de ser barnebarna for lite. Det hele blir litt selvmotsigende og sært, synes jeg. Men ellers er de flinke besteforeldre som stiller opp med nystekte vafler og kne til å lese bøker på når vi kommer på besøk (på dagsbesøk, altså). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142968913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 1. mars 2011 #41 Del Skrevet 1. mars 2011 Heisann:) Da vi ventet vår første, som også var første barnebarnet på begge sider, ordnet vi alt utstyret vi trengte selv. Men foreldre og svigerforeldre hadde innimellom med seg et klesplagg eller lignende som de hadde funnet og som de ikke kunne gå forbi i butikken;) Sånn har de i grunnen fortsatt, og det syns vi er veldig koselig, men ikke noe vi forventer i det hele tatt. Og det startet jo i grunnen ikke før babyen kom, så kanskje det er litt enklere å bidra litt når babyen har kommet?? Ellers har vi også fått hjelp til å arrangere dåp og dåpskaka har svigerforeldrene ordna begge gangene. Syns det er veldig koselig at de ønsker å gjøre slike ting og det er vi veldig takknemlige for også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142969367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thimi86 Skrevet 1. mars 2011 #42 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg hadde ikke forventet mye av mamma eller svigers.. men mamma har sakt klart i fra at hu vil betale barnevogn, å det sier jeg ikke nei takk til.. Hu er å veldig glad i å strikke å brodere bilder, så det kommer nok en haug med klær og div også.. Mamma er helt "tussete" , er første barnebarn:-) Og svigers har sakt de vil gi oss en sikker bil, håper jeg får de med på å spleise meg oss på den.. For syntes å FÅ en bil er litt voldsomt! Føler meg til tider veldig bortskjemt.. Er første barnebarnet dems også.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142969973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cærriz Skrevet 2. mars 2011 #43 Del Skrevet 2. mars 2011 Når jeg fant ut at jeg var gravid, så skrev jeg en liste over alt vi trenger og satte av alt ekstra på sparekontoen for at vi skulle ha råd til alt selv. Og det har vi og..Moren min sa at mest sannsynligvis så ville vi jo få hjelp, men det ville jeg ikke ta med i beregningen så det fikk heller bli en bonus etterhvert. Fant en brukt vogn, og ellers alt nytt. Moren min bestemte seg fort for at hun gjerne ville kjøpe vogna, og pappa kom litt etter og ville gjerne kjøpe bilsete til oss. Pluss at en hel del smågaver har ramlet inn fra den ene og den andre kanten.. Ingen tvil om at lillegutt kommer til å ha alt han trenger. For min egen del, så hadde jeg nok blitt mer skuffet om de ikke var engasjert på andre måter enn nødvendigvis på den økonomiske. Det betyr mer for meg at de er glad på mine vegne og at de viser engasjement i barnet som er på vei:) For foreldre har jo sine egne økonomiske greier ( lån, husleier, forsikringer, barn o.s.v ), og når man selv er voksen og skal ha barn så bør man ha mulighet til å sørge for barnet sitt selv. Men det har du jo, så dette er på ingen måte kritikk til deg! Men om de som sagt ikke viser noen form for engasjement i forholdt til barnebarnet, så ja.. Da skjønner jeg godt at du er skuffet! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142972760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trippeltopp Skrevet 2. mars 2011 #44 Del Skrevet 2. mars 2011 Vi fikk vogn, seng og stellebord til førstemann; vogn av mine foreldre og stellebord og seng av svigers. Jeg hadde ikke blitt skuffet om vi ikke hadde fått hjelp til disse tingene, men jeg synes jo det er hyggelig at de ønsker å bidra. Det har overhodet ikke noe med økonomi å gjøre, vi har penger til å kjøpe disse tingene selv, men det handler nok mer om at de ønsker å gi noe til barnebarnet sitt.. Såvidt jeg vet har de gjort dette med alle sine barnebarn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142972818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperMoM <3 Skrevet 3. mars 2011 #45 Del Skrevet 3. mars 2011 Om du skal få noe til ditt barn,så er det vel rettferdig at de sponser alle barnebarn som kommer? Og det kan jo bli forferdelig dyrt? Jeg forventer overhodet ingenting fra mine foreldre. Alt jeg forventer er at de er glad i barnebarna sine,og det er de! Min foreldre er nå besteforeldre til 9barn. Jeg venter nr. 3 og 4 i sommer,mens min søster venter nr.7. Jeg grøsser med tanken på hvor dyrt det ville blitt for mine foreldre ^^ Min svigerfamilie har bestemt seg for å kjøpe barnevogn til oss derimot. Det er ikke noe jeg forventa da vi i grunnen hadde spart opp penger til det selv. Må innrømme at jeg både synes det er koselig,men også litt ekkelt. Jeg hadde ikke forventa noe fra dem heller,men vi tar imot siden vogna da koster 11 000kr ++ Jeg føler egentlig at det er litt urimelig av deg,ja. Får man barn så vet man jo at det koster.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142977628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamman til Sofia:-) Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #46 Del Skrevet 3. mars 2011 Ser fort her hvor mye folk misforstår, men hva kan man forvente noen må jo alltid være ufine.. Er litt sånn at hvis man ikke har noe hyggelig å si/kommentere så la heller være... Startet tråden bare for å se om andre der ute får hjelp av sine foreldre/svigerforeldre fordi min mor mener at det ikke er vanlig.. Begge foreldre par har god råd og nei det blir ikke fort dyrt til deg over her, jeg er enebarn og min samboer har kun 1 søster... Har overhodet ingen planer om å få en haug med unger... Ønsker bare litt mer engasjement fra de kommende besteforeldre.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142977655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin43 Skrevet 3. mars 2011 #47 Del Skrevet 3. mars 2011 Til Ett lite ønske=Gravid:D Jeg synes ikke du skal bry deg om hve enkelte kommenterer og er enig med deg at det burde være lov og ta opp ting man lurer på uten at andre trenger og være ufine tilbake. Forsøkte for noen uker siden og si fra om at jeg ikke synes noe om det - med det resultatet at jeg fikk nesten hele augustklubben på meg. Tror at det er en del har som plages med hormonutbrudd samt at en del bare må missforstå og trekke det værste ut i det andre lurer på eller sier, men nok om det. Selv har jeg rundet 43 og venter nr. 3, men de to første fikk jeg da jag var 20 og 23 så det blir litt første gang i igjen. Jeg har vel aldrig fått noe særlig økonomisk hjelp, ikke den gangen og ikke nå. For 20 år siden kunne jeg nok trenge litt hjelp til babyutstyr, men vi måtte kjøpe en del brukt, vi fikk imidlertid masse babyklær i gaver samt masse oppmerksomhet. Min mor var skilt og har alltid hatt veldig dårlig råd, slik at jeg den gangen ikke forventet noe. Nå er det sånn at jeg har langt bedre økonomi, mye bedre enn min mor og vi kjøper inn det vi trenger selv, men hun gleder seg til og bli bestemor igjen og tar igjen på andre måter. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142977853 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aina87 Skrevet 3. mars 2011 #48 Del Skrevet 3. mars 2011 Da jeg fikk min første fikk jeg vogn til ca 6000 av mamma og stefaren min. Stefaren min sa at han hadde kjøpt vogn til alle de 4 andre barnebarna sine, så da ville han gjøre det til det femte også.. det var veldig koselig synes jeg.. Mamma strikket mye til henne i tillegg. Nå som vi venter nr.2 regner jeg med at vi får noe annet siden jeg skal bruke samme vogn til den. Men jeg er jo bare 12 uker på vei, så da får vi se.. samboeren min var innom moren sin her om dagen, og da fikk han med en stor haug med strikkeoppskriftsblader, vi kunne bare velge det vi ville ha.. så skulle hu strikke det.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142977940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamman til Sofia:-) Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #49 Del Skrevet 3. mars 2011 Takk Kristin 42:) Forventer ikke å få noe særlig hjelp, men blir jo veldig glad om noen vil hjelpe til:) Ønsker deg masse lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142978012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamman til Sofia:-) Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #50 Del Skrevet 3. mars 2011 Det er så koselig med strikk:) Og veldig hyggelig når de tenker slik at alle skal få det samme:) Masse lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964777-f%C3%A5r-dere-mye-hjelp-av-deres-foreldre/page/2/#findComment-142978016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå