mammatil4ioktober :) Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Sliter veldig med å få gutten min til å sove. Han blir 2 år i mai. Kan eg snakke med legen og få sovemedisin til han? Me har prøvd alle råd og tips frå helsestasjonen... sliiiiiiiiiiiiiiiiten :(
fox`y Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Du kan høre med legen om d. Vallergan blir som oftest anbefalt da. d er ikke en direkte sovemedisin,men allergimedisin. Noen barn har god effekt av den, mens noen kan bli mere aktiv. Man starter som regel me 0.5 å øker gradvis for å se om d har noen virkning. Men du kan høre med legen hva h*n anbefaler. Lykke til:) håper søvnen retter seg,slitsomt med mange våkennetter.
Lille- MO Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 jeg hadde heller prøvd banan(skal virke søvndyssende på de små), mye frisk luft og fysisk aktivitet og evnt til nød melatonin først. melatonin er et naturpreparat, som hverken er vanedannende eller gir bivirkninger. vallergan gir svært ofte hangover dagen etter.
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 Hadde samme problemet med jenta vår som nå er 6 den tiden hun var 3 år gammel å unngikk bevisst sovemedisin, jeg brukte heller naturmidler. Kamille te f. eks det funka superdupert på henne. Ga henne litt om kveldene å hun ble trøtt som bare det hun. Er jo forskjell på barn å da så er jo ikke garantert virkning på alle, men har du prøvd det? IKKE banan nei, dette øker jo blodsukkeret å bør ikke gis på kveldene til barn. Jeg skal jo ikke si til deg at du ikke skal gi barnet sovemedisin, men prøv ALT annet først er mitt råd iallefall siden det tross alt kan gi en god del bivirkninger med sovemedisin til de kjære små
Lille- MO Skrevet 1. mars 2011 #5 Skrevet 1. mars 2011 Jo banan virker søvndyssende, er en grunn til at mange barnehager gir barna frukt, som banan, før de skal ha duppen sin. Sjekk andres erfaringer, er utrolig mange som bruker dette som et fantastisk naturpreparat:) er jo verdt å prøve:)
mayzprit86 jente 08 og gutt 11 Skrevet 1. mars 2011 #6 Skrevet 1. mars 2011 vi gir varm melk med honning i.... fungerer kjempe på 2 åringen vår:-)
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 1. mars 2011 #7 Skrevet 1. mars 2011 Har jeg ikke hørt om før gitt så da ble jeg litt informasjon rikere selv Hehe.. http://www.alternativ.no/art/?id=137
monca*84*j12 Skrevet 1. mars 2011 #8 Skrevet 1. mars 2011 Hei, hører ikke til på forumet- men følte for og svare Jeg trur nok ikke du får sovemedisin med det første.. Håper ikke du får det i hvertfall.. Men dra til legen og hør hva han/hun mener du bør gjøre. Søvn problemer intreffer også hos barn, noe man ikke alltid tenker på. Kan faktisk være like problematisk hos barn som hos voksne. Forhør deg med legen ang. og komme i kontakt med et søvnsenter. De kan hjelpe deg og finne ut hvorfor han ikke vil sove, event. veien videre... Jeg har også hørt at akupunktur kan være godt alternativ. Lykke til. Håper dere får sove godt snart..
Drømmefanger<3 Skrevet 1. mars 2011 #9 Skrevet 1. mars 2011 Har du forsøkt med lavendelolje? Veldig effektivt! Og massasje er jo naturlig beroligende... Synes du skal prøve ALT før du går over til medikamenter til et lite barn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå