Gå til innhold

Betale full kasko på en bil til 30 000 er det lurt, eller bortkastet penger?

Anbefalte innlegg

Vi har veldig dårlig råd, men de som skal låne oss pengene krever at vi har full kasko på bilen, for oss blir det ca 1000 kr i mnd, + at vi må betale dem 500 i mnd for lånet av bilen...

Hvis vi ikke gjør det, får vi ikke låne pengene, og dermed ingen bil.

Vi hadde bare tenkt å ha ansvar på bilen, og være nafmedlemmer så vi fikk veihjelp om det skulle trenges.

Fortsetter under...

bortkastede penger.

og det blir jo et dyrt lån med 1000 ekstra i måneden.

vis dere sparer de pengene dere skal bruke på kasko og avdrag i 13 månder så kan dere kjøpe en bil til 20 000 kontant i stedet.

men det går jo ikke om dere må ha bilen nå

Enig i at det høres bortkastet ut med full kasko på en bil til 30 000,-, men mener å huske at det er en regel som sier at så lenge det er lån på bilen så MÅ man ha kasko? (mulig jeg husker feil....)

Annonse

Vi har kasko på en bil som er verdt ca 40 000.

Mange mener nok det er bortkastet, men det var bare litt over 1000kr forskjell i året på forsikring med delkasko og med full kasko, vi har 70% bonus.

Vi har ikke så god råd pga jeg er student, og vi er veldig avhengig av bil i hverdagen, og vi har ikke økonomi til å fikse opp bilen/kjøpe ny bil om vi skulle være uheldig.. Så derfor betaler vi de ekstra kronene i året for full kasko, det er ikke snakk om så mye penger syns jeg.

Men sånn generelt sett så lønner det seg ikke å ha kasko på en såpass billig bil.

Stort sett når man skal ha billån med pant i bilen så krever de full kasko, men man får vel sjelden billån på en bil som er eldre enn 10(?) år.

Elcon har jo noe som heter Kaskofritt billån. MEN ulempen der (om dere har dårlig råd) er jo at de krever 20% egenkapital..

Men samboer har en arbeidsbil til 40000 som han har delkasko på. Veldig lite forskjell på delkasko og ansvarsforsikring...:) ihvertfall for oss:)

Jeg vil ikke svare ja eller nei på om det er lurt eller bortkastet.

Saken er vel den at om dere ha råd til å tape pengene som ligger i bilens verdi er det ikke smart med full kasko.

Dersom dere ikke har råd til å tape pengene som ligger i bilens verdi må dere ha full kasko.

Sånn er det desverre, det er dyrt å være fattig :(

Poenget er vel: Har dere råd til å kjøpe en ny bil til 30 tusen om noe skulle skje?

Hvis nei så lønner det seg med kasko,hvis ja så lønner det seg ikke.

Det er først etterpå (når man har kjøpt ny bil igjen) man vet om kasko var lønnsomt eller ei.

Gjest ronja røverdatter

Tja, jeg har vanskelig for å tro at dere må betale 1000 kroner i måneden i kasko på en bil til 30.000. Da bør dere sjekke med flere forsikringsselskap, tror jeg. På under 30 år da så har dere betalt mer i kasko enn det bilen er verdt i dag, og den synker jo også i verdi etterhvert som tiden går.

Vi har hatt kasko på en så billig bil en gang, nettopp fordi vi ikke hadde råd til å kjøpe ny bil om noe skulle galt. Det er selvfølgelig lite lønnsomt og sannsynligvis temmelig bortkastede penger også. Ikke minst fordi det antageligvis, med tanke på fremtidig bonustap, ikke en gang vil lønne seg å ta skaden på forsikringen om noe skulle skje.

Men, må man så må man.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...