Gå til innhold

Hei Mrs Bad ?familieidyll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med lille gullet og hosten/forkjølelsen???

Klem fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, så koselig at noen tenker på oss da :)

Han blir ikke bedre :( Men vi bestemte oss for å ikke gi han efedrin som legen ga oss. Kjøpte bisolvon men den hjelper ikke selvfølgelig.

Er veldig slitsomt om natta da han begynner å hoste og får ikke puste.

Skjønner ikke hvor ille han må bli før vi får medisin. Er ikke bare ubehagelig for han men for oss også. Går og er bekymret for han.

klem tilbake

Skrevet

Huffda, dette var leit å høre... Hoste kan jo dessverre henge ganske lenge i, det har vi fått erfare mang en gang med eldstejenta vår.. Men du sier han ikke får puste når han hoster; lager han en slags hvese/ presselyd i forb. med hosteanfallene? Tenker i forhold til mulig kikhoste, som vi mistenkte litt med yngstejenta vår i forrige uke, men det var nok ikke det her da- siden det har gitt seg av seg selv nå..

Skrevet

Det har han hele tiden og det kommer grønt slim fra halsen. Jeg tror han har bronkitt og legen sier han har en virusinfeksjon men at han virker frisk og siden han er så liten så vil han ikke gi oss noe. Prøver å forklare at han får ikke puste og får panikk. Blir helt rød i ansiktet og sperrer opp øynene og ender opp med at han begynner å hyle.

Han hoster mest om natta. Men er ganske ille om dagen også. Jeg har legetime neste onsdag så tar han med hvis han ikke blir bedre. Liker ikke at han er så sjuk når han bare er 6 uker. :(

Skrevet

Synes dette hører så rart ut jeg, at du ikke får mer hjelp. Har du vært hos fastlegen eller hos en barnelege??

Tror jeg ville insistert på og komme til en spesialist siden det har stått på såpass lenge og han ikke blir bedre. Har dere tatt RS-virus test eller??? Men han har vel ikke feber ikke sant???

Nei, jeg ville nok fått dette sjekket bedre opp. Ring til en barnelege på sykehuset. Bare sånn for sikkerhets skyld.......men forstår det ikke er så lett når leger sier de ikke vil gi noe.

Håper det blir bedre for dere alle snart, ikke minst for lille mann:) Klem

Skrevet

Vi har vært hos legevakten to ganger, fastlegen en gang og til og med ringt til sykehuset men får ikke noe hjelp. Vet liksom ikke mer hva vi skal gjøre.

Alle sier at det er ikke farlig siden han ikke har feber. De har bare tatt crp på han. ikke noen andre tester. Legen pratet om rs virus men sa at det har han nok ikke.

blir gal av disse legene!

Skrevet

Uff, så fortvilende:/

Hvor i landet bor dere da?? Tenkte at om dere bor i nærheten av et privat legesenter så tror jeg nesten at jeg ville betalt litt penger for å få han undersøkt. Er jo ikke slik det skal være da, vi skal jo få den hjelpen vi trenger fra det offentlige!!!!! Lett for meg å si, men jeg hadde ikke gitt meg og ringt tilbake på sykehuset og nesten forlangt og få snakke med en barnelege. Synes han har vært syk veldig lenge for dere nå.......

Håper virkelig dere får hjelp et sted:) klem

Skrevet

Æsjameg, ikke noe bra dette her! Jeg tror ville spurt legen om han ikke kunne teste for kikhoste- det er en enkel prøve, hvor man stikker en liten bomullspinne inn i nesa deres og så sendes prøven til analyse.... Du kunne googlet kikhoste, og hørt på lydklipp for å se om du synes det ligner!

Skrevet

Vi har nok en eller anna privatlege her et sted men vi har ikke råd. Og da er det ikke det at vi ikke kan ta oss råd men vi har ikke mer penger igjen inntil mannen får lønn. Har gått endel penger på dåp som skal være til helga.

Men skal ringe til lege igjen ganske snart og kreve at de tar prøver for rs, kikhoste, eller iallfall en crp.

Er så dumt at legene ikke ser hvor dårlig han er for det er typisk at han får hosteanfall før vi går inn så de hører det piper i brystet hans men ser ikke anfallene han får.

Skrevet

Har også tenkt mye på dere, er så guffent når så små blir syke. Ja, lurt å ta ny kontakt med lege hvis han ikke har blitt bedre - bare stå på og mas, og beskriv ting som de er ! Jeg ville også ha bedt legen om å forsikre seg om at det ikke var snakk om RS-virus. Bare for sikkerhets skyld, altså. Min (store) gutt hadde rs-virus da han var 6 mnd. Han ble lenge avskrevet fordi han virket såpass pigg i allmenntilstand, men etter diverse legebesøk endte det med sykehusinnleggelse allikevel. Virket på meg som om legene vurderte dette veldig forskjellig og vi hadde det gående med hosting og surkling i flere uker før det ble tatt affære. Jeg maste og maste da han ikke ble bedre.

For å være litt flåsete: Synes at noen leger virker mer opptatt av å berolige mor enn å undersøke barnet skikkelig! ;-)

Men det beste av alt hadde selvsagt vært om han raskt ble bedre NÅH! Det ønsker jeg dere! klem og lykke til med dåp

Skrevet

jeg prøver til og med å overdrive ting jeg da så de skal ta meg mer på alvor men det gjør de visst ikke.

Ja, har fått hørt det av en lege at jeg er nok litt for bekymret. Måten han sa det på fikk meg nesten til å grine. Man kan det vel ikke være FOR bekymret for barnet sitt når han er bare noen uker gammel. også blir jeg så frustrert på de.

men skal mase mase mase på de! :)

Takk for det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...