Marsipanmor Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Kan jeg risikere å ikke få plass hvis jeg søker 80% plass????? Eller hvordan er dette??? mannen skal ha fri (pappaperm) en dag i uken... men hvis vi kan risikere å ikkefå plass må vi kanskje søke 100% likevell...
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 Venninna mi som jobber i bhg sa at det er lurest å søke 100% for så å redusere når/hvis du har får plassen
Marsipanmor Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2011 men kan man bare redusere sånn når man vil da??
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Jeg ville ringt kommunen og hørt m dem, for her jeg bor er det litt rift om plassene, så her er det bare mulig med enten 50 % eller 100 % plass.. Dette skyldes at barnehagen ville tape på å ta inn et barn med 80 % plass kontra 100 %, og de er i så fall avhengig av at et annet barn ønsker bare 20 % plass og det er vel heller sjelden..
Miss Snow Skrevet 28. februar 2011 #5 Skrevet 28. februar 2011 Jeg har også fått råd om å søke 100 % og heller søke seg ned siden. Evt. betale for fullplassen og ha fleksibiliteten til å ha han eller hun i barnehagen eller hjemme etter behov. Det er jo noen unger som kjeder seg fryktelig hjemme etter barnehagestart, så kanskje er det greit å ha muligheten til å ha barnet der om det blir lange dager hjemme
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 28. februar 2011 #6 Skrevet 28. februar 2011 Ta deg en ringerunde og forhør deg! Ring både barnehagene og kommunen du bor i. Her jeg bor kan vi sette opp 6 valg og jeg ringte til 5 av de 6 jeg satte opp. Samtlige sa at de prioriterer søkere på 50 og 100% plasser, fordi det blir et lettere puslespill. Den barnehagen vi har på 2.plass tilbyr ikke annet enn dette, da det er en mindre barnehage. Gutten vår skal ikke begynne i barnehage før i oktober, men vi må betale fra august likevel. Jeg skal jobbe 80% og mannen min skal være hjemme 1 dag i uken frem til jul, men vi tør ikke å ta sjansen på å søke kun 60eller80%, da det er vanskelig i få plass for de mellom 0-3 år i vår kommune. Sjekk ut hvordan det er i din kommune, for noen steder er det jo lettere å få plass.
siz85 Skrevet 28. februar 2011 #7 Skrevet 28. februar 2011 Vi har søkt 100 % selv om pappaen skal være hjemme 2 dager i uken fram til nyttår. Ønsker 100 % fra nyttår av og det kan de ikke garantere hvis vi velger 80 fram til nyttår. Vi må nok bare være fornøyde om vi får plass da hun er født etter 1. september
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå