Gå til innhold

forskjell om babyen ligger på lammeskinn om natta eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere testet begge deler? Gutten vår har ligget på det siden han ble født (han er nå 7 mnd...) Men er det "vits" i det? Føler han kanskje roer seg fort ned ved leggetid, men han kan holde et rabalder ofte på nettene uansett... Det skal visst regulere varmen/kroppstemp e. noe sånt....? Vurderer å slutte å bruke det, siden han begynner å bli "så stor"....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke i forhold til regulering av kroppstemp., men 3 åringen min ligger fortsatt på lammeskinn om vinteren. Så vi fortsetter med det inntil de ikke ønsker det mer :)

Skrevet

Jenta vår på 2,5 år bruker fortsatt lammeskinnet sitt i senga, bortsett fra på sommerstid, og hun synes det er veldig mykt og godt å ligge på, så det skal hun få beholde så lenge hun selv ønsker=)

Skrevet

Jenta mi har aldri brukt lammeskinn..

Sover som en stein alikevel..

Hu har på bomullsspysj og sokker og over seg har hun kun en helårsdyne..

Hu er aldri for varm eller for kald..

Skrevet

bruker bare lammeskinn i vogna vi. har aldri helt skjønt hvorfor man skal ha det i senga?

jeg sover hvertfall ikke på lammeskinn om natta, så ser ingen grunn til at barnet mitt skal gjøre det heller. :D

Skrevet

Vi har skinn i senga, om dagen har vi det inne på stua og når vi drar på besøk tar vi det også med. Et kjent underlag å sove på;)

Det regulerer også varmen slik at det virker avkjølende om det er for varmt og motsatt. Kommer til å bruke det lenge tror jeg..

Skrevet

Hvilket skinn bruker dere? Har hørt at det fra Nøstebarn er så bra men at det lukter sau, har dere erfaring med det?

Skrevet

Vi har lammeskinn fra Nøstebarn og ja, det luktet absolutt sau den første perioden. Nå har vi hatt det i 3,5 år og det lukter "hjemme". Om sauelukten er borte eller om jeg bare har blitt vant til det vites ikke ;o)

Neida, fra spøk til alvor. Det luktet ekstremt sau av det i starten. Vasket det slik Nøstebarn anbefalte det før bruk, men det hjalp ikke noe på lukten. Min 3.5 åring er født på senhøsten, lot det henge ute på terrassen i 2-3 uker før han ble født...men sauen løp ikke sin vei.

Men, veldig fornøyd med det. Sauelukten forsvinner....

Skrevet

Jeg kan anbefale de korthårede skinnene fra Barnas Hus på det sterkeste, de er også veldig fine og "ubehandlede", men man slipper sauelukta og så koster de bare 299 kr (eldste min på 2,5 år bruker skinnet sitt i senga fortsatt og det er like fint=)

Skrevet

Hm er veldig usikker på hvilket jeg skal velge.... Bruker dere både i senga og i vogna? Og også i vogna på sommeren?

Skrevet

Har også korthåret lammeskinn fra barnas hus:) Kjempefornøyd, men vi bruker det veldig sjeldent.. I vogna har hun vognpose, så er nesten ikke plass til å stappe inn lammeskinn i tillegg.

Prøvde det i senga når hun var mindre (mellom 4 og 7 mnd), men det ble så glatt å ligge på den at hun klarte å sparke seg under dyna si. Siden da har vi nesten ikke brukt lammeskinn. Ihvertfall ikke i senga.

Skrevet

Jeg har to skinn- ett til vogna og ett til senga. Bruker skinnet i vogna hele tiden nesten, men ikke midtsommers når det er godt og varmt ute, da blir hun bare svett og klam. Om vintern bruker jeg å ha det i bunnen av vognbagen, som et ekstra isolerende lag under posen, og samme kommer jeg til å ha i sportsvogndelen utover våren. Lurt å kjøpe skinn med hull til fempunktsselen, eller evt skjære ut fem hull selv på et vanlig skinn.

Det sies jo at lammeskinn er veldig bra for søvnen til den lille, i tillegg er det jo veldig mykt og varmt, og kanskje litt "lunere" enn å ligge rett på lakenet, så jeg synes det passer ypperlig i babysengen også (skulle nesten likt å ligge på et skinn selv jeg hehe;)

Skrevet

Jeg lurer på- når man har sånne gulpeunger som gulper ut alt de ligger på et par ganger om dagen. Hva gjør man med saueskinnet da? Bare tørker av eller? Jeg har liksom tenkt at det funker jo ikke med saueskinn her sånn som han holder på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...