Gå til innhold

Laaang syklus etter hormonkur - noen erfaringer

Anbefalte innlegg

Hei

Er nå på dag 34. Dette har aldri skjedd før. Etter at jeg fikk min første for 5,5 år siden har jeg hatt syklus på ca 24 dager.

Jeg gikk på Pergotime i begynnelsen av januar, og tok eggløsningsprøyte i midten av januar Kjente mange graviditetssymptomer, men fikk mensen 25.januar - relativt kraftig.

Etter mensen har jeg vært mye uvel med hodepine. Var hos lege på tirsdag, og han mente det var hormonforstyrrelser. Tok også en graviditetstest som var negativ. Tok en ny test på morgenurin i dag som også var negativ. Så at urinen var grumsete og lurer også på hva dette kan bety? (har ikke feber eller andre symptomer på urinveisinfeksjon)

Noen her inne som har opplevd lignende?

Hvor lenge skal jeg vente før jeg evt kontakter legen på nytt?

Fortsetter under...

Hvor lenge du skal vente må du nesten vurdere selv men det kan skje at kroppen en sjelden gang "hopper over" en eggløsning, helt uavhengig av hormontilskudd, og det er i så fall helt normalt. Jeg hadde også en lang syklus etter to IVF-hormonkurer men ekspertene trodde ikke det nødvendigvis hadde med hormonkuren å gjøre. Bare en normal variasjon. De feste har også perioder med mer eller mindre grumsete urin og det kan skyldes f.eks. maten eller medisiner og er sjelden noe å bekymre seg for. Men er du bekymret så kan gynekologen scanne deg og ta blodprøver for å finne ut hvor du ca er i syklus. Hvis du er veldig dårlig bør du jo kontakte lege men hvis ikke hadde jeg drøyd det et par uker for å se om eggøsning/mensen kom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...