Gå til innhold

Hvis foreldre bor 8-10 timer kjøring fra hverandre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er jo helt opp til dere, men min mening er at annenhver helg er alt for mye. Barnet kan heller ikke fly alene.

Kan ikke faren komme til dere avogtil for samvær? Han har kanskje familie der han kan bo hos? Hvis ikke kan dere jo satse på langhelger f.eks hver tredje/fjerde helg. Dette er jo da avhengig av at faren kan ta seg fri noen dager, og det gjelder jo kun frem til barnet begynner skole.

Etter skolestart blir det jo ferier og der må dere jo diskutere hva dere skal gjøre. personlig hadde jeg aldri gitt fra meg "alt " av ferier da det er viktig ha ferie med bostedsforelder også.

Her bør faren kunne komme til barnets hjemplass for samvær!

Har han nettverk der? foreldre som han kan bo hos?

Forderdelig å flytte så langt unna og la barnet ta støyten med å må reise på samvær. En annen ting er at barnet enda er lite så ikke bra med samvær så sjelden.

Annonse

Han har lite nettverk her. Har noen kamerater, men usikker på hvor interessert de er i å ha han boende hos seg, når han har barnet.. De er skikkelig feste mennesker, ungkarer, barnløs og lever livet.

I dag er det samvær hver 4 helg, og en ettermiddag i uken. Ikke alltid bf klarer å følge opp det samværet. Så det kan gå lang tid mellom hver gang nå også.

HI

Ja. Bor ca 15 min med bil fra hverandre nå. Men han klarer ikke å følge opp.

Har ikke snakket om det så veldig mye enda.

Men han snakket om at han skulle komme hit å hente barnet, ta det med til det nye hjem stedet og komme hit igjen med barnet etter endt samværshelg..

Men tenkte jeg skulle finne ut om noen har erfaringer rundt dette, før vi evt prøver å lage an samværs avtale.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...