Gå til innhold

Dere som har eller har hatt bekkenløsning..

Anbefalte innlegg

Hvordan startet bekkenløsningen, var det intense smerter med en gang? Hvor hadde du vondt, og hva gjorde det verre?

Jeg er 20 uker på vei, og har begynt å få litt vondter i rygg og lysken på høyre side.. Jeg har hatt vondt i korsryggen en god stund nå, men det har blitt enda verre. ofte når jeg går er det som om "leddet" over rumpa svikter.. Har og begynt å kjenne ubehag i lysken. Er ekstra ubehagelig/vondt etter jeg har feks gjort husarbeid. Som støvsuging, vasking av gulv osv.. Gikk tur idag, og når jeg kom hjem kunne jeg kjenne at det ble verre..

Det jeg lurer på er om det kan være begynnende bekkenløsning, eller hva?

Fortsetter under...

Dette hørtes kjent ut..

Dette er mitt andre svangerskap, forrige svangerskap fikk jeg bekkenløsning som kom snikende fra rundt uke 18. Denne gangen har jeg fått det igjen, bare en mnd tidligere. Hos meg har det startet med murrende korsrygg. Ble fort "sliten" i ryggen og verket etter dager med mye sitting eller ståing. Det har egentlig utviklet seg og blitt vondere. Det skal også mindre belastning til for at det blir vondt. Den siste uka (er nå i uke 19) har jeg også kjent det mer i lysken (også kjent fra sist...). Føler på en måte en konstant følelse av å måtte tisse, uten å egentlig måtte det. For meg var det som hjalp riktig balanse av hvile og aktivitet. Det er det denne gangen også, og jeg er nok snart nødt til å be om en gradert sykmelding..Husarbeid og snømåking er også helt forferdelig. Da er jeg garantert helt gåen dagen etterpå.

Dine symptomer høres ut til å være ganske like mine, og jeg har nå hvertfall fått konstantert bekkenløsning. Mitt råd er; hør på kroppen! Gi den hvile da den trenger det. Lykke til!

Et punkt som er garantert at man har BL hvis man har vondt i det er et punkt som er ca 10 cm ut fra korsryggen og 10 cm ned derifra....

BL er grusomt, den har virkelig slått inn for fullt nå desverre.... 19 uker igjen til termin.... :/

Hvor?

Smertene kjenner en i symfysen, rompa, nedenfor korsryggen osv.

Det er grusomme smerter og veldig "hemmende" i hverdagen da en sliter med å bevege seg så mye når det har slått inn for fullt.

En følelse av at bekkenet stivner til, gangvansker, dunkende smerter...Jeg er i uke 19 og har slitt med det siden første svangerskap - forverringen skjedde i uke 6/7 på dette svangerskapet som er nr 2.

Tidligere har jeg blitt fortalt at det ikke er så vanlig med kraftig bl så kommer så tidlig - men det må jo være et nordisk fenomen siden jeg ser her inne at det er noen hver dag som har symptomer?

Kjenner også flere som har slitt med det samme!

Takk for svar..

Jeg skal en tur til legen idag, og får høre hva han mener..

Er det slik at jeg burde be om sykemelding viss han ikke sykemelder meg? jeg har en "tung" jobb, jobber i matbutikk. Så det blir mye tunge løft, sitte og stå i kassen.. Har og en veldig aktiv liten på 1 år, som krever sitt.

Skal jeg presse meg, og jobbe til jeg ikke orker mer, eller burde jeg gi meg mens "leken" er god?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...