Gå til innhold

over og ut!!! :( siste søskenforsøk gikk heller ikke.... hva videre?

Anbefalte innlegg

hei hei!

da var den offentlige ivf-karusellen avsluttet...

det 3 og siste søskenforsøket ga heller ingen resultater.

har vært en tøff uke...men kjenner jeg snart er klar for kamp igjen!!

noen som vil dere noen erfaringer fra Hausken??

Fortsetter under...

Det var leit å høre..ikke lett dette her.

Mener å huske fra tidligere at du tilhører haukeland. Tror vi fulgte hverandre sist og. Jeg er på siste forsøk nå.

Kan jeg spørre om det ble gjort noe annerledes ved søskenforsøket enn da du lyktes sist?

Jeg har selv planer om å prøve hausken om ikke dette går. Har hørt mye positivt om han.

Det var trist, skjønner godt at det er ekstra tøft når det er "siste" offentlige forsøk. Men absolutt ikke siste mulighet når du har pågangsmotet og en super privat klinikk i regionen.

Jeg har selv bare vært gjennom ett forsøk i januar og valgte å dra rett til Hausken. Dette av flere grunner, hovedgrunnen er ventetiden på Haukeland (vi er veldig utålmodig nå), litt skeptisk til en av legene der (og det var vedkommende vi fikk innkalling hos), men ikke minst at vi hadde hørt så mye bra om Hausken.

Så langt er vi veldig fornøyd, selv om første forsøk var negativt. Dyktige og hyggelige leger, sykepleiere, biokjemikere etc.

Vi skal ned igjen på første fryseforsøk om et par uker (har 8 på frys, så føler oss heldig tross alt).

Jeg har vært til utredning på Volvat i Bergen og der fikk jeg klar anbefaling om å dra til Hausken fremfor å dra hele veien til Danmark, som mange gjør.

Tror nok også at de tar seg tid til å analysere hva som er gjort før og gjerne forslå endringer. De er jo tross alt en privat klinikk som lever av godt rykte og resultater.

Så kan trygt anbefale de når du er klar igjen :-)

tusen takk for svar!!!

stemmer at jeg hører til haukeland ja!

vi har kun hatt fersk forsøk,for kvaliteten på eggene er for dårlige for frys.

når det klaffet for oss ble det ikke gjort noe anderledes enn de andre gangen.

den eneste forskjellen vi har hatt er på det andre søskenforsøket,da gikk jeg på menopur,for å forbedre kvaliteten,men det hadde tydeligvis ingen effekt,siden jeg ikke gikk på det på dette siste forsøket...

har vært fornøyd med haukeland,men savner litt mer oppfølging og undersøkelser mellom hvert forsøk....de bare kjører på,uten å sjekke om det er endringer i "miljøet der nede" eller noe...

men vi går på med friskt mot.

ringte hausken i dag,snakket med en hyggelig dame som sa vi kunne komme på konsultasjon om 1 1/2 uke...det var kjapt...så da er det bare å sette en dato...

gleder meg til vi lykkes (for det skal vi),slik at vi kan sette en sluttstrek,og fortsette med livene våre....for akkurat nå føler jeg det er litt "på hold"

:)

:)

Heisan

Vi har vært gjennom det samme som dere, tre mislykkede søskenforsøk i det offentlige (Riksen, det første ble avbrutt, men så ville de ikke satse på et siste tellende forsøk). Vi holder nå til på Hausken, og jeg er i gang med spray. Skal starte med sprøyter neste uke og planlagt uttak er i uke 12. Dette blir første forsøk der.

Jeg ble veldig positiv til Hausken og det vi ble fortalt der ved første møte. Muligens har jeg blitt stimulert litt kort tid med sprøyter før uttak ved Riksen, slik at eggene mine ikke har vært optimale. Ved det forsøket jeg ble gravid på i 2007, gikk jeg et par dager mer på sprøyter enn på søskenforsøkene... Ved Hausken prøver de å etterligne normal syklus mest mulig, i tillegg til individuell behandling avhengig av årsaken til at man ikke blir gravid på egenhånd.

Håper vi lykkes denne gangen, og at lillegutt blir storebror innen året er omme!

Jeg kan absolutt anbefale Hausken!

Annonse

Heisann!!

Jeg kan annbefale Hausken på det varmeste! Vi gikk rett til privat klinikk og fant ganske fort ut at vi ville satse på Hausken, selv om det var litt lang reise vei..(10 timer)

Har hatt 4 ivf forsøk og sitter nå her snart 18 uker:) Har fått veldig god oppfølging, medisinene har blitt bytta ut og lagt opp for hvert forsøk hva som kunne passe best. Å dei hadde troa heile tiden og gidde meg ikkje opp..

Veldig kjekke folk som jobba der også!

Så gikk det utrolig fort. På forsamtalen fikk jeg beskjed om att jeg kunne starte allerede samme dag.. Jeg har PCOS så jeg måtte gå 3 mnd. på p-piller først..

Ønsker deg masse lykke til videre, søsken skal det bli ;)

Hei på deg! Så trist at det ikke klaffet for deg denne gangen heller da, er en kjempe tøff påkjenning dette her. Mener at vi to hadde innsett på samme dag, den 18 stemmer det? Dette er vårt siste ferskforsøk i det offenlige og er kjempe spent på om det har gitt resultater, er heldig å ha et frys forsøk igjen da. Syns du er kjempe tøff som har klart å se fremover allt jeg, Sier tvi tvi og ønsker deg masse lykketil! Klem

Hei

Jeg var også på samme dag som deg... Kan jeg spørre hva som skjedde?

Tror det mest sannsynlig har gått galt for meg også... har hatt blødninger nå i 5 dager.......:-( På Hausken sier de at jeg ikke skal gi opp håpet ennå da det er to dager igjen til testdag og man vet helt sikkert.

Life goes on, men det er jammen tøffe tak innimellom.

Dette er min første gang, men det er på Hausken vi prøver. Kan anbefale dem! Veldig hyggelige og profesjonelle folk. Og det er koselig i Haugesund:-)

Ønsker deg masse lykke til neste gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...