Gå til innhold

Skal på visning på det jeg tror kan være drømmeboligen- hva skal vi legge inn som første bud?

Anbefalte innlegg

Bør vi legge inn første bud? Eller vente?

Prisantydning er 3.250.000. Takst er 3.150.000.

Her i byen går det meste gjennomsnittlig 300-400.000 over takst hvis det har bra standard. Boligene blir oftest solgt dagen etter visning, så budrundene går fort.

Hva skal vi legge inn som første bud? Hvor mye skal vi øke med for hvert bud når det kommer andre bud?

Vi er villige til å gå til ca 3.500.000. Hvordan legge opp løpet?

Fortsetter under...

Dette bør dere vurdere utifra marked og etterspørsel. Hvis det var mange på visning og det er en ettertraktet bolig ville jeg ikke gitt bud mindre enn takst. Da risikerer dere at dere får mange flere med på budrunden og selger vil sannsynligvis uansett ikke selge for under takst. Det er heller ikke så lurt å begynne med 10.000 kr bud hvis det er mange budgivere, ved å legge inn et litt høyere bud kan man riste av seg en del. Terskelen for å høyne med 5-10.000 og bli med videre er lavere enn dersom budene er på f.eks 50.000. Alt må selvsagt være innenfor de økonomiske rammer dere har bestemt dere for.

Tusen takk for svar! Så da får vi heller legge en slagplan etter at vi har sett hvor mange som kommer på visning da. Kanskje lurt å komme på slutten for å se hvor mange som har skrevet seg på lista da?

Hi

Ja, det kan nok være lurt. Ville heller ikke lagt inn første bud, heller lagt budstrategi utifra hvor de andre legger seg. Han jeg bor med er megler og han sier at det er mye forhandlingspsykologi i en budrunde... Lykke til!

Annonse

Har en kamerat som er megler. Han sier det kan være lurt å kline til dersom man virkelig vil ha noe, fordi man da skremmer andre interesserte fra å være med i budrunden, slik at sluttsummen faktisk kan bli lavere enn dersom flere blir med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...