Gå til innhold

Fosterfamilien

Anbefalte innlegg

Jeg foreslår at dere som blir fosterfamilier setter alt inn på å bli godt kjent med biomor og biofar, for bare sånn kan dere beholde den gode kontakten til fosterbarnet livet ut. Dere må huske at mor er mor og far er far, ingen kan noen gang ta deres plass uansett hvor godt barna trives hos dere.

Dere tror sikkert nå at jeg er en biomor som sitter på gjerde. Der tar dere helt feil. Jeg har over flere år fulgt mange saker. Lest utallige dommer og både fag og skjønnliteratur om temaet. Jeg har ingen formell utdannelse i barnevern (selv om jeg har vært igjennom pensumet på x og tvers- jeg er utdannet innen juss) og er svært overrasket over statens holdninger til familien som sådan. Har også skrevet mange innlegg om dette på dib for noen år siden. Mantraen er stort sett, det finnes ingen røyk uten ild. Jeg kan love dere at det gjør det. Les EMD sine dommer og trekk egene sluttninger. Hvor mange hjelpetiltak tror dere det er satt tilverks for å få mor og far inn i en foreldre rolle når et barn blir hentet på sykehuset?

Foreldre er det mest verdifulle et barn har- sørg for å sammarbeide godt med dem, og forstå deres tidevise urimelighet, hvem hadde vel ikke dettet helt av planeten om barna ble tatt fra dem?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142962908-fosterfamilien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...