81-Mamma<3<3 Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Blir helt forvirret av alt som står på nett jeg... Jeg har disse sortene i hus: - Twinings Voyage indian chai - Twinings Blackcurrant - Lipton Camille te - Lipton Infusion African Rooibos - Lipton Green tee - Ricola Urte te Kan alt drikkes? Hva anbefales å drikke/ ikke drikke? Kan man bruke sukketter? Ser noen anbefaler honning i teen, jeg trodde ikke man skulle spise honning når man var gravid... Nå drikker jeg ikke så ekstremt mye te, men jeg er så forkjølt nå, og da er det litt godt med litt varm drikke! Noen som har noen gode svar?
monzie Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Uff da, så unødvendlig bekymret du er. Ikke overtenk, drikk det du måtte ønske. De aller fleste norske produkter er trygge. Og det som blir skrevet at man skal holde seg vekke fra, tar du med en klype salt og litt selvbestemmelsesrett. Iflg selverfarenhet, kan man drikke alle typer te. Man kan ha i sukker, suketter, sweetener eller honning. Honning bør man ikke spise fordi det er ferskvare, og det KAN være produkter i honningen som ikke er sunt for fosteret. Men honning som er solg over disk, er gjennomlyst, undersøkt og testet igjen. Da er det annerledes med honning som er kjøpt direkte hos venner som har bier. MEn man TRENGER ikke utfordre skjebnen, og derfor holde seg unna honning
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 Er det ikke noe med at grønn te skal unngås og?
lundis Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 Det er trygt å spise honning som gravid, men man skal ikke gi honning til spedbarn. Ellers er jeg enig i det som står ovenfor. Grunnen til at det sies man skal begrense inntaket av te under svangerskapet, er jo for at mange tetyper inneholder koffein. Så vil man være forsiktig, kan man jo velge tetyper som inneholder lite/ingen koffein. Yogi og London Fruit & Herbs har en del gode som selges på helsekost, og i tillegg er rooibos supert.
Sololight Skrevet 28. februar 2011 #5 Skrevet 28. februar 2011 Heisann, hold deg til te uten koffein, da regner jeg med det er trygt. Jeg drikker en del Dr. Stuarts te med ingefær og eple. Den hjelper faktisk på kvalmen også! Bonus:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå