Gå til innhold

Mulig skade på tenner- skal barnehagen fylle ut skademeldig??

Anbefalte innlegg

Har ei jente på nesten 4 år som hadde vært uheldig i barnehagen på torsdag, og slått seg i munnen/ tennene. Ingen ting var løst, men hun har helt fra torsdag klaget litt over vondt i tennene i overkjeven. Ser nå ikveld at det ser ut som den ene fortanna er litt ( ikke mye) blå/grå ved tannkjøttet. Siden denne mulige skaden skjedde i barnehagen, er det da noe skjema barnehagen burde ha fylt ut?

Fortsetter under...

ja det må fylles ut et skjema. Litt usikkert på hvem som skal ha det men det lagres hvertfall slik at hun har rett til fri tannlegehjelp i ettertid hvis det skyldes skaden hun fikk der. De er jp forsikret.

Jenta vår fallt og slo ut tanna si i barnehagen og det ble fylt ut noen skjemaer i den forbindelse.

Annonse

Barnehagen burde automatisk vite hva som skal gjøres. De har forsikringen og må utfylle skademelding.

Du tar meg deg jenten din til tannlegen og får han til å ordne papirer videre. Og viktig å gå det jounalført at hun har traume, for det høres ut som hun har fått en traume på tannen... Uansett om det ikke vises nå så kan det oppstå noe senere.

dette gjelder selv om ikke det hadde skjedd i bhg tiden, få alt dokumentert. Skader et barn tennene sine før de dyller 18 år, og det skulle oppstå etterskader i forbindelse med skaden som skjedde så kan dem få det dekt i voksen alder. Alt etter som. Derfor er det viktig å få dette på journalen til barnet...

Min sønn fikk mye penicilin som baby og spedbarn, og det har jeg sagt ifra om for det kan få virkning på tennene i ettertid...

ja, bhg skal skrive i synergi. printe 2 sider m uten om den de sender til styrer..

en til foreldrene og en skal i barnemappen..

dersom tannen begynner å bli blå, ville jeg gått til tannlegen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...