Gå til innhold

Dere som skryter av at vi klarte det på første forsøk!!

Anbefalte innlegg

Større idioter skal man lete lenge etter. Det værste er at liksom alle skryter av at vi klarte det på første forsøk og ble gravis tvert jeg slutta med pillen osv osv...For det første må dere ha veldig lite sex his dere vet akkurat på dagen dere ble gravid. det er morsomt når folk sier ble gravid første samleiet uten prevansjon....måtte bare si det for alle dere som går å sier sånt må forstå hvor teit det egentlig høres ut!!!Har aldri hørt noen sagt at vi prøvde noen mnd...er det liksom så galt det da. er da ikke noen fruktbarhetskonkurranse....

Fortsetter under...

Svigerinna mi har sagt det der flere ganger; "Ble jo gravid med en gang jeg sluttet med p-pillene!" Flott det, tenker jeg, men hun vet at vi har prøvd å bli gravide i snart tre år, så føler nesten at hun "gnir det litt inn" at de er mer fruktbare enn oss...

Men for all del, resultatet av deres fruktbarhet er jo mitt tantebarn, som er skjønnest i hele verden, så hun er tilgitt at hun kanskje ikke alltid tenker før hun prater.. :)

HI her :) er jo selvsagt greit hvis det faktisk er tilfelle å skryte litt da men når faktisk alle jeg kjenner kommer med den samme så virker det som det er litt status å være så fruktbar at man bare kan sette seg på en flekk på lakenet for å bli gravid.. Og som du sier er faktisk folk som sliter og da er det teit å gå rundt å skryte sånn....

Annonse

tror de fleste mener første prøveperiode.

klart folk må få lov å skryte, sier noe om hvor mye barnet de bar/bærer er ønsket og planlagt.

og alle som slutter på prevangsjon risikerer å måtte prøve i ett år og gjerne mer..... da er det ekstra spesielt hvis det går fort.

For mitt vedkommende må jeg si at jeg nesten er litt sjokkert over at alle våre tre satt med en gang. Alltid hørt det kan ta litt tid, men ikke for oss. Ikke noe å skryte av, men uansett, slik kan det gå...

Er det ikke lov å være litt glad for at man er fruktbarn, og ikke har problemer med å få de barna man ønsker.

Min mann hadde hatt en operasjon på utstyret, og vi hadde fått beskjed av lege at det kunne bli vanskeligere å bli gravid, muigens også umulig. Da var det jo greit når spira satt. Særlig da vi lenge hadde hatt en berettiga frykt for at vi ikke skulle kunne få barn på natrulig vis.

Ja, gud forby at man skal være glad for at man er så heldig at det klaffa med en gang.

Men suttring i det vide og det brede for de som ikke får det til, det er greit.

Hører heller på en glad kvinne som har fått det til på første forsøk, enn på ei sur og bitter megge som sliter med å bli gravid.

Er du litt bitter hi? Litt meningsløst å ta ut frustrasjonen din på de som blir gravide med en gang syns jeg.

Og "første forsøk" betyr første pp. Så vet du det.

Jeg ble gravid i første prøveperiode med begge barna, men det er jo ikke noe jeg skryter av. Jeg er glad jeg slapp å styre med det, engste meg, teste for eggløsning etc. Jeg er glad for at det gikk så greit å bli gravid, men jeg er på ingen måte kry av det.

Kanskje de som sliter mer, tenker at vi er kry, mens vi bare er lettet og glade?

Annonse

Til dere som tor jeg er bitter har jeg to barn og har ikke hatt problemer med å bli gravid men syns det er påfallende mange som klarer det første gang osv....Så er dere uenige okeeey men jeg må få skrive hva jeg tenker uansett!

Jeg har blitt gravid på første forsøk med mine tre, med to av dem vet jeg til og med dagen. Det er ikke fordi vi har lite sex (snarere tvert i mot!), men fordi jeg har hatt kontroll på el. Det ene barnet vet jeg ikke helt når ble til, for han var en liten overraskelse. Så første forsøk blir feil å si... to på første og en på nullte!

Mannen har supersperm, jeg har gode egg og en hyggelig livmor for embryoer å slå seg ned i. Selvsagt er jeg stolt av det! :-)

Er det så mange som går rundt og skryter av det da?

Eneste gangene jeg har snakket om det er når det har blitt spurt om her inne, eller veninner har snakket om det. Går jo ikke rundt å snakker om sånt.

Jeg tror forresten at når folk mener de fikk det til på første forsøk, så mener de ikke første samleie, men første månedene de prøver ;)

Forresten vet jeg på dagen når tre av mine barn ble til, men det er fordi jeg har en mann som er mye borte i jobb, jobber mye natt og da er det ikke så lett å få til sex på dagtid med x antall unger i hus ;)

Jeg blir gravid bare jeg sitter på en herresykkel. Jeg er veldig fertil, rett og slett. Om jeg forteller det som et faktum, er det ikke å skryte, like lite som det er skryt å si at jeg er 88 kg og har mellomblondt hår. Det er et biologisk faktum om kroppen min, enn så lenge. At noen andre kunne komme til å misunne meg én av disse tre tingene er ikke noe jeg bruker mye tankekraft på. Ingen misunner meg vekta eller håret, men noen skulle gjerne vært like fertile. Ja vel. Om jeg sier jeg ble gravid på første forsøk, jeg vet datoen også, så er det ikke for å skryte, det er fordi noen spør. Om jeg sier jeg er 88 kg er det heller ikke for å skryte, det er fordi noen spør. Hva de skal med infoen aner jeg ikke, og om de blir misunnelige av å høre om fertiliteten får jeg håpe de blir skadefro når de hører vekta, da. Så går det opp i opp.

Jeg har ei venninne som har prøvd å bli gravid i snart et år, søstra mi har fått et barn på 8 år, svangerskapene har endt i spontanabort hver gang. Og så har du meg; 4 barn på 11 år, uplanlagt gravid med 3 av dem. Jeg vet hvor sårt det er for de andre å ikke bli gravide, men betyr det at jeg må legge demper på min egen lykke? Jeg har nesten ikke turt å nevne svangerskapet da jeg gikk med sistemann, i frykt av å såre noen. Og det er ikke noe moro det heller. Men tro meg; det er faktisk et like stort problem for oss som er over-fruktbare også, som ikke ønsker flere barn AKKURAT NÅ, når eneste alternativet er sterilisering og da miste sjansen til å kunne få barn senere.

Jeg kommenterte en gang et innlegg her inne som senere ble gjenfortalt på klikk.no. Jeg skrev "jeg blir gravid bare jeg tørker trusa mi sammen med boxeren hans". Det er en god beskrivelse, da jeg har fått 3 barn på 4,5 år. Problemet er at mannen stakk fordi han ikke ønsket flere barn. Så det er ikke lett for oss som blir for lett gravide heller. Vi skal ikke kunne snakke om det, prevensjonen kan svikte så man er egentlig bare sikker om man ikke har sex eller er sterilisert, eller så må vi igjennom abort (som jeg hadde taklet dårlig). Så det er ikke bare fryd og gammen heller. Det er nesten så jeg må "snipp-snipp", før jeg tør å ha sex igjen, og det er ikke akkurat noe moro, det heller.

Og til HI, her var der motsatt, Vi hadde sex hver dag (give or take), så vi visste jo at sjansen var til stede. Men det er da fullt mulig å vite når man blir gravid, spesielt om man bruker sånn eggeløsningsmåler, eller hva det nå kalles.

Me too, 12:25, Kanskje noe med vekta;) 88 her og..

Når det er sagt, er det ingenting å skryte av for min del da, livredd for å bli gravid etter 3 tette..

Jeg misunner de som ikke trenger å være så nøye, de som skryter av å kunne ha sex i årevis uten å bli gravid! Ja gni det inn...

Nei, du mistolker meg. Jeg sa jeg ikke likte å høre fra bittre megger som sliter med å bli gravid. Det ligger ikke i den setningen at alle som sliter med å bli gravide er bittre megger;)

Unnskyld meg.

Jeg pleier ikke blepre med det. Men jeg forteller hvis noen lurer, eller hvis det av en eller annen grunn har noe poeng å fortelle det utifar et poeng vi prater om.

Vi ønsket å få barn i august. Med tanke på flere ting. F. eks bhg opptak.

Jeg tok ut spiralen i godt tid også brukte vi kondom fram til vi fant ut at det var på tifde å la være. Spiren satt på første forsøk. Og vis ikke det skal være lov å si det så er du endten veldig sår eller bare en idiot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...