Gå til innhold

Når går skepsisen mot andre folk enn mamma og pappa, over? baby 5 mndr..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har alltid vært skeptisk/redd for andre.. hyler når andre enn meg og pappaen holder han.. noen ganger er det greit at andre holder han i et par minutter, og da gjerne helst mens meg eller pappaen er innen synsvinkel.. men det varer max et par minutter så starter han å grine.

Slitsomt.. kan aldri ha barnevakt for vet han ikke liker å være hos andre... dette gjelder også besteforeldre som han ser OFTE! merkelig greier altså..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min startet med akkurat samme oppførsel på julaften (var da nesten 5 mnd)

Slitsomt kan du trygt si....men hos oss var det bare jeg som kunne roe han, ikke engang pappa var bra nok!

Var så redd at han gråt bare vi var på fremmede steder og hvis fremmede folk så på han.....men dette ga seg heldigvis forrige uke!!

Han blir 7 mnd til tirsdag, så da varte det ganske nøyaktig 2 mnd!!

Skrevet

Vesla mi begynte å være tydelig skeptisk mot enkelte da hun rundet 4 mnd. Hun er snart 7 mnd nå, og er fremdeles ganske skeptisk. Det avhenger vel og merke litt hvem det er. Noen er litt flinkere med babyer enn andre. De små trenger også gjerne litt tilvenningstid før de skal over i armene til noen andre en liten stund.

Det at gutten din er skeptisk er helt normalt for der han er i utviklingen sin. Det viser bare at han har en sunn tilknytning til dere foreldrene. Skepsisen vil gå over. Bare lytt til signalene hans og gi han tryggheten tilbake når han blir redd. Ikke press han til å være i armene til noen han føler seg utrygg hos. Anbefaler deg å lese i BAM bladet som gjelder fra måned 7,8 og 9. Der står en side om akkurat dette "problemet". Du har sikkert noen venninner eller kjente som abonnerer på dette.

:)

Skrevet

Min er 8 mnd nå, og har ennå ikke begynt å være skeptisk, noe jeg finner litt rart, for det er vel noe de skal igjennom. Husker at det kom ganske tidlig forrige gang, og at vi hadde to perioder med dette før hun var året.

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Barn er ganske forskjellige. Min eldste har aldri vært skeptisk, min mellomste ble født skeptisk og min yngste på 6 måneder har ikke vist tegn til å være skeptisk enda.

Mener mellomste begynte å komme seg da han ble 3 år, hehe ;)

Skrevet

Tror det kommer litt an på personlighet også dette med grad av skepsis. Datteren til ei venninne av meg grein bare noen så på henne. Dette forsatte hun med til hun var et par år. (Var ikke noe gøy å ha henne med noe sted).

Minien min er 8,5 mnd, og han er skeptisk til noen. Han tiner fort i fht besteforeldre, og ofte er alt greit med folk som hilser på. Men kommer noen for brått på, kommer surleppa, hehe. Han liker ikke folk med briller- eller det er brillene på han ikke liker. Tas brillene av er alt helt greit og han vil gjerne ha dem å leke med.

Han er til nå langt fra så skeptisk som jeg trodde han ville bli. Men han har alltid virket som en som liker litt folk rundt seg, samtidig som han er en rolig type det ikke er så mye fuss med. Som regel gått det helt greit at andre holder han, men han snur seg alltid for å forsikre at mamsen er der.

Men som sagt, om babyen din alltid har virket littegrann skeptisk til andre, vil det nok "ta av" litt i 7-8 mnd alder. Dette har jo også med generelt temperament å gjøre.

Om babyen din er 5 mnd og skeptisk, må du nok belage deg på at det vil være slik en stund. Men jeg tror nok det går an å venne de til en annen omsorgsperson da, men da må jo babyen se denne ofte. Tror de bare husker litt over ei uke ved 5 mnd alder, så om babyen ser besteforeldrne sine en gang i uka er det jo ikke sikkert han husker dem.

Noen babyer på den andre siden er ikke særlig skeptiske, det trenger ikke ligge omsorgsmessige mangler til grunn for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...