Gå til innhold

Fortelle at man prøver?

Anbefalte innlegg

Gjest LonleyGirl
Skrevet

Hva ville dere gjort?

Er så lei av å finne på unnskyldninger for at jeg ikke drikker, og har så lyst å snakke med de nærmeste om det.. Spør om tips osv.. Vi har prøvd lenge å ikke fått det til, og viss det blir IVF så vil jeg ihvertfall fortelle det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, i starten sa jeg ingen ting til venner og familie. Og følte litt som deg, at man blir lei av spørsmål, unnskyldninger o.l.

Jeg har ikke sagt direkte at nå jobber vi hardt med å få en unge til, men sagt ting som at vi vil jo gjerne ha en til snart, jeg gleder meg til å få en unge til o.l. og etter at jeg begynte med det, er det ingen som spør lenger eller kommenterer ting. I tillegg har flere av venninnene mine også kommet frem med at de også ønsker barn / flere barn.

Så jeg tror at det er lettere å være åpen om det, å man trenger jo ikke fortelle alt. Man velger selv hvor mye man vil si.

Lykke til : )

Skrevet

Hei hei:)

Jeg går også å lurer litt på dette.. vi har prøvd i snart ett år og ikke sagt det til noen. Vi har to vennepar som har blitt gravide og FÅTT baby på denne tiden, og alle maser om ikke vi skal "hive oss på" snart.. Hadde dere bare visst tenker jeg i mitt stille sind, noe som er ganske frustrerende til tider, og ikke minst et sårbart tema da det ikke har skjedd noe enda.. Vi har vært til utredning, og sambo fikk påvist lavt antall svømmere, noe som gjør det eeeeenda vanskeligere å lykkes! Har det ikke skjedd noe innen mai skal vi få hjelp.. men er skikkelig i tvil om jeg skal si det til noen da, eller om det bare blir nok en stor skuffelse å måtte fortelle det til enda flere om det ikke skulle klaffe da heller.... Hvor lenge har dere prøvd? Har dere vært til utredning? Ønsker deg masse lykket til uansett!! :))

Klem klem

Gjest ^Mimsy^
Skrevet

Har fortalt det til noen venninner/familie, men kun de jeg hadde villet skulle vite det om jeg gjennomgått en SA.. For jeg opplevde nå som jeg ble gravid (har en SA nå) at dersom du har sagt at du prøver - får du stadig spm om hvordan det går, og oppdager plutselig at du kanskje ikke har lyst til å si du er gravid riktig ennå...

Skrevet

Jeg har fortalt det til mine 2 nærmeste venninner, og noen i familien. Det er litt deilig å ha noen å snakke med i vanskelige perioder, men samtidig så skal jeg liksom utad være så "sterk" og positiv, men er nok mer lei meg enn jeg klarer å vise, så angrer noen ganger på at andre vet det. Har så mange i vennegjengen som er gravide nå, og merker at det tar på med all babypraten rundt meg... Alle forventer at vi er det neste paret ut, og det forventningspresset er litt tøft!

Min kjære er mer avslappet, og mener jeg stresser for mye med dette, nå skal det sies at det er de sist 2 ppèr jeg har begynt å stresse litt, og det er vel da ikke så ille når vi er i pp10???

Skrevet

Jeg har 3 veldig nære venner som vet at vi prøver =) Dette tror jeg bare er viktig for meg slik at jeg ikke sprekker til hele verden. Jeg MÅ bare fortelle til noen om både frustrasjon og div andre ting (selv om det er lite av det foreløpig) og derfor MÅ noen få vite om dette også... De er 3 helt forskjellige og uavhengige venner og jeg vet de ikke sier det videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...