Træægtrønder`n :) Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Hei! Tuppa nærmer seg 3 måneder og plutselig er det blitt veldig vondt å amme igjen. Brystknuppen (knupp??) kjennes veldig sår(under amming og lenge etter), men det er ikke sprekker og sår på den. Hadde veldig vondt i starten med tette melkganger og åpne sår, men denne ganger greier jeg ikke å se hva som forårsaker det. Jeg har det bare på en pupp så kan ikke skjønne at det er sopp heller. Har noen noen råd? Huff, føler jeg er satt tilbake til helt på starten da jeg grudde meg til hver amming og ikke sov på natta pga vondte.. Veldig takknemlig for råd
Mammahjertet <3 Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Har du prøvd å lufte puppen når du har muligheten til det? For meg var det god hjelp i starten. Hvis du føler deg sår på huden der, hjelper det å ikke ha brystknoppen innestengt i en amme-bh som kanskje blir litt klam også. Ellers kan jeg foreslå ammehjelpen sine sider Der kan du også ringe eller sende mail til en ammehjelper. Anbefales!
Junifrue Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 Jeg blir også sår innimellom når mini enkelte kvelder ligger leeeeenge med puppen, og for meg er redningen da først å klemme på litt melk og la det tørke og så smøre på brystvortesalve. Det lindrer hvertfall der og da syns jeg, og sårheten forsvinner raskere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå