Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er inne i en periode hvor småen gråter / hyler i søvne. Noen ganger går det over etter noen sekunder, andre ganger holder han på til han vekker seg selv. Jeg vet at han plages mes magesmerter ganske ofte, og noen ganger er det ganske tydelig at han trekker sammen magen og ansiktet rett før skriket kommer, men andre ganger er det som om han bare blir anspent i hele kroppen uten egentlig å få vondt. Kan det være mareritt?

Siden dette skjer flere ganger i timen blir det minimalt med søvn på oss voksne - vi kan ikke legge ham på eget rom enda, for vi holder på å pusse opp.

Er det noen som har noe erfaring med dette? Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor gammel er han?

lillegutten min gjør også ofte sånn i søvne, plutselig så bare hyylern og kroppen er helt anspent, akkurat som han skvetter skikkelig og er livredd, det gjør vondt i mammahjertet å se på og ikke skjønne hva det er....!

MEN så har jeg finni ut at det er en rap som er på vei opp! hvis jeg ikke tar han opp, så sovner han videre, og våkner igjen og gråter, sover videre, gråter igjen, sover videre... osv, helt til jeg tar han opp og da kommer det ALLTId en rap tilsutt!

så nå pleier jeg å ta han opp med en gang hvis han begynner sånn... og da kommer det alltid en rap, kan noenganger ta litt tid....

han er bare 2mnd gammel da, derfor jeg lurer på hvor gammel din er:)

Synd at ingen andre har noen flere tips eller tanker her....

Lykke til uansett :)

Skrevet

Eldstejenta vår har alltid grått en del i søvne, og gjør det forsåvidt av og til enda, 2,5 år gammel. Det er ikke så uvanlig egentlig, men hva det skyldes er ikke alltid så lett å vite- ofte skyldes det nok at de trøbler litt med søvnfaseovergangene, eller at de sliter litt med å "holde seg sovende" i lettsøvnfasen, eller helt andre ting som fysiske smerter/ luft osv. Men en ting kan du ihvertfall være trygg på, og det er at det IKKE er mareritt- for mareritt får de ikke før de blir 2-3 år gamle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...