Gå til innhold

Hvordan går legging på kvelden for dere med 4 mnd babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her går det veldig bra. Hun får pupp (+ av og til ekstra mme på flaske), før jeg har henne i armene til hun finner roen og glipper litt med øynene. Så går vi inn på soverommet, og hun legges i bagen til vogna oppi sprinkelsenga (kl.19). Har en koseklut sånn delvis over ansiktet, og må smokkes max et par ganger før der blir stille. Ingen skriking. Deilig!

Dette er veldig i kontrast til storebror som var et mareritt ved legging. Allerede ved 2 mnd alder HYLTE han av skrekk når vi nærmet oss soveromsdøra. Hehe. Nå er leggingen en lek syns jeg! Men så klart, alt går i perioder, så regner med vi får en turn med lillesøster også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bad, pysj, pupp- snike meg ut av senga...natta og sover i alt fra 2 til 5 timer første økt. Gleder meg til han sover hele natta;) zzzzzz

Skrevet

Snuppa her sover 5-6 timer første økt, men deretter blir det hyppigere mellom ammingene :S Gjesp. Førstemann var 7 mnd når han sov første hele natt...

Skrevet

pupp, så grøt ved sekstiden.. så går vi på badet (vask, kos, pysj osv). Så koser vi litt mer og roer oss helt ned, før vi går på rommet. Der får hun tilbud om en liten påtår (pupp) - og så blir hun lagt i senga si (ca 19). Synger en sang, sier natta, glad i deg osv og går ut. Som regel roer hun seg med en gang - er kanskje inne en gang for å gi smokk.

Første økt sover hun som regel fra 19 - 2 (før sov hun til 4/5 - så hun trenger nok litt mer mat nå enn før, eller så er hun en av de som blir litt urolig om natten av grøten..). Så er det mat igjen mellom 5 og 7, og morgen mellom 7 og 8

Hun er en drøm å ha med å gjøre om kvelden/natten (bank i bordet) og har egentlig vært det hele tiden :)

Skrevet

Her går det strålende. :)

Spiser grøt ca kvart på åtte, bader,koser og steller henne i åttetiden, på med pysj og inn på stua hvor vi nynner "Lille Pusekatt" og går rundt mens vi venter på at melka skal bli varm.

Opp på det mørke soverommet mellom halv 9 og 9, drikke melka,og legge henne i senga si.

Si godnatt og stryke kinnet- og hun sover til 05.00.

Får puppen,og sover så til 8-halv 9. :)

Skrevet

Nesten som jeg skulle skrevet det selv :-)

Han er snart 4,5mnd og legging går som en drøm. I går kveld la vi han kl 19, vi også har kveldskos og legger ham så våken i egen sengvfør han blir overtrøtt. Da får han smokken og to-tre kosekluter inntil ansiktet så sovner han av seg selv. Synes det har vært mye enklere å få til Sovingen med nr 2, førstemann hadde også skrikebyger om kveldene og måtte ofte bysses i søvn. Kanskje det skyldes at vi har mer roen med nr 2?

I natt sov han til og med uten nattmåltid fra kl 19-07:15 - luksus!!

Skrevet

sukk... min lille er litt av og på.. han er snart 5 mnd og de tre første mnd hadde han kolikk. Da sov vi ikke. men ting har blitt noe bedre.. fra 3- 4 mnd måtte han vugges KRAFTIG i bilsetet ffor at han skulle sovne. Ingenting annet hjalp.-så var det å lirke han oppi senga og krysse fingrene for at han ike våknet( gjorde han det var det 30 min med svinging igjen).

Nå begynner vi ved 6 tida med litt grøt + mme på flaske - bade, stelle og kose litt før vi går til soverommet. Noen ganger kan jeg bare legge han i senga og han ligger og prater til han sovner.. andre ganger er det hyling fra vi nermer oss døra og ca 1-2 timer ved siden av han i senga med litt pupp,kos og stryking før han begynner å glippe med øynene.. jaja.. det er vel bare for en periode..-men det er så slitsomt når man ikke får sove! ;)

Skrevet

Athele, kjenner meg igjen! Slik var storebror... Kan trøste deg med at det gikk over! Vi brukte opp-ned-metoden på han. Hørt om den? Hvis han gråter når du legger han ned, ta han opp til han blir rolig, og deretter legg han ned igjen. Begynner han å gråte igjen, ta han opp til han blir rolig, også ned igjen. Slik holder du på til han aksepterer å ligge der. Og for hver kveld gikk det kortere tid på leggingen :)

Skrevet

Urk.. vi har også jobbet med å la han finne søvnen selv, men fungerer ikke godt så langt. Noen dager går det bra, mens andre kan det ta timer før han sovner, enda han er supertrøtt.

Enkelte ganger tror jeg han plages av vondt i magen, og da funker ingenting.... Sukk. Må vel bli bedre en gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...