Gå til innhold

Mor på 19 som reiser fra sin 2 mnd. gamle datter på venninnetur til syden.

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om en 19 år gammel mor, som reiser en uke på venninnetur til syden, samme uke som hennes datter blir 2 måneder?

Og som i tillegg har vært på fylla minst fire ganger etter fødselen, første gang bare fire uker etter?

Fortsetter under...

Tenker ikke mye over det.

Men synes du er merkelig, HI, som tydeligvis ikke takler at hun nyter livet, og at du MÅ få med at jenta tross alt bare er 19 år...

Lol, rofl!

Hæ?!?! Er hun 19 år og drikker alkohol?? Og reiser på tur med venninner? Faen, azz. Call nanny 911!

Eller, barnevernet - helst!

Skal jo ikke være lov å nyte livet når man er blitt mamma...

Spesielt ikke når hun bare er 19 år i tillegg!!

MAKAN!

Annonse

Syns det er alt for tidlig! Både å gå på fylla og reise til syden!

Men syns det var utrolig teit av deg, HI, å gjøre det til en stor sak at hun er 19 år! Finst damer som burde vente med barn på 30 år også!

Da tenker jeg at hun er nok en tenåringsmamma som ikke skulle hatt barn enda. Ikke ferdig med fest og halloi enda. Og det er hun jo selvfølgelig ikke, ung som hun er!

Skulle nok ha venta noen år med å bli mor. Men så er det jo sånn at noen tenåringer ikke kan vente, for det er jo sååååå koselig med baby. De bare sover og spiser og ligger der og er søte jo......

Rart med det, overraskelsen kan bli for stor når de ser hvordan virkeligheten er.....Ikke rart hun "rømmer" til syden da;-)

Fra det du skriver syns jeg hun høres uansvarlig ut som reiser på en ukes tur til syden når ungen knapt er 2 mnd. Når babyen er så liten trenger den mamman sin.

Og bare for å ha det sagt; Jeg er ikke av den typen som mener man aldri skal ha barnevakt eller "fri" fra ungene innimellom. Men når babyen bare er 2 mnd, så syns jeg det blir helt feil.

Men skjønner ikke hva alderen på mora har med dette å gjøre. Mødre på 19 kan være like flinke som de på 30

Spiller alder noen rolle da? Fælt at noen reiser fra spebarnet sitt uansett alder på mor.

Jeg ble selv mor da jeg var 19år, det er 4år siden nå. Har enda ikke vært på ferie, eller vekkreist uten henne (med unntak av julebordet i fjor, som innebar en overnatting).

Men neste uke skal jeg på jentetur til London, weekendtur! GURI så jeg gleder meg:D

Annonse

Hun har vel ikke speielt satt seg inn i babyens tilknytting og er ikke moden nok til å være mor.

Min mor fikk meg når hun var 17år, og hun viste bedre enn det. Hun inså at å få en baby forandrer livet endel......

Kan se for meg at hun ble uplanlagt gravid. Valgte å beholde. Visste ikke helt hva hun gikk til. Føler hun ikke er ferdig med ungdomstiden. Klarer ikke helt å forstå hva det vil si å være mor.

Og så tenker jeg at dette er noe hun kommer til å vokse fra og tenke tilbake til. Kanskje angre seg og ta andre valg i årene som kommer.

Jeg kan huske flere fra min hjemby som ble mor tidlig, mange av de var slik som henne du beskriver. De har nå alle roet seg og er gode mødre. Mange av de har innrømt at de forstod ikke helt morsrollen og så lenge barnevaktene stod i kø, valgte de å benytte seg av de.

Jeg kan ikke se at noen av barna deres har tatt skade av mors "ville tid" rett etter fødselen.

Var ikke helt meningen å gjøre noen stor sak ut av alderen til mor, heller alderen på barnet!

Jeg vet godt at 19 år gamle jenter kan være gode mødre. Jeg har selv (for alt for mange år siden) vært 19 år og mamma, og vet at jeg kunne aldri ha gjort noe slik da, derfor jeg lurer litt på hva andre tenker.

HI

Tenker vel at hun ikke er helt klar for å bli mor om hun holder på sånn, at hun ikke har begrep om sitt barns behov. Jeg synest vel også litt synd på et barn som har en mor som ikke evner å sette egne overfladiske behov til sides en liten millimeter, med å holde seg nogenlunde edru og tilstede de første levemånedene. Slik hadde jeg tenkt om dama var 19 eller om dama var 29. Synest det er temmelig ille, og det gjør nok de fleste oppegående mennesker.

Har møtt flere "eldre" mødre som ikke har greid å tilpasse seg morsrollen på en nogenlunde tilstrekkelig måte. Men jeg har en følelse av at dette problemet er overrepresentert blandt de som er veldig unge, uten at jeg vet noe om det rent statistisk, kun fra egne observasjoner.

Jeg synest rett og slett det er litt trist med sånt. Mest trist for barnet, men også for mora selv, som ikke greier å ta ansvar for sitt eget barn.

Jeg har selv to barn, jeg er ikke fanatisk på særlig mye, heller ikke på dette. Men de fleste reagerer nok når det er sånn veldig ekstremt, når det har vært fire fyllekuler på to måneder og så planlegger mor en ei ukes fyllekule til syden. Virker som hun mangler noe.

Jeg syns det er helt feil av den som har hovedomsorgen for en liten baby å reise på ferie og bli borte en uke i strekk når babyen bare er to mnd.

Hun skulle absolutt ikke hatt barn enda, uansett alder. Og samtidlig syns jeg det er rart de som har sagt ja til å være barnevakt faktisk har sagt ja........

ja,for DET er vel en fin holdning her i livet!"vi skal ikke bry oss, ALT er privatsak,selv om barn blir banka opp eller vannkjødsla!"

jadda,finfin holdning dette her 18:39!

Det er vel en forskjell på å bry seg om at noen drar til syden og barn som blir banka opp og vannskjødsla.

Verden er ikke svart/hvit 18:41.

Er det en bedre holdning her i livet å bruke tid og energi på å irritere seg over at noen foreldre tar andre valg enn du ville gjort?

Det er ikke barnemishandling å reise en uke til syden hvis noen man stoler på passer babyen selv om ikke DU ville gjort det samme.

Er babyen hjemme med far? I så fall syns jeg ikke det gjør noe. Jeg reiste på venninnetur da min sønn var 9 mnd, men han var hjemme med pappan. Hadde aldri reist fra min 2 mnd gamle baby

Jeg tenker at en dag vil hun nok angre. Jeg var ble 19 rett etter at jeg ble mor, og 5 uker etter var jeg borte 2 dager fra dattera mi på danskebåten. Nå venter jeg nr 2 og hadde ALDRI reist fra en så liten baby, og kan ikke skjønne at jeg gjorde det den gangen.

Ellers så tenker jeg vel at hun kanskje ikke var klar for å få barn, eller kanskje ikke vet hvor avhengig babyen er av henne. Kan jo være babyen har kolikk og at hun er så trøtt å sliten at hun har godt av en tur til syden. Kanskje turen er en gave, eller at foreldrene skal passe babyen og mener hun trenger å hvile ut. Ikke alltid man skal dømme for fort. Kanskje hun ikke egngang hadde lyst på barnet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...