Gå til innhold

Hvilken løype skal deres barn gå på Barnas skidag, og hvor gamle er de?

Anbefalte innlegg

Jenta mi er 8,5 år, og har lyst til å gå løypa på 1,5 km, selv om hun fint greier den på 4 km. Hun har nemlig lyst til å gå sammen med lillesøsteren på 5,5 år også har hun lyst til å være en del på området. Der skal jo Malin, Celine og Torstein synge, det blir ansiktsmaling, grilling, hoppepute etc.

Da faren fikk høre dette, ble han rett og slett nedlatende mot henne. "Du må passe på så du ikke går med bare småunger på 2-3 år. Må jo prøve å oppgradere litt!" Samtidig sier han til slutt,-"Men du bestemmer selv". Det sier han bare for å si det. Han skal ha henne den helga det er barnas skidag, men vi møtes alle sammen der. (Hun er hos pappaen annenhver helg, resten hos meg).

Han skjønner ikke at hun ønsker å ha det gøy med alt som foregår den dagen, og at hun ikke bare har lyst til å bruke tiden på å gå på ski. Er det det som er viktig for henne, så skal hun få lov til det synes jeg. Lange skiturer kan hun gå andre dager.

Han får jo mene det han vil, men jeg må virkelig si jeg misliker måten han sier det til henne på. Skikkelig nedlatende og respektløs.

Fortsetter under...

Hos oss er det kosen med dagen som er viktigst. 2 åringen skal gå den minste og 5 åringen den på 1.5. Men kommer vi dit og de vil gå sammen, så får de det. 5 åringen går mange km på ski hver uke likevel....

Jeg sa at hun ikke ønsker å gå på ski hele dagen, men har lyst til å få med seg det morsomme som skjer på stadioen også. Da sa han bare ja, og henvendte seg til jenta og sa "du bestemmer jo selv". Deretter begynner han med den nedlatende tonen. Da sier jeg bare at det er ikke den minste løypa som er for de minste barna. Hadde jeg fortalt han at jeg synes han snakker på feil måte til datteren vår, så hadde han blitt skikkelig sur og kranglende. Det passet seg ikke foran jenta.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...