Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Jeg skal ha tre til middag neste helg og vil ha noe som er gjennomført og godt. Jeg er ingen mester kokk, men kan litt. Selv liker jeg at desserten er lett hvis maten er tung. Feks: suppe til forrett, kjøtt til hovedrett og frukt til dessert, til denne maten syns jeg sjokolade blir for tungt... Men hva annet av "lette" desserter kan jeg evt lage? Jeg elsker sjokolade desserter, men må da finne noe lett til mat. Forslag? Jeg er heller ikke så god på kjøtt retter og tenker egentlig at jeg bør ha fisk til hovedrett. Trenger da forslag til forett. Har lyst å servere noe litt spenstig som ikke er for vanskelig...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 Forett: Kyllingsuppe (Du bruker en suppepose som base og tar oppi litt ferdig salatkylling oppi - ikke stek kyllingen selv. Ellers tar du oppi det du måtte ønske. Gode tips bak på suppeposen). Mellomrett: Spekemat med melon. Her er også kokt asparges godt til. Hovedrett: Oksestek med fløtegratinerte poteter, kokte grønnsaker og stekt sopp. Oksestek er verdens letteste middag å lage. Du krydrer steken og setter den i ovnen. Mens den hviler tar du inn potetene (matprat.no har en fin oppskrit her). Husk god saus. Dessert: Sjokolademousse med krem eller vaniljesaus og friske bær. Du kjøper ferdigpulver, blander ut og lar det størkne i vinglass. Legg noen få bær oppå og ha vaniljesaus ved siden av. Lekke og flott dessert. Søt, fyldig, men også frisk om du har med bær. Denne menyen er lett å lage, smaker godt og du har tid til gjestene.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Kamskjell med blomkålpurè. Indrefilet av svin surret med bacon. Tilbehør er det så masse godt å velge mellom. Feks. Hjemmelaget potetstappe, bakt potet, fløtegratinerte poteter. Stekt sopp, eller stuet sopp. Grønnsaker som du liker. Og en god saus, peppersaus, fløtesaus. Dessert: karamellpudding, panna cotta eller creme brule. Nam nam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå