Gå til innhold

Hva skal vi gjøre?? Netthandel og mindreårige

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg litt hjelp! Mitt tantebarn på 16 år har handlet på nettet uten lov fra foreldrene. Da pakken med klærne kom hentet hun ikke ut pakken. Nå har hun fått krav fra fimaet med trussel om inkasso hvis hun ikke betaler gebyrene og utleggelsene firmaet har hatt for sending av pakken. Kan de gjøre det? Jenta er 16 år.

Moren har prøvd å ringe til firmaet men de ble bare sure og kastet på telefonrøret. Syns dette virker veldig useriøst.

Er det noen her inne som kan noe om kjøpsloven, handling på internett og slikt så bli vi veldig glade for hjelp!!

Fortsetter under...

Det er full reklamefilm og angrerett innenfor gitte frister. Dette er lovpålagt. Dere får nok ikke igjen frakt, purregebyrer etc., men for selve varen skal dere ha igjen (så lenge de er ubrukt). Men siden hun ikke er myndig kan det gjelde egne regler. Google angrefrist kjøpsloven. Der finner dere nyttig informasjon.

Håper det ordner seg (forresten latterlig useriøst av dette firmaet?!!)

Først og fremst må foreldrene sjekke betingelsene til den aktuelle nettbutikken. Jeg tror ikke det finnes lover som regulerer i henhold til alder. Når det gjelder angrefristen så er det riktig at varer kan returneres. Dog skal porto o.l. betales av kjøper. Man kan altså IKKE drite i å hente en pakke man har bestilt som oppkrav..... selv om mange tror det motsatte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...