Lykkeligmamma:) Skrevet 28. februar 2011 #1 Del Skrevet 28. februar 2011 Vi klarer ikke helt å bestemme oss, eller velge navn til lille gullet i magen. Har plutselig så mange forslag. Er nok sikkert lettere å ta et valg når man får se den lille krabaten. Men .. likvel kan jeg gjerne tenke meg innspill fra dere;) LIAM .. var d første navneforslaget til samboeren min!! Mange rundt oss kaller allerede den lille for Liam VET d er et mye omtalt navn her inne, og at d er såå mange som ikke liker d eller forbinder det med ung mor navn .. Bryr meg ikke om det! Jeg har selv begynt å like det navnet, og vet ikke om NOEN som heter det faktisk. Så ingen å forbinde det med. Men jeg er litt slik at jeg liker dobbelt navn. Hvertfall sammen med Liam. Sikkert fordi jeg selv alltid ønsket meg det når jeg var yngre. SÅ : LIAM SEBASTIAN <3 Jeg elsker Sebastian. Litt oppbrukt, vet det.. men likevel LIAM NIKOLAI LIAM ALEKSANDER. Aleksander er vel og passelig oppbrukt siste årene, men syns det passer fint sammen LIAM LEANDER. Liker Leander, å igår kom samboer md forslaget faktisk. Hadde ikke trodd han likte det Men for dumt med L L ?? Syns jo også at Liam er et sterkt navn, mens Leander er litt sukkersøtt. Så passer kanskje ikke så godt sammen? Ellers sambo sine forslag : SIMON Helt ok hos meg, men ikke et jeg liker veldig godt NIKLAS. Litt usikker LUKAS LEANDER. (Men Lukas er jo navnetoppen 2010, noe vi ikke liker så godt) Mine forslag : THEO SEBASTIAN MATHEO...? BENJAMIN ADRIAN. Men har et par i vennekretsen som har brukt dette navnet på sin sønn. Ellers hadde dette nok vært min NR 1 på guttenavn Vil gjerne ha litt innspill:) Kanskje helt andre navneforslag, eller andre navn som passer med Liam navnet feks, eller med Leander navnet. Eller noen andre av forslagene våres som kan passe sammen? Tåler negativitet. Men er du HELT i mot Liam navnet er jeg ikke intr i å høre det. For det bryr jeg meg ikke noe om. Vi LIKER navnet uansett hva andre måtte mene om det!! :) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964467-noen-innspill-guttenavn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cammy85 Skrevet 28. februar 2011 #2 Del Skrevet 28. februar 2011 Skal prøve å komme med noen innspill Liam-jeg synes det er nydelig! Kjenner en liten gutt som heter det, og har alltid likt det. Synes det står fint alene, men er og glad i dobblenavn, så jeg forstår deg på det også Liam Sebastian-synes det er VELDIG tungt dessverre. Ikke en fin kombinasjon i mine ører. Liam Nikolai og Liam Alexander- fine begge to! Liam Leander-alt for mye av det gode! Begge fine hver for seg, men ikke sammen. Simon-ikke min favoritt, men greit nok. Niklas-nydelig! Elsker det navnet selv! Lukas Leander-uff! hehe.. har du sett unge mødre på tv-norge forstår du at jeg forbinder navnet med den ene moren der.. derfor sier jeg uff! Men forsåvidt et ok navn, synes også at dette er litt for mye av det gode. Theo Sebastian-ok, verken mer eller mindre. Matheo-veldig fint! Benjamin-fint! Adrian-greit, men litt oppbrukt. Niklas Matheo? Ellers liker jeg godt Ulrik(fint med Alexander synes jeg) Emrik Bendik Trym Brage Teodor Noen forslag iallefall... Må si at etter å ha skrevet her, liker jeg Liam Alexander bedre å bedre... Et veldig godt alternativ ) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964467-noen-innspill-guttenavn/#findComment-142964943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Herligheten ♥ Skrevet 28. februar 2011 #3 Del Skrevet 28. februar 2011 Liam er ok, og Liam Sebastian var finest Aller best likte jeg Lukas Leander Lukas Alexander er også nydelig! Theo Sebastian var fint Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964467-noen-innspill-guttenavn/#findComment-142965194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeligmamma:) Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 28. februar 2011 Tusen takk for innspill begge to:) Syntes selv at Liam Sebastian var veldig tungt i førsten. Men så har vi jo tenkt en del på dette en stund nå, så da har jeg blitt vandt til det og syns det er kjempefint:) Har ikke sett på unge mødre. Men skjønner greia når man forbinder et navn med noen;) Niklas Matheo var jo veldig søtt. Kanskje litt tungt etter min mening, men alt blir man jo vandt til etterhvert. To veldig fine navn hvertfall:) Liam Aleksander liker jeg oxo veldig godt. Men Aleksander som mellomnavn er så oppbrukt. Men sammen med Liam, så kanskje det ikke er så farlig. Veldig fint hvertfall Ellers har jeg snust litt på Emrik, og Theodor også. To fine navn De andre forslagene er ikke helt min smak. Men sambo foreslo faktisk Trym i går. Nok en gang, tusen takk for svar:)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964467-noen-innspill-guttenavn/#findComment-142965257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommertiara Skrevet 28. februar 2011 #5 Del Skrevet 28. februar 2011 Liker ikke Liam, men jeg kan jo kommentere sammensetningene for det:) Liam Nikolai er min favoritt. Aleksander er ikke bare mye brukt, det er også VELDIG mye brukt som akkurat mellomnavn derfor synes jeg det blir dobbeltkjedelig. Liam Sebastian er fint nok. Liam Leander ville jeg for all del ungått, ut i fra veldig mange årsaker. Ikke glad i Niklas eller Simon, men helst Simon. Lukas Leander er faktisk en veldig vanlig (og fæl etter min mening) sammensetning. Liker ikke Theo, om man heter Theodor (som er et fint navn) blir man kalt Theo sååå mye at jeg synes ikke det er noe vits i å ha det som et eget navn. Ikke glad i verken Matheo eller Benjamin, men Adrian liker jeg godt. Konklusjon: Liam Nikolai, Liam Sebastian, Adrian eller Simon (for å ta med et forslag fra mannen din også, hehe) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964467-noen-innspill-guttenavn/#findComment-142965440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoveDove Skrevet 1. mars 2011 #6 Del Skrevet 1. mars 2011 Skjønner at du ikke er interessert i for negative kommentarer, så jeg skal trå varsomt. Hvis du overhodet ikke bryr deg om hvorvidt du blir stemplet som ung mor, så er det forsåvidt greit. Går du for Leander som mellomnavn kommer det til å bli et ung mor-klingende navn uansett hva du går for som fornavn. Jeg syns Liam og Leander passer litt dårlig sammen fordi BEGGE er sukkersøte, og det blir overkill. Hvis du virkelig liker Liam syns jeg du skal bruke det, men da ville jeg sterkt råde deg til å droppe mellomnavn, fordi omtrent alle som velger Liam også velger mellomnavn. Det er i skrivende stund 41 gutter som heter Liam Aleksander/Alexander. For øvrig er det 26 stk Lucas Leander. Jeg tror jeg tar alle navnene du nevner en for en. Liam - Flott navn, men jeg syns overhodet ikke det passer på norsk. Nikolai - Aldri likt, syns Nicolas er mye finere. Aleksander - Helt ok, men veeeldig oppbrukt. Leander - Selve ursymbolet på ung mor og motefenomen. Simon - Ok, Simen er flottere! Lukas - Huff, så oppbrukt! Theo - Forkortelse. Theodor er ganske fint. Sebastian - Dette er ganske stilig. Litt langt for min smak, men fint. Matheo - Litt samme kategori som Leander. Benjamin - Som Sebastian. Stilig, men litt langt. Adrian - Helt ok. Aldri blitt voldsomt glad i. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964467-noen-innspill-guttenavn/#findComment-142968015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeenore+Lille i Magen Skrevet 1. mars 2011 #7 Del Skrevet 1. mars 2011 Har ei venninne som har en gutt som heter Liam - og han er bare helt skjønn Synes navnet er fint jeg, men ikke noe jeg hadde valgt. Synes Liam står godt alene. Ellers likte jeg Liam Aleksander, men ser jo at det allerede er noen som heter det da. Men det er to fine navn - og ikke rart Aleksander er mye brukt, det er jo et fint navn det. Ellers er Teodor en av mine favorittnavn, men har en i nær slekt som heter det! Lykke til med navnevalget - sliter litt med det jeg også ;P hehe! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964467-noen-innspill-guttenavn/#findComment-142969120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeligmamma:) Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 1. mars 2011 Tusen takk for svar LoveDove:) Klart greit med negative kommentarer, for folk har jo hver sine meninger. Men orker bare ikke at alle skal kommentere negativt om Liam og komme med all dritten det skrives om det navnet her inne. Fordi jeg liker det uansett;) Har lest meg til veldig ung mor stempel ved bruk av Leander. Jeg assosierer ingen v det navnet, har ikke sett på Unge mødre og ingen i min omgangskrets har noe i mot dette navnet eller forbinder det med ung mor. Så sikkert derfor jeg liker det. Men jeg syns Leander er veldig sukkersøtt, og vet ikke om jeg vil like det i lengden.. Liam er jo fint alene. Det er ikke det. Men er nok det at det samboers forslag og nr 1 valg av navn, mens jeg ikke har likt det så godt. Begynner like det mer og mer men noe med det at jeg bare har så lyst på et ekstra navn etterpå. Veldig glad i dobbeltnavn Tusen takk for innpsill på alle navn ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964467-noen-innspill-guttenavn/#findComment-142969156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBitteliten Skrevet 2. mars 2011 #9 Del Skrevet 2. mars 2011 Ville valgt Liam Alexander. Absolutt beste forslag. 2: Liam Nikolai. 3: Liam Sebastian. 4: Liam Leander (dette passer ikke!) Liker ikke Liam i det hele tatt. Alle beste forslaget av navnene til deg og samboer er Simon! Flott navn! Stemmer på det :-) Kommenterer de andre uten å rangere: Niklas - Nei, litt "sleipt" på en måte. Nikolas og Nikolai er mye bedre! Lukas Leander - off, smør på flesk. Leander er jeg ikke glad i. Liker Lukas, men gud så mye brukt det er! Theo Sebastian - Passet ikke så bra sammen. Liker ikke Theo. Theodor derimot er nydelig. Sebastian er flott. Matheo - Nei, for mye latino-amerikansk-wannebe-navn. Liker ikke. Matheus er flott da! Benjamin - Helt greit. Adrian - Helt greit dette også, men aldri likt noe særlig. Heia Simon!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964467-noen-innspill-guttenavn/#findComment-142973536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cornelianelia Skrevet 3. mars 2011 #10 Del Skrevet 3. mars 2011 Liam Leander synes jeg ikke klinger godt. For det første er jeg ikke glad i Leander-navnet. For det andre blir det så mange vokaler. Først ia og så ea. Liam Alexander og Liam Sebastian er kombinasjoner som fungerer helt fint. Liam Nikolai er bitte litt vanskeligere å si pga overgangen mellom m i Liam og N i Nikolai, men går helt greit det og. Hva med Liam Kristoffer eller Liam Christoffer? Det syntes jeg var en fin kombinasjon. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142964467-noen-innspill-guttenavn/#findComment-142976167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå