AS-81 Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 hei,det er mitt andre forsøk nå, men jeg har et par spm jeg håper dere kan hjelpe meg med.. * har skjønt det slik at man kan få dekket kostnader inntil en viss sum. hvordan er prosessen rundt dette? hvor kan jeg få mer info om dette? ( har spart på alle kvitteringene fra forrige runde) * leser at mange har hatt flere førsøk, flere enn 3. hvordan er "reglene" rundt dette? er det maks 3 offentlige forsøk, og deretter privat? og hvordn er det med å få dekket kostnadene? jeg er bare så ultra nervøs denne gangen..og har havnet litt i negativ tanke, tenk om dette ikke fungerer..det er skummelt å ikke ha kontrollen:(
shalin Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Hei. Du får dekket kostnader på medisiner over 15000,- + kjøring til og fra klinikken. Kvitteringer og dokumentasjon på timer du har hatt må sendes inn. (tror det må gjøres inn 6 mnd,vet ikke det sikkert,er det på kjøregodtgjørelse iallefall) Man har krav på 3 ferke forsøk(og har du egg på frys kan du bruke opp alle) trenger du mer enn det må du gå til privat klinikk. Skjønner at du kan bli litt negativ,jeg skal igang med mitt 4 førsøk(dette blir mitt 2 ferskforsøk)og man tenkte jo negative tanker til tider,og det er jo veldig frustrerende og vanskelig..å få negativ test gang etter gang.. Jeg har kjøpt boken "the secret" og skal begynne på den idag. Jeg tror det er viktig å prøve å fokusere på noe annet(som selvfølgelig er håpløst til tider) skaff en hobby eller gjør noe som opptar deg:-)
shalin Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 Glemte å skrive at kvitteringer o.l skal sendes til Helfo:-)
Solformørkelse Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 Hei! Du får dekket alt over 15 000 kr, så det er viktig å ta vare på alle kvitteringer. Om du skulle miste noen kan du få en utskrift over alle medisiner du har kjøpt på apoteket (det gjorde jeg sist). Ved hvert endt forsøk har jeg fått en erklæing fra legen denne sender du med sammen med kvitteringer til helfo ved din region. Du trenger ikke å sende inn kvitteringene før du har kommet over 15 000. Da sender du inn alle du har. Ang reise er jeg ikke så sikker hvordan man gjør det:). Du kan jo ringe/sende mail til HELFO om det er noe du lurer på. Slik jeg har forstått får du bare dekket 3 forsøk deretter må du nok betale for forsøk og medisinene. Jeg ruger nå på 2 egg, siste forsøk. Er passe stresset:)
shalin Skrevet 28. februar 2011 #5 Skrevet 28. februar 2011 http://www.pasientreiser.no/reise-uten-rekvisisjon/reiseregningsskjema.html Skjema til reiseutgifter:-)
AS-81 Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. februar 2011 takk for svar. jeg har lest den boken jeg også anbefales! ja, jeg må bare holde tankene i sjakk! må tenke positivt, og krysse fingrerene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå