Gå til innhold

Hva er det verste med småbarnslivet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1) Når barna blir syke

2) Har sagt det til samboeren min, i frustrasjon over mangel på søvn, men ALDRI ment det:) Så nei, jeg har aldri angret på at jeg har fått barna mine.

Har to barn. En jente på 2 år og en gutt på 8 mnd.

Jeg er 23 år og samboeren min er 24

1) Det verste er tidsklemma! Følelsen av at døgnet til enhver tid har for få timer, og at man dermed nedprioriterer og sove for og få unna alt! (nå jobber jeg 100% og studerer ved siden av, endrer seg forhåpentligvis men tror fremdeles at jeg alltid det vil finnes for liten tid)

2) I et nanosekund når en av ungene har våknet for nte gang den natta,har jeg nok tenkt hvorfor gjorde jeg dette? MEN det det går over når jeg kommer inn på rommet og ser en av sønnene mine. Ville aldri ha vært dem foruten:)

navn: sykkelpumpe

alder: 34

barn: 2, 6 år og 2 år

Det verste med å ha blitt forelder er uten tvil mangel på søvn.. I natt har jeg for eksempel sovet i max 3 timer til sammen... Ellers kan jo også nevnes at det er uutholdelig når barna blir så syke at de må legges inn på sykehus. Og å legges på isolat er ihvertfall ikke gøy!

Og høyt oppe på lista over negative ting ved foreldrerollen er nattskrekk. Vet ikke om en verre følelse enn den man får når man skal prøve å trøste sitt eget barn om natta og ens eget barn ikke kjenner deg igjen og er livredd deg.. Det overgår søvnmangel så til de grader! Fryktelig er det..! Også er det ingenting å gjøre noe med...

Nei, jeg har aldri angret på at jeg har fått barn.

Jeg har to barn. Datteren min på 2 år og snart 8 mnd. Og sønnen min på 27 dager =) Jeg fyller 29 om 4 dager.

1) Hva er det verste med å være foreldre?

- Det værste måtte være når hun hadde kolikk. Hun skrek fra 15 -tiden til 22 tiden.. Samboern er lastebilsjåfør. Så han jobber 12-14 timer i døgnet. Så han var aldri hjemme når hun skrek. Noen ganger hadde jeg veldig lyst å putte henne i skapet. Men, gjorde det aldri da!! :P

Ellers må nattesøvn være noe jeg savner.

2) Har du noensinne angret på at du valgte å få barn?

ALDRI har jeg angret på å få barn. Hun var også planlagt :)

Bakgrunnsinfo:

Navn (fornavn/nick eller "anonym" om du ikke vil ha med nick):

Anonym.

Alder:

19.

Antall barn og deres alder:

Ei jente på 6 mnd.

Annonse

Gjest Yunie

Tvillinger med kolikk. Det var jævlig. Og når jeg fant jenta mi død i sofaen, måtte gjenopplive henne.

Tre barn som har omgangssyken samtidig er også drøyt. Men det verste er søvnmangel. Jeg har ei jente som ikke sover på natta, stort sett.

Det har jeg. Og det er vondt for meg å tenke det, for tvillingene var planlagt og vi slet med å få de. Så når kolikken, refluksen, pustestans

og alt skjedde så angret jeg. Nå idag angrer jeg ikke lenger. Men syns fortsatt tvillinger er tøft.

Bakgrunnsinfo:

Silje

Alder:

24

Jente på snart fire, tvilling gutt/jente på 18mnd

Redsel for at det skal skje noe med barna, eller at man selv skal bli alvorlig syk eller dø fra barna. Det er vel de tyngste tankene som kan dukke opp.

Det er ikke rosenrødt å være foreldre, det er et tungt ansvar til tider og ikke alltid ting blir som man planlegger. I perioder preges man som forelder av dårlig samvittighet for alt man burde rukket å gjøre sammen med barna. Tiden flyr fort og mye skal stappes inn i en travel hverdag for både stor og liten, når man egentlig har tid til å finne på noe ekstra så er man kansje for sliten.

Viktig å gripe øyeblikkene og lempe litt på kravene, har lært det etterhvert.

Ikke på det å få barn, men har nok angret for tidspunktet i perioder ja. Men gjort det beste ut av det slik situasjonen har vært.

Bakgrunnsinfo:

"Ugl@"

Alder:

32

3 barn på 12år, 5år og 3år.

1) Til tider lite søvn,men har egentlig vært heldig. har et barn som stort sett har sovet gjennom hele natten. følte meg også gangse innestengt de mnd jeg ammet. følte meg mer som en "matstasjon" enn et menneske. barnet hang nesten hele tiden i puppen,og jeg måtte være tilgjengelig 24/7. følte jeg mistet meg selv i denne tiden,så når barnet gikk over på grøt og mme,så var det egentlig en stoooor lettelse. (ja,kunne ha pumpet,men fikk det ikke til...). pga at babyen også gikk ned mye i vekt de første dagene på sykehuset,ble det ekstra stress ifm det,og ammingen ble også stressende da JM'ene på sykehuset sa jeg MÅTTE gi mat hver 2.-3.time. og når ammingen i seg selv fort tok 30min - 1time,så ble det slitsomt. jeg var bekymret for at barnet ikke la nok på seg,at det gikk for lang tid mellom matingene, jeg fikk vond rygg og nakke...osv... Hvis det blir flere barn på meg så skal jeg iallefall ikke stresse på den måten! Følte det ble så mye mer styr rundt det hele enn hva det hadde trengt å være!

2) Nei,har aldri angret. Er det største og beste som har skjedd meg i livet.

Jeg er 26 år. Har en sønn på 21mnd.

Annonse

1) Verste var i grunn sjokket over at morstilværelsen ikke på noen måte var som jeg hadde trodd. Morsfølelsen manglet, alt tok mye lengre tid enn før, og jeg ble helt tiltaksløs.

2) Nja, kan hende jeg angret litt klokka 5 på natta etter å ha trøstet skrikende barn i 6 timer. Men ikke sånn seriøst. Men har ofte angret på omstendighetene rundt da jeg fik barn. Burde absolutt ha valgt en annen mann å få barna med, så kan hende vi hadde vært den lykkelige familien jeg så for meg.

Anonym

30

2 barn på 4 og 5

- bekjymringer

- kjefting..å oppdra barn er IKKE like lett alltid!!

Aldri noensinne!!

Alder:

26

to barn

jente 6år

gutt 2 år

Bekymringen som kommer til å murre i bakhodet resten av livet ;o)

Nei.

Alder: 32

Antall barn og deres alder: Jente 12, gutt 4 og jente 7 mnd.

1- Barn som alltid våkner ALT for tidlig.....

Barn som krangler i ett hele dagen lang

Beskymringer for barna. hvordan skal det gå med dem når de blir større? komme de til å klare seg på skolen? komme de til å bli mobbet?

2- Nei

3 - 29 år

barna - 4 og 2 år.

1:

Har har en veldig snill baby som har sovet godt helt siden hun var nyfødt, så kan vel ikke si jeg har opplevd noe negativt med å bli foreldre i den forstand. Men en ting som ikke akkurat vippet i positiv retning etter man fikk barn er forholdet! Man får kortere lunte ovenfor hverandre, og tar ting på en måte man aldri ville før. Man sier ting, og ikke minst tenker ting man aldri ville gjort før barnet ble født.

Det aller viktigste for et godt forhold er at man må respektere hverandre og kommunisere, dette er enda viktigere etter man har blitt foreldre

2:

Nei, hun var etterlengtet av oss begge

Linda89 på 22 år

1 barn, jente på 5 mnd

Når de er syke...

Når de gråter og gråter, og jeg ikke klarer å finne ut hva det er som er galt eller klarer å hjelpe dem..

Aldri!

Alder:

27 år

2 barn på 4 år og 8 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...