Gå til innhold

Hva synes dere??

Heihånåerdetjuligjen

Anbefalte innlegg

Har ei datter på 10 år, som skal overnatte ei natt hos ei venninne nå i vinterferien. Nå er det slik at foreldrene til venninna skal jobbe, så de må være alene hele dagen. Det må også nevnes at jenta mi aldri før har vært alene hos dem. Moren sa at datteren hennes var vant til å være alene, og at det fantes naboer de kunne gå til hvis noe skulle oppstå. Dessuten kunne de bare "henge rundt" litt......

Jeg er plutselig litt i tvil om dette er en god ide.....Min datter har aldri tidligere vært alene en hel arbeidsdag, men hun er innstilt på at dette skal bli greit.

Hva mener dere? Er det bare meg som er en hønemor??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142963143-hva-synes-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alene hjemme fra 6 års alder?? Hjelpes, det var tidlig da.....

Nå vet jeg ikke hvor gammel du selv er, men synes samfunnet har forandret seg en smule siden 70-tallet ( som jeg er vokst opp på )......

Var for øvrig ikke vanlig for en 6-åring å være hjemme alene hele dagen, der hvor jeg bodde. Hadde nok ikke blitt meldt til barnevernet, for det skulle jammen meg mye til før man gjorde det. Men nabo-jentene våre var veldig ofte overlatt til seg selv, fra de var veldig små. Burde nok ha vært meldt ifra der, men husker bare min mor tok seg av dem sånn omtrent daglig....(de kom til oss på trehjulssykler hver dag)

Jeg synes du er litt hønemor, ja :D tihi.. Men jeg dømmer deg ikke av den grunn. Dette er jo din avgjørelse, ingen andres.

Når det er sagt, så synes jeg du bør tenke igjennom når din datter skal lære seg å være litt alene. Det er jo viktig at de får trent seg på slike ting i oppveksten, og ikke plutselig blir kastet ut i noe når de blir større og kanskje ikke har noe valg. Å være alene for første gang sammen med ei venninne må jo være ypperlig trening.

Det at datteren din aldri har vært alene hos dem før ville jeg heller ikke sett på som et problem:)

Lykke til!!

Annonse

Jeg skjønner deg godt!! Da min eldste ble født slapp jeg henne ikke ut av syne i mer en MAKS 1,5 time før hun var over 1 år gammel. hehe... Med andremann kunne jeg faktisk gå i butikken alene mens minstegutt var hjemme med pappa uten å tenke det minste over det;)

Vi er nok alle litt hønemor, på ulike ting, men det er som du sier oss selv vi må jobbe med. Ikke barna!

lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...