Gjest Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Hei.. Jeg lurer rett å slett på hvordan starte med å gi brød til de små? (fryktelig redd for å sette i halsen :S) Når startet dere? Noen tips? mottas med takk... Hilsen pysete mamma
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Vi har begynt sånn smått nå,han er nesten 8 mnd.. Har på leverpostei,og gir ganske små biter enda da han ikke er så veldig glad i det enda Men et tips er å bløte bitene i mm/mme.. Og gi fruktmos innimellom bitene..
husmus &2 Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 Jeg tror vi begynte rundt 7-8 mnd (hvor fort man glemmer). Små biter, ha litt vann klart og margarin brukte vi som pålegg i starten. Gjør det glatt og er relativt nøytralt. Nå spiser hun det mer eller mindre selv, får en brødskive og biter av små og store biter samt tygger godt på skorpen. Hun er blitt et brødvrak i en alder av knappe 10 mnd.
lilywhite Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 Hei Vi begynte med brød til mini når hun var 6 mnd gammel. Begynte med biter som var såpass små at hun ikke ville sette dem fast i halsen. Når jeg la merke til at hun tygde bitene istedet for å svelge dem rett ned fikk hun større biter. Det gikk veldig fort. Nå har hun akkurat blitt 8 mnd å her går 3 skiver ned til kveldsmat hver kveld. Har helt sluttet å spise grøt etter at hun fikk smaken på brød. OG det er så utrooolig lettvint...spesielt når man skal bort en tur. Slipper å koke vann til grøt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå