Gå til innhold

Dere som skryter av at vi klarte det på første forsøk!!

Anbefalte innlegg

Følte at dette plutselig ble en skrytetråd, virker fremdeles ut som flertallet her inne fikk det til på første forsøk:-p vi har ventet i 8 mnd uten resultat, og selfølgelig er jeg litt misunnelig på de som blir lett gravid.... Men samtidig er det noe spennende med ventetiden og prøvingen... Til mer etterlengtet blir barnet når/ om det først klaffer;-)

Fortsetter under...

Ærlig talt. Hvis det er noen som maser her inne er det dem som har gitt seg selv tittelen "prøvere", som teller prøveperioder og utveksler diverse ekle detaljer om slim og sånt.

Mine barn er begge unfanget i løpet av 1 mnd etter jeg har sluttet på prevensjon, og uten å telle dager, tisse på strimler og måle temperaturer. Vi hadde bare sex vi, med jevne mellomrom, akkurat som vi gjør ellers.

Tenk om alle hadde hatt et like avslappet forhold til det å bli gravid, så hadde vi sluppet alt maset;-)

For å være helt ærlig syntes jeg et er mer kvinnelig å bli gravid fort og være fruktbar, det gjelder menn og kvinner. Tenner ikke på menn som ikke kan få barn. Ville ikke blitt sammen med en sterilisert mann eller en som ikke kunne få barn, det er ikke mye mandig. Dette er selvsagt ikke noe jeg har sagt til noen. Jeg føler kvinner som ikke får barn eller sliter med å få barn ikke er ment til å få barn. De burde ikke gi de genene videre til sine barn.

Jeg ble ikke gravid fra jeg ble prøver i 25-årsalderen og fram til jeg fikk mitt første barn 34 år gammel. Etter det har jeg blitt skremmende lett gravid, og venter nå nr 3 ( er 37). Nå sist ble jeg gravid etter at vi gjorde det én gang etter at jeg var ferdig med mensen, rettere sagt 3 dager etter. Egentlig trodde jeg ikke det var helt mulig.. Men vi hadde ikke mere sex den måneden, og da mensen ble forsinket tok jeg en positiv test etter en uke. Så dette ble kanskje litt skryt... jaja.

Ligger kanskje noe i det å ha et avslappet forhold til det hele...

Jeg reagerer mer på hvor mange det tydeligvis er som må "streve lenge" for å bli gravide. Som regel regner man vel med at det tar noen måneder.

Men da vi hadde giftet oss, tenkte vi at nå var vi jo forsåvidt klar for å bli foreldre, så vi sluttet med prev. og jeg hadde mensen bare en gang etter bryllupet før jeg var gravid.

Slik var det med andremann også. Slutta med prevensjon og ble gravid måneden etter.

Nå virker det nesten frekt om man ikke strever et par år!

Men barn kan bli unnfanget etter ett eneste impulsivt ligg. Sånn er det bare!

Ja man kan si det slik, samtidig, det kan vris også!

Jeg ble veldig raskt gravid etter vi sluttet med prevansjon (ca 2 mnd, og pga når man faktisk er fruktbar i syklusen, skal det ikke mange dager uten sex til før man VET at det var da det skjedde), og nå etter at den lille er ute får vi høre både av den ene og andre barneløse vennen at vi må være forsiktige og nøye på prevansjon for jeg er jo tydeligvis SÅÅÅÅÅ fruktbar. Som om det er en forbannelse.

Jo takk du!

Glad vi er i stand til å få barn jeg, og glad for at vi slapp å vente lenge. Håper de neste spirene fester seg like lett da den tid kommer :)

Vi hopper for tiden av i svingen av div grunner, og er ikke bekymret et sekund! Skulle det skje, så skjer det, og da er barnet hjertelig velkommen. Skjer det ikke slutter vi å hoppe av i svingen om et års tid :)

Annonse

Muligens fritidsproblemer, men har nå lest hele tråden.

Mener dere virkelig alt dere skriver?

Eller er dere på jakt etter å provosere?

Jeg håper på det sistnevnte, for hvis ikke er det noen stakkars barn rundt omkring som slettes ikke kommer til å ha en lett oppvekst med en tilbakestående mor med dårlig personlighet

(dette gjelder selvsagt ikke alle, alle kan lett skjønne hvem personene er ved å lese tråden. Men må samtidig advare, denne tråden er som et virus, senker IQ nivået... Det er i allefall følelsen jeg sitter igjen med!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...