Gå til innhold

7-åringen ønsker seg DS til bursdagen - trenger tips!

Anbefalte innlegg

DS eller DS lite, hva fungerer best? Ser at noen kan koble sammen opptil 16 spillere, er dette noe som blir brukt (ikke med 16 stk da, men 3-4)? Når blir de brukt? Når vokser de fra DS?

Vi er veldig usikre på om vi skal koste på så mye på en "dings" (i mine øyne), fordi hun snakker ikke mye om det. Jeg ser for meg at ønsket er der bare fordi vennene har det, og at det stort sett blir liggende i en skuff. Det er litt for dyrt dersom det ikke blir brukt.

Hun er også en type som blir veldig oppslukt av tv, pc-spill ol, så jeg liker ikke å innføre nok et pasifiserende element (ja, vi skal selvfølgelig sette grenser). Samtidig ser jeg at mange mener at det er lærerikt på flere måter.

Hvordan fungerer disse spillene for deres unger på samme alder? Og hvilke spill?

Fortsetter under...

Mine på 6 og 7 fikk DSi til jul. det er med kamera(angrer på det ang kamera, for de tar bilder av ALT, og spes meg på dager der jeg ser ut som noe katta har dratt inn) men det har det veldig morro med det.

De har pet shop, supermario, lego batman og flåklypa(det er morro for voksne også)

spillene er dyre desverre, men nå har kjæresten min bestillt en spillbrikke, som han skal legge inn den god del spill på(snakk om 50-60 spill) koster under 200 kr.

Mine elsker ds sin, og det er en liten barnevakt på lørdag og søndagsmorra når mor vil sove litt ekstra :) jeg har ikke angret allefall :)

Vet ikke noe om forskjellen på de to. Min jente fikk ds da hun var 5 1/2 år. Hun spilte litt med en gang (littlest pet shop og super mario), men så dabbet det av. De siste månedene har den vært endel i bruk. Har kjøpt et par nye spill, men jeg synes jo at 2-3-4 spill er mer enn nok til sånne små da (hun er snart 7). Her er det ikke noe problemer med å spille for lenge. Max en halvtime er nok virker det som, da blir øynene slitne og kroppen er klar for å finne på noe annet.

6,5 åringen vår fikk sin ifjor til jul - DS lite. Nå har bestevenninnen også omsider fått og vår datter ønsker seg den med kamera på for det har alle de andre. Vet ikke hva prisforskjellen er - men det blir brukt MYE og alle har for tiden så like greit å kjøpe DS versjonen med en gang. Tror ikke de vokser fra DS med det første.

Jenta mi på 5,5 år fikk DS-lite til jul. Hun har rundt 30 spill og elsker DS-en sin. Hun har ikke spilt mot noen enda, regner med det kommer mer når hun begynner på skolen.

Det går mest i super mario.

Å grensesette bruken av DS-en ser ikke jeg som et problem, det er like lett som å grensesette andre ting som tv og data.

Hmm. Kanskje jeg bare er litt kjip:) Og så har jeg ting jeg har mer lyst til å gi henne, men det er kanskje til større glede for meg enn henne.

Takker for svar og innspill, ønsker mange flere. Merker jeg er litt mer åpen for å kjøpe DS når jeg ser at det blir brukt.

Annonse

Kjøp spill brukt på Finn.no, det er helt greit. Ellers så er det stor moro med DS på reise, av og til når venner er innom og ellers av og til. Ikke noen besettelse.

Ville ikke kjøpt brikke med spill på, da det er ulovlig å piratkopiere spill..

Super Mario bros spillet slår an, ellers liker min 7-åring spill der det er eventyr involvert. Og SIM spill for barn.

Spill merket med 3+ er greiest for dem som ikke er så god på å lese eller ikke kan så mye engelsk ennå.

Dette skulle jeg jo egentlig spurt ungene om, for jeg har virkelig ikke snøring. Men det jeg kan si er at jentene her fortsatt bruker DS'ene sine i en alder av 12 år. De ble hyppigere brukt før de ble bitt av laptop-basillen, men de har fortsatt stor glede av DS'en, spesielt på bilturer.

Jeg tror min datter har DS lite og jeg vet at hun ofte har brukt den til å spille sammen med venninner eller med søstra. Super Mario er jo en klassiker, men også Lego Star Wars. Tror de har falt bedre i smak enn de typiske jentedillespillene, med unntak av det kjæledyrspillet hvor de oppdrar og koser med feks hunder.

Vår erfaring er ihvertfall at dette har vært vel anvendte penger.

Takker for svar. Flott å vite at de varer en stund da. Jeg har fått med meg at super mario er det morsomste spillet, så da kan hun ønske seg det fra besteforeldre eller noe.

Jeg tror jeg har latt meg overbevise:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...